Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nettopp ferdig med et bachelor i sosialt arbeid. Fått en 60% stilling som er ganske relevant. Samtidig har jeg fått tilbud om en ekstravaktstilling i psykiatrisk avdeling ved et sykehus, meget relevant og veldig spennende. Det tar dog 1.5 timer å komme seg dit med buss og har nettopp fått vite at tittelen er miljøarbeider istedenfor miljøterapeut og med miljøarbeider lønn. På den andre jobben har jeg mulighet til ekstravakter også og føler det blir helt feil å jobbe som miljøarbeider/assistent når jeg har investert tre år ingen bachelorgrad. Er jeg helt ute å kjøre?

Takk for svar! 

Anonymkode: 49330...fcc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har spurt hvorfor jeg ikke får miljøterapeut tittel og fikk til svar at den bachelorgraden jeg har ikke kvalifiserer til miljøterapeut tittel hos dem.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har spurt hvorfor jeg ikke får miljøterapeut tittel og fikk til svar at den bachelorgraden jeg har ikke kvalifiserer til miljøterapeut tittel hos dem.

Ts

Pussig, sosionomer er da høyst kvalifisert for en miljøterapeut-stilling normalt sett. Er det + videreutdanning da som gir den tittelen, spurte du om det?

Usikker på om jeg hadde gitt slipp på 60% fast. Får du mulighet til å ta ekstra der?  Hvor stor % er sykehuset på?

Anonymkode: a9eea...450

Skrevet

Jeg tenker at det kommer an på hva du vil videre. Er det slik at du ønsker å bli miljøterapeut på psykiatrisk avdeling på sikt? Da kan du jo finne ut om det er noe du kan videreutdanne deg til etter hvert? Hvis ikke tror jeg jeg ville ha droppet det.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pussig, sosionomer er da høyst kvalifisert for en miljøterapeut-stilling normalt sett. Er det + videreutdanning da som gir den tittelen, spurte du om det?

Usikker på om jeg hadde gitt slipp på 60% fast. Får du mulighet til å ta ekstra der?  Hvor stor % er sykehuset på?

Anonymkode: a9eea...450

Ja, ble veldig overrasket. Det på sykehuset er tilkallingsvikar stilling som kan kombineres med 60% stillingen, men usikker på om jeg gidder 3 timers reisevei for miljøarbeider stilling med dårlig lønn.

AnonymBruker
Skrevet

jeg tipper du er ute å kjøre. 

Tenk grundig over pendling. 3 timer i løpet av en dag er mye.

Dessuten jeg liker ikke der bedrifter endrer stilling utlysning enn det som var fornemt og det som du jobbet hardt med å skrive en søknad til. Men det vel der bedrifter  har sin makt?

Uansett jeg tror det er utrolig viktig å komme direkte på sporet enn å ikke få brukt det du har utdannet deg konkret til. 

ekstravaktstilling høres ut for meg noe uforutsigbart uten konkrete klokke sletter du skal jobbe, og er det 100% ?

Du har ikke flere søknader som er allerede sendt og som du venter svar på?

Anonymkode: 3b978...afc

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts

hva mener du selv om det, høres det rart ut at den du har ikke er kvalifikasjoner nok til stillingen? finnes det så mange nisjer innen fagfeltet?

Anonymkode: 3b978...afc

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Hæ? Miljøterapeut et jo det man blir når man har bachelor i relevant fagområde... jeg ville ha tatt jobben og søkt videre på annet arbeid, lettere å få jobb når man er i jobb 😊

Anonymkode: 02159...d3b

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke ta begge da? Den ene er da 60% mens den andre bare er ekstrahjelp? Kanskje de kan tilrettelegge slik at du kan ha begge. Det ville jeg prøvd i alle fall.

Anonymkode: 792fc...158

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du kan få ekstravakter i 60% stillingen så er jo det mye bedre enn en jobb som medfører 3 timers reisevei. Har du 60% fast fra før så er jo heller ikke veien så lang til overtid dersom du har mulighet til å jobbe mye ekstra. Det hjelper lite å jobbe over 100% dersom du jobber for to arbeidsgivere, da blir det jo ikke overtid hos noen av de. 

Anonymkode: 7c94f...c69

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...