Gå til innhold

Er det vanlig å fettsuge magen for de kvinnene som er normalvektige med magefett etter flere svangerskap?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller er det vanligere med kroppspositivisme i våre dager? Muligens litt todelt med holdninger til dette i samfunnet? Jeg har selv kommet dit at jeg vurderer fettsuging av magen for å få bedre selvfølelse og respekt for meg selv. Må gå ordentlig i tenkeboksen nå. 

Anonymkode: f6724...eaf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette er noe jeg har vurdert seriøst også. Vet ikke om det er vanlig eller ei, for man roper det gjerne ikke ut til alle og enhver om man har gjort det. :lol: 

For min del handler det om at magen skal følge etter resten av kroppen. Har tatt av mye, og hatt stabil vekt i 5 år nå. Er fornøyd med alt, bortsett fra magen. Har finere kropp som 30+ åring enn som 20-åring, men huden er løs, og navlen er ødelagt. Vet ikke om bare fettsuging kan hjelpe i mitt tilfelle, da det ikke er så himla mye fett der sånn egentlig.

Men ja. Ville bare si at vi er flere som er i tenkeboksen. :) 

Anonymkode: 9c833...435

AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper da virkelig at normalen fortsatt er å forstå, og akseptere, at kroppen nødvendigvis endrer seg etter svangerskap! Mammakroppen er ikke stygg, den er bare annerledes.

Alle kosmetiske inngrep innebærer risiko, og jeg fatter ikke hvorfor i all verden man frivillig tar en risiko man ikke trenger. Det er bedre å jobbe med holdningene sine, og slutte å sammenligne seg med andre. 

Anonymkode: 3d1c6...d99

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Anonymkode: ea4fb...815

• Liker 1
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller er det vanligere med kroppspositivisme i våre dager? Muligens litt todelt med holdninger til dette i samfunnet? Jeg har selv kommet dit at jeg vurderer fettsuging av magen for å få bedre selvfølelse og respekt for meg selv. Må gå ordentlig i tenkeboksen nå. 

Jeg kjenner ei som gjorde det, og det var en veldig dårlig løsning og mye mye verre påkjenning enn hun hadde forestilt seg. Når hun gikk oppover igjen i vekt så begynte fettet plutselig, og veldig fort,  å legge seg mer  på halsen istedet.  Jeg tror faktisk det er mye enklere , og mye mindre påkjenning å slanke/trene bort noen kilo. Billigere er det også og du risikerer ikke skader under eller etter inngrepet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg vært ferdig med barn, og resten av kroppen var tynn, bortsett fra slintra rundt magen, hadde jeg seriøst vurdert det ja. Ville gjort det nå også, men ser jo at det går vekk når jeg ikke er mett lenger. 

Anonymkode: 05998...820

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i tenkeboksen angående bukplastikk etter å ha båret tvillinger for over 10 år siden. For noen måneder siden tok imidlertid en bekjent dette, og selv om hun er fornøyd med resultatet ser jeg at jeg ikke ville ha vært det. Nå hadde hun langt mer skadet hud enn meg på magen riktig nok, og har jo sett bilder som viser langt bedre resultater, men blitt skeptisk. Så nå vurderer jeg fettsuging istedenfor. Å la det være litt ekstra hud der, men få bort fettet i den som gjør den til en pølse/ring/fold. 

Tror ikke at det er så vanlig, og forstår at folk nøler på slikt. Jeg nøler iallefall veldig. 

Anonymkode: 780e1...073

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er blitt "fettsugd" mange ganger. Hihi.

Anonymkode: 8f28f...a11

AnonymBruker
Skrevet

Svangerskap gir da ikke ekstra fett på magen i forhold til resten av kroppen! Kun løsere hud og slappere muskler som gjør at det buler mer.

Anonymkode: c557e...b42

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får ikke lov av mannen min... 🤷‍♀️

Anonymkode: 7f734...586

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svangerskap gir da ikke ekstra fett på magen i forhold til resten av kroppen! Kun løsere hud og slappere muskler som gjør at det buler mer.

Anonymkode: c557e...b42

Kostholdet og lite trening får vel ta skylda for fettet da. Men jeg skulle gjerne hatt fettet jevnt fordelt over hele kroppen, men det går dessverre ikke. Det er i det minste godt å høre at vi er flere i samme båt. Jeg er villig til å gå ned noen kilo til før jeg evt. tar den endelige avgjørelsen om fettsuging. 

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...