AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #21 Skrevet 16. juli 2019 Jeg føler også at det har begynt å gå litt motsatt vei! Fortsatt ikke nok, men det er helt klart en tendens til at folk vil jobbe mindre og leve mer. Tid har jo blitt luksusvare i en verden der alle steber og stresser! Folk flytter mindre (og i minihus) for å kunne puste økonomisk, folk snakker om å shoppe mindre (gjør det ikke, men tanken har startet i det minste), hele verden har stressymtomer og dårlig helse og det er en tendens til at folk vil ta mer vare på seg selv. Mye har skjedd på forskningssiden de siste årene ifht hvordan det psykiske styrer det fysiske, tidligere skjønte jo ikke legene en gang at kroppen hang sammen, da var alt "lokalt". Mens nå kan man puste seg frisk fra mye, og det er vitenskapelig bevist! Likevel er de aller fleste fortsatt opptatt av stort hus og materielle statussymboler, men vi som ikke er det ser det utenfra og synes det er litt absurd. Som om det er noe vi har gått glipp av, ER disse tingene virkelig viktige? Men de er jo ikke det! Jo mer penger man har, jo mer dritt kjøper man seg! Jeg er for å kjøpe skikkelige ting som varer, men man trenger ikke en haug vesker til flerfoldige tusen! Folk snakker om flyskam, men jeg hadde vært flau hvis jeg gikk rundt med latterlig dyre vesker f eks. Hadde tenkt at folk skjønte at jeg var en idiot som valgte å bruke 12 000,- på noe jeg kunne fått like bra til 3 000,- At jeg var egoistisk og kunnskapsløs. Når jeg tenker sånn er jeg garantert ikke alene om det! Hver gang jeg har fått sånne tanker om ting, og tenker at jeg er den eneste som tenker sånn, så viser det seg at det er en tendens, jeg er aldri alene om det! Sånne ting kommer alltid som en motsats mot noe annet. Vi er lei av det overfladiske, blir kvalm av Kardashians og alle som flasher dusteri! Faktisk tror jeg det at mange unge jenter ikke barberer håret på kroppen også er en motreaksjon det samme. Det er mange små ting. Anonymkode: 2f3b8...241
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #22 Skrevet 16. juli 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her må du nok utdype. Hvordan mener du at SVs politikk vil gjøre de rikeste rikere på bekostning av resten av samfunnet? Anonymkode: ff1f9...610 Deres politikk mot bedrifter kverker de små, og dermed blir klasseskillene holdt i hevd, det er bare de rikeste som klarer det! Det er ikke målet deres, derfor virker det mot sin hensikt! For meg som grunder er Høyre det beste alternativet hvis jeg skal klare å leve av det jeg brenner for (og tjener litt dårlig på, men er verdt det)! Anonymkode: 2f3b8...241
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #23 Skrevet 16. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Deres politikk mot bedrifter kverker de små, og dermed blir klasseskillene holdt i hevd, det er bare de rikeste som klarer det! Det er ikke målet deres, derfor virker det mot sin hensikt! For meg som grunder er Høyre det beste alternativet hvis jeg skal klare å leve av det jeg brenner for (og tjener litt dårlig på, men er verdt det)! Anonymkode: 2f3b8...241 Hvordan kverker deres politikk de små bedriftene, samtidig som det styrker de store bedriftene, mener du? Anonymkode: ff1f9...610
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #24 Skrevet 16. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kverker deres politikk de små bedriftene, samtidig som det styrker de store bedriftene, mener du? Anonymkode: ff1f9...610 Ved skatt og avgifter, vel! ALLE partiene gjør det, men Høyre er snillest. Og det er pokker meg vanskelig nok fra før og vi skatter mer enn andre og får færre rettigheter! Anonymkode: 2f3b8...241
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #25 Skrevet 16. juli 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ved skatt og avgifter, vel! ALLE partiene gjør det, men Høyre er snillest. Og det er pokker meg vanskelig nok fra før og vi skatter mer enn andre og får færre rettigheter! Anonymkode: 2f3b8...241 Og de skattene går ut fra inntekt. De som har større inntekt må betale mer til fellesskapet enn de som har lavere inntekt. Slik unngår en at den dystopi du ser for deg med SV skjer. Anonymkode: ff1f9...610
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå