AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #1 Skrevet 15. juli 2019 I klassen til bonusdatter(5.) finnes det ei som er en skikkelig queen bee. Hun er sjefen, og tyr til sinne hvis hun ikke får det som hun vil. Sjefer med de andre. Bruker hersketeknikker. Hun og bonusdatter har i utgangspunktet vært veldig gode venner, men har ofte endt opp med å krangle heftig. Bonusdatter vil gjerne også bestemme endel, mens ikke like voldsomt. De to sammen blir da gjerne veldig kræsj. Nå kommer det frem at en annen i klassen blir mobbet veldig av denne QB. Hun som blir mobbet har tidligere vært bestis med bonusdatter, men nå er de litt av og på, men hun har fortalt bonusdatter om alt hun blir kalt av QB. Og det er her jeg blir usikker på hva man bør gjøre? Jeg vet at som bonusmor er det ikke mitt "ansvar" å ta tak i klasseproblemer, men jeg føler mobbing er alles ansvar. Jeg kjenner meg også velg igjen som tidligere mobbeoffer gjennom hele skoletida, og det ble ikke tatt tak i av noen da heller. Vi har bare bonusdatters versjon av dette, men bør man snakke med foreldrene tilbake QB? Ta det med læreren etter ferien? Andre forslag? Anonymkode: ba472...443
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #2 Skrevet 15. juli 2019 Bonusdatter...vil det si at du er sammen med pappaen hennes. I så tilfelle hadde jeg tatt det opp med pappaen det du forteller her. Og så bør pappaen/dere ta det opp med læreren. Jeg også tenker at mobbing er alles ansvar så dersom pappaen ikke gjør noe, så tenker jeg du fint kan ta kontakt med læreren. Så flott at du bryr deg ❤️ Anonymkode: 7e64b...5b5 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #3 Skrevet 15. juli 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bonusdatter...vil det si at du er sammen med pappaen hennes. I så tilfelle hadde jeg tatt det opp med pappaen det du forteller her. Og så bør pappaen/dere ta det opp med læreren. Jeg også tenker at mobbing er alles ansvar så dersom pappaen ikke gjør noe, så tenker jeg du fint kan ta kontakt med læreren. Så flott at du bryr deg ❤️ Anonymkode: 7e64b...5b5 Ja, det er helt riktig, samboer med pappa 🙂 Har snakket med han om det, men han er heller ikke sikker på hva som egentlig er rett sted å begynne. Er ikke like enkelt når det ikke gjelder egne barn, men klassevenninner. Vil ikke føle vi overtramper noe sted heller, og gjør ting som egentlig foreldrene til hun som blir mobbet bør ta tak i. Jeg kjente det bare på hele kroppen at noen burde snakkes med etterhvert, og prøve å finne ut av det her, for det er så vondt å stå i den situasjonen som denne jenta nå gjør! Anonymkode: ba472...443 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #4 Skrevet 15. juli 2019 Du kan gjerne ta kontakt med foreldrene til denne QB. På en hyggelig måte. Si at du kommer til å ta det opp med læreren. Vet at du føler det ikke er ditt ansvar, og om du er uheldig, kan foreldrene til QB også mene det samme. Noen foreldre benekter at deres barn mobber, og kan da heller finne andre ting å flytte fokus over på. Det viktigste er likevel ikke hva din rolle er oppe i det hele, her er det faktisk ei som blir mobbet. Når du har fått sagt i fra, kan fu trekke deg litt ut av det. Skolen skal opprette mobbesak, og dermed vil ansvaret gå over til foreldre og skole. Det viktigste er likevel at foreldrene til mobbeoffer gir beskjed om dette til skolen. Be din datter om å si til sin venninne at hun må fortelle det til foreldrene sine. Hun må klart og tydelig si fra at foreldre må kontakte skolen, om de bare vifter det vekk. Om foreldre ikke hører på jenta, går hun til lærer og sier at hun vil ha opprettet en sak. Skal det bli en mobbesak, må foreldre og elev være tydelige på at de ønsker det. De kan ikke gå rundt og bare regne med at læreren får med seg hva som skjer. Kanskje du kunne ringt foreldrene til mobbeoffer? Bare si fra hva du har hørt, at du ville forsikre deg om at de også vet hva som skjer. Anonymkode: 89066...4dc
Gjest Lama_Drama Skrevet 15. juli 2019 #5 Skrevet 15. juli 2019 Du sender en Mail til lærer med i formasjonen du har.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #6 Skrevet 15. juli 2019 Hvordan kan en femåring ha gått på skolen et helt år allerede? Begynte hun på skolen som 4-åring da eller? Årets femåringer har ikke begynt på skolen enda, da vi er i juli måned, og de begynner ikke før i august. Det er noe som ikke stemmer. Anonymkode: 74155...c4d
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #7 Skrevet 15. juli 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan en femåring ha gått på skolen et helt år allerede? Begynte hun på skolen som 4-åring da eller? Årets femåringer har ikke begynt på skolen enda, da vi er i juli måned, og de begynner ikke før i august. Det er noe som ikke stemmer. Anonymkode: 74155...c4d Det står femte, ikke fem ! (Forskjell på 5. og 5). Anonymkode: a754e...2de 4
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #8 Skrevet 15. juli 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan en femåring ha gått på skolen et helt år allerede? Begynte hun på skolen som 4-åring da eller? Årets femåringer har ikke begynt på skolen enda, da vi er i juli måned, og de begynner ikke før i august. Det er noe som ikke stemmer. Anonymkode: 74155...c4d Som en annen påpeker så er det femte(5.) og ikke fem(5) 🙂 Skjønner at det fort kan misforstås! Anonymkode: ba472...443
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #9 Skrevet 15. juli 2019 Det er lærerskifte nå til høsten, og forhåpentligvis kommer en lærer som tar mer tak i ting. Det har vært lignende problemer i klassen tidligere, men læreren har ikke klart å ta tak i det på en ordentlig måte. Anonymkode: ba472...443
Paradisio Skrevet 15. juli 2019 #10 Skrevet 15. juli 2019 Du kan formidle det du vet til læreren og så be henne observere disse jentene videre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå