Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg har blitt gravid på cerazette, men det er vanskelig å tidfeste når. Jeg har blødd oftere og mer på disse, annen hver uke på det verste. Så nå skulle jeg bytte til vanlige p piller, men rekker ikke begynne før jeg får rare symptomer. Jeg har vært gravid to ganger før så jeg kjenner det jo igjen.

Flere som har opplevd å bli gravid slik?

Anonymkode: aa3e4...ca5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta en test, så får du ta det derfra.

Opptil 8 % blir gravide på p-piller, så ja, det er flere som har opplevd det samme. Kan bare anbefale annet prevensjonsmiddel hvis det er krise å bli gravid.

Lykke til, håper testen viser det du ønsker. 🙂

Anonymkode: 2a810...0ec

AnonymBruker
Skrevet

Minipiller generelt er prevensjonen med størst feilbruk, fordi den må tas på akkurat samme tid på døgnet for å fungere. Kjenner flere som har blitt gravide fordi det varierte noen timer når de tok pilla. Kan ikke fatte at cerazette blir så sterkt anbefalt! Dårlig beskyttelse og mange blør mye... Men det handler jo om at færre får blodpropp på minipillen.

Lykke til med evt. graviditet 😊

Anonymkode: 79c45...ee0

AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Minipiller generelt er prevensjonen med størst feilbruk, fordi den må tas på akkurat samme tid på døgnet for å fungere. Kjenner flere som har blitt gravide fordi det varierte noen timer når de tok pilla. Kan ikke fatte at cerazette blir så sterkt anbefalt! Dårlig beskyttelse og mange blør mye... Men det handler jo om at færre får blodpropp på minipillen.

Anonymkode: 

Da har jeg ikke hatt den så nøye som jeg trodde, ikke nøyaktig slik du beskriver.

Anonymkode: aa3e4...ca5

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Cerazette er ikke minipille, men p-pille med gestagen. Det innebærer at den er noe sikrere enn minipille. Det er lurt å ta den til samme tid hver dag, fordi sjansen for å huske den da er større. En er likevel beskyttet dersom en glemmer pillen en dag, så lenge den tas innen 36 timer.

Kilde: https://www.sexogsamfunn.no/prevensjon/gestagenpille/

Det er imidlertid sant at p-piller usikkerhet ofte knyttes til brukerfeil, og at en kan oppleve blødningsforstyrrelser ved Cerazette.

Anonymkode: 2a810...0ec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den er like sikker som østrogen-p-pillene. 

I tillegg er det mange, blant annet meg, som ikke blør i det hele tatt. Jeg har ikke blødd en gang på over to år. Jeg begynte på dem etter fødsel, for det var eneste pillene man kunne kombinere med amming. Jeg tenkte å bytte tilbake til mitt gamle merke, men har latt være nettopp fordi jeg ikke blør.

Anonymkode: c00f8...f15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...