Gå til innhold

Hvordan prater dere med partner om sex, ønsker osv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som er i forhold, hvordan prater dere om sex?

Må si jeg er dårlig på kommunikasjon når det gjelder sex og føler meg litt sjenert selv om jeg har et supert forhold. 

Hvordan tar dere opp ting? F.eks hva dere liker? Tenner på? Vil prøve ut? Osv. 

Prater dere om det før/ i mens / etter dere har hatt sex? Eller sånn helt ut av det blå? Er det lettere å ta opp etter et par glass vin? 

Anonymkode: 07b72...b99

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sier det rett ut. Tar opp ting når man er bare oss to. Legger ingenting imellom. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Av en eller annen grunn prater vi ofte om det på lange bilturer når det bare er oss to og vi ikke har annet å gjøre. Ellers er det jo naturlig at man snakker om sex når man er kåt, i mine øyne blir det veldig kunstig å skulle snakke om det når jeg ikke føler det. Vår kommunikasjon er utelukkende positiv, vi snakker om hva vi kunne ha lyst til å gjøre, hva vi har gjort som vi vil gjøre mer av osv. Vi snakker aldri om ting som ikke fungerer eller ting vi er misfornøyde med.

Anonymkode: 3721e...eda

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Snakker om det når vi ligger i sengen 

Anonymkode: b454a...a17

• Liker 1
Skrevet

Bare prater om det. Ikke under akten, men ellers når man kommer på hva enn det er man vil si. 

• Liker 2
Skrevet

Du... forresten  så tenkte jeg på en ting. Når vi bla bla så kunne jeg likt om du gjorde bla bla. Når som helst. Ellers sier vi det når vi holder på. Kan du gjøre sånn, eller helst ikke gjør sånn. 

• Liker 3
Skrevet
41 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Du... forresten  så tenkte jeg på en ting. Når vi bla bla så kunne jeg likt om du gjorde bla bla. Når som helst. Ellers sier vi det når vi holder på. Kan du gjøre sånn, eller helst ikke gjør sånn. 

Samme her.

Nå er jeg i et ganske nytt forhold og vil ha «ting på plass» snarest mulig ;)  

• Liker 4
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må si jeg er dårlig på kommunikasjon når det gjelder sex og føler meg litt sjenert selv om jeg har et supert forhold.

At du er sjenert synes jeg er både romantisk og søtt, man trenger ikke å tømme alle sine ønskler på en gang. Hold igjen på noen overaskelser til senere bruk. Men mannen din, tar han hintet når du stønner litt ekstra, det er også god kommunikasjon hvis man skjønner. Kroppsspråket kan også brukes på mange måter, uten å si et eneste ord, men så sjenert er du vel ikke?

Enklere å snakke om dette med et par glass vin innabords eller skikkelig kåt ja, da kommer som regel de beste reglene ut😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Av en eller annen grunn prater vi ofte om det på lange bilturer når det bare er oss to og vi ikke har annet å gjøre. Ellers er det jo naturlig at man snakker om sex når man er kåt, i mine øyne blir det veldig kunstig å skulle snakke om det når jeg ikke føler det. Vår kommunikasjon er utelukkende positiv, vi snakker om hva vi kunne ha lyst til å gjøre, hva vi har gjort som vi vil gjøre mer av osv. Vi snakker aldri om ting som ikke fungerer eller ting vi er misfornøyde med.

Samme her! Elsker lange bilturer, da blir det mye bra prat. ❤️ 

Anonymkode: 9275a...dae

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Samme her! Elsker lange bilturer, da blir det mye bra prat. ❤️ 

Anonymkode: 9275a...dae

Ja. Satt og tenkte på det litt etter at jeg skrev. Det er noe fint med å snakke om sex i bil når senga og sexen ikke er lett tilgjengelig. På den ene siden er det noe med tryggheten i å vite at han ikke forventer at "resultatet" av samtalen skal skje med én gang, at jeg får tid til å fordøye ting som kanskje pusher komfortsonen. På den andre siden er det opphissende å sitte og fyre hverandre opp med ting vi ikke kan få utløp for...enda. Selv om det mer enn en håndfull ganger har endt med et kort stopp 😛 

• Liker 1
Skrevet

Vi snakker om det på samme måte som vi snakker om alt anna. Sex har en veldig naturlig plass i forholdet vårt, og vi tar opp ting når vi kommer på dem. Dersom jeg var ukomfortabel med det hadde jeg kanskje starta med å skrive til ham, sånn får en gjerne formulert tanker og følelses man synes er vanskelig å snakke om litt berdre.  

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har veldig god og åpen kommunikasjon generelt, han er veldig laid-back og det er kanskje noe av det viktigste for oss. Har vært sammen i et halvt år.

Kan snakke om sex når som helst, men det skjer vel oftere etter sex eller etter et par glass vin. Ikke at vi tar en "diskusjon", men bare ting som dukker opp. 

Ellers tenker jeg at man ikke trenger snakke så veldig mye når det fungerer? Det vi liker ymter vi jo begge frempå med i sengen. Og det er jo litt av spenningen, at man ledes frem til det i settingen, ikke setter seg ned og sier "kanskje du kan dra meg litt i håret neste gang?".

Anonymkode: c760a...f34

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vi snakker stort sett om det i sengen, på kvelden.

som oftest jeg som starter temaet, med «du jeg tenkte på når vi.....», men er ikke alltid hun er så villig til p snakke om det.

Hvis jeg f.eks spør hva likte du best slik eller dånn får jeg veldig ofte «vet ikke» til svar 😳🤔

litt usikker på om hun ikke vil snskke ommdet eller om hun ikke vil åpne seg å innrømme hva hun liker aller best...

Endret av Geojak
AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, Geojak said:

Vi snakker stort sett om det i sengen, på kvelden.

som oftest jeg som starter temaet, med «du jeg tenkte på når vi.....», men er ikke alltid hun er så villig til p snakke om det.

Hvis jeg f.eks spør hva likte du best slik eller dånn får jeg veldig ofte «vet ikke» til svar 😳🤔

litt usikker på om hun ikke vil snskke ommdet eller om hun ikke vil åpne seg å innrømme hva hun liker aller best...

Jeg er også litt sånn, det er fordi jeg er veldig sjenert når det gjelder sånne ting. Mannen har funnet ut hva jeg liker ved å prøve seg frem og se an responsen. :P Ja/nei spørsmål fungerer også greit. Han er heldigvis helt motsatt av meg, tør å prøve det meste og snakke om alt. Vi gjør nå det meste, inklusive ting jeg ikke visste at jeg likte engang før jeg traff ham. :)

Anonymkode: 11377...b30

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker å snakke om sex, på ingen måte sjenert der.

Sier litt under akten hva jeg liker og vil, der det faller seg naturlig. Ellers føler jeg kanskje jeg snakker aller mest om det i senga etter sexen, når man ligger og pjusker. Spesielt hvis jeg vil ha en omgang nummer to, hehe.. den står fort som en påle igjen etter jeg har fortalt han hva jeg vil gjøre med han eller vil at han skal gjøre med meg, eller vi har utvekslet noen saftige historier og skitne fantasier.

Anonymkode: af4c5...132

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...