AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #1 Skrevet 15. juli 2019 Når man har en som nettopp ble 2 år og en nyfødt, ville du valgt søskenvogn eller vanlig vogn til siste? Anonymkode: 0c0ee...f4e
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #2 Skrevet 15. juli 2019 Her var største 1, 5 år når minste kom. Valgte søskenvogn og glad for det. Nå er største 3 og minste 2, og vi har fortsatt nytte av den. Anonymkode: 4e6ea...be5
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #3 Skrevet 15. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Her var største 1, 5 år når minste kom. Valgte søskenvogn og glad for det. Nå er største 3 og minste 2, og vi har fortsatt nytte av den. Anonymkode: 4e6ea...be5 Samme her. Hadde ikke overlevd uten søskenvogn. Anonymkode: 98b78...8d4 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #4 Skrevet 15. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Samme her. Hadde ikke overlevd uten søskenvogn. Anonymkode: 98b78...8d4 Eldste har egen vogn i barnehagen som den yngste etter hvert tar over. Så sånn sett ville det jo fungert best med søskenvogn kanskje Anonymkode: 0c0ee...f4e
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #5 Skrevet 15. juli 2019 Spørs litt på behovet. Vi bor i storby der trikk, buss og bane brukes oftere enn bil og da er det veldig kjekt med søskenvogn. Føler at storebror er mye tryggere i vogn enn om jeg skulle hjulpet han på/av bussen med en hånd og samtidig få på plass lillesøster i vognen, for eksempel. Men kjenner folk som bor på landet og triller mest «på gøy» og bruker bil til alt det praktiske og da er det ikke sikkert at man trenger søskenvogn. Anonymkode: ea2f3...a67
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #6 Skrevet 15. juli 2019 Har ganske nøyaktig 2 år mellom mine. Hadde ikke søskenvogn og følte ikke behovet. Den yngste var stort sett i bæretøy, eller så sto største på stå rett. Anonymkode: 11ad2...901
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #7 Skrevet 15. juli 2019 Vi kjøpte søskenvogn, men solgte den etter noen få måneder. Eldstemann som var litt under to år da minstemann kom til verden skulle ikke sitte i vogn. Anonymkode: 0c85e...5ef
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #8 Skrevet 15. juli 2019 22 måneder mellom mine. Hadde søskenvogn fordi eldste ikke gikk i barnehage enda, så hadde begge hjemme i 5 måneder. Etter eldste begynte i barnehagen ble ikke vognen like mye brukt lenger. Anonymkode: 3e5d9...a2c
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #9 Skrevet 15. juli 2019 Kommer ann på hvor mye du bruker vognen. Vi henter i bhg med bil og bor rett ved butikken, så her holdt det lenge med søskenbrett. Henter du med vogn og går mye med eldste i vogn blir det en annen sak. Virker som alle tror det er så praktisk med søskenvogn, men den er megastor og et styr å ha med seg noe sted. Toåringen har også veldig godt av å øve seg på å gå mest mulig Anonymkode: 80311...863 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #10 Skrevet 15. juli 2019 Vi hadde søskenbrett til bagvogna. Funka fint, for oss! Anonymkode: 26080...a2f
MollyJones Skrevet 15. juli 2019 #11 Skrevet 15. juli 2019 22 måneder mellom her og, og har ikke hatt behov for søskenvogn. Men bor på landet, og triller lite. Se an behovet?
solmåneogstjerner Skrevet 15. juli 2019 #12 Skrevet 15. juli 2019 (endret) Hadde ca 20 mnd mellom. Brukte søskenvogn i ca 1,5 år. Jeg hadde ikke klart meg uten. Men det har jo noe å si hvor mye du triller, skal du levere i bhg, hvor langt er det osv. Hadde forresten vanlig vogn også. Du kan kjøpe brukt søskenvogn for en rimelig penge om du føler du har behov. Endret 15. juli 2019 av solmåneogstjerner
Vera Vinge Skrevet 15. juli 2019 #13 Skrevet 15. juli 2019 Det kommer jo litt an på hva dere har tenkt å gjøre. Jeg brukte søskenvogn masse med den aldersforskjellen. Leverte stort sett i barnehagen med bil, så trengte den ikke til det, men til div andre gåturer, butikkturer m.m. Ikke fordi 2-åringen ikke kunne gå selv, men både fordi jeg da hadde full kontroll på ham i den verste løpealderen og fordi han sov på dagen. Så i helger eller hvis han hadde fri fra bhg, kunne de sove i samme vogn, dvs jeg/vi trengte ikke å være hjemme i sovetiden.
atropos Skrevet 15. juli 2019 #14 Skrevet 15. juli 2019 Jeg har søskenvogn til mine med samme aldersforskjell. Synes det er veldig praktisk! Særlig når vi skal ut på ting og begge skal sove. Men har også enkeltvogn til de gangene vi bare skal ha en unge ut av huset. Kommer til å selge søskenvogna etter denne sommeren. Nå er alderen 1 og 3.
Zoey Skrevet 15. juli 2019 #15 Skrevet 15. juli 2019 (endret) Jeg var i den situasjonen og valgte søskenbrett, men min toåring var glad i å gå selv og hadde nesten sluttet med vogn på den tiden. Og vi kjører til barnehagen. Så det kommer litt an på barn og behov, tenker jeg Edit; toåringen min var også liten av vekst, så med litt jakker som pute og støtte øverst i bagen så sov toåringen i vogna og babyen i bæresjal om vi var ute og begge hadde behov for å sove. Det skjedde et par ganger. Hadde paraplytrille til eldste som kunne legges ned til lange turer/ferier med dagsoving, for på sånne turer var vi alltid to voksne. Og de sov sjelden samtidig, så det funket godt for oss. Men søskenvogn hadde trolig gjort nytte det også. Endret 15. juli 2019 av Zoey
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå