Gjest Callie Skrevet 6. mai 2005 #1 Del Skrevet 6. mai 2005 Må jeg ha tillateslse fra barnets biologiske far for å flytte med henne til utlandet? Han har ikke foreldreansvar, og har ikke samvær overhodet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2005 #2 Del Skrevet 6. mai 2005 Nei du må ikke ha tillatelse. Hadde han derimot hatt del i foreldreansvaret så måtte du ha tillatelse, om det så kun hadde vært på papiret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Callie Skrevet 6. mai 2005 #3 Del Skrevet 6. mai 2005 Ok, takk for svar. Vi må kanskje flytte pga sambos jobb, greit å ha dette avklart på forhånd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Far til 2 Skrevet 6. mai 2005 #4 Del Skrevet 6. mai 2005 Ikke for å helle malurt i begeret, men om det er en normalt oppegående far vil det å få foreldreansvar (f.eks. om han har hatt jevnlig samvær i den grad det er mulig) være en proformasak. Men foreldreansvar vil han bli hørt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 6. mai 2005 #5 Del Skrevet 6. mai 2005 Hadde han vært normalt oppegående som far, hadde han sikkert hatt normalt samvær (minst) også, tror du ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Far til 2 Skrevet 6. mai 2005 #6 Del Skrevet 6. mai 2005 Hadde han vært normalt oppegående som far' date=' hadde han sikkert hatt normalt samvær (minst) også, tror du ikke?[/quote'] Ikke om en av foreldrene har flyttet langt bort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callie Skrevet 6. mai 2005 #7 Del Skrevet 6. mai 2005 Hehe, jeg skjønte det måtte komme. Dette er ikke en normalt oppegående far. Han bor bare noen få km unna. Har prøvd å oppfordre til samvær, men det har vært vanskelig/umulig å få til. Sånn er det med den saken. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 6. mai 2005 #8 Del Skrevet 6. mai 2005 Ikke om en av foreldrene har flyttet langt bort Hun skriver jo at han ikke har samvær slik de bor nå... Da blir det kanskje ikke så stor forskjell fra eller til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tule Skrevet 8. mai 2005 #9 Del Skrevet 8. mai 2005 Hehe, jeg skjønte det måtte komme. Dette er ikke en normalt oppegående far. Han bor bare noen få km unna. Har prøvd å oppfordre til samvær, men det har vært vanskelig/umulig å få til. Sånn er det med den saken. :-) hei kan det ha noe med at han er blitt nektet del i foreldreansvaret at han ikke stiller opp du burde kanskje ha tenkt på det før, jeg syns det er rart med mødre som vil oppfordre til samver men ikke gi far del i foreldreansvaret ikke for og vere slem men vis han vil lage fa.. så tror jeg han kan gå til sak men om ha nvinner er en annen sak hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 9. mai 2005 #10 Del Skrevet 9. mai 2005 Å ikke ville ha ansvar fordi han ikke har foreldreansvar ville jo være utrolig dumt og vise at fyren ikke burde ha foreldreansvar heller, fordi han overhodet ikke kan sette seg i barnets situasjon. Noen mennesker (både kvinner og menn) egner seg rett og slett ikke som foreldre. Synd men sant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callie Skrevet 9. mai 2005 #11 Del Skrevet 9. mai 2005 hei kan det ha noe med at han er blitt nektet del i foreldreansvaret at han ikke stiller opp du burde kanskje ha tenkt på det før, jeg syns det er rart med mødre som vil oppfordre til samver men ikke gi far del i foreldreansvaret ikke for og vere slem men vis han vil lage fa.. så tror jeg han kan gå til sak men om ha nvinner er en annen sak hilsen Ærlig talt... Nei, det har aldri vært aktuelt at han skulle ha foreldreansvar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 9. mai 2005 #12 Del Skrevet 9. mai 2005 Konkrete spørsmål fortjener konkrete svar: Må jeg ha tillateslse fra barnets biologiske far for å flytte med henne til utlandet? Han har ikke foreldreansvar, og har ikke samvær overhodet. Så lenge han ikke har del i foreldreansvaret, kan du flytte med henne til månen og du har lyst. God tur, forresten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå