Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke søkt jobber på mange år, så synes det er vanskelig.

Plukker søknaden fra hverandre, har formelle krav og oppsett.

MEN, det er formuleringen jeg synes er vanskelig, hvordan jeg skal formulere motivasjon og peile tidligere arbeidsoppgaver sammen med det de spør etter, sitter med dette og skal gjøre jobben SELV, men er det noen der ute som kan veilede meg?

PÅ: Selve formuleringer, ser jeg "ramser opp det jeg har gjort tidligere" (men det står jo i cven… )….:ohmy:

Trenger en nøkkel, en AHA opplevelse, og jeg trenger å bli flink til å skrive søknader.:)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

På CV skal det stå hva du har gjort

På søknad skal det stå hva du har lært

Feks:

CV: fullført Blomsterdekoratør kurs 2016/2017

Søknad: i 2017 fullførte jeg ett års kurs som blomsterdekoratør, der lærte jeg blant annet om hvordan man skulle få fargene til å gi liv, og skape kontraster. 

( kun ett eksempel😂)

Anonymkode: 74d59...6b5

Skrevet

Tenk gjennom hva du tror den som ansetter ser etter. Stillingsannonsene er ofte fulle av vage klisjeer, men prøv å forestill deg hva det det står faktisk betyr i praksis. Dvs. hva vil forenkle arbeidsdagen til sjefen din, og hvorfor passer du til denne stillingen? Nå vet jeg ikke hva slags jobb du ser etter, men selvgående/pålitelig/ikke redd for å ta i et tak/ser hva som skal gjøres/utadvendt/sosial virker positivt. Men det du skriver bør selvsagt være sant :) 

Av og til kan det virke vanskelig å skille seg ut, men prøv å si det du vil si med egne ord, gjerne underbygg med å vise til ting du har gjort før eller en egenskap du har. 

Og det er alltid lurt å la noen andre se gjennom søknaden før du sender den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...