Gå til innhold

Chinese crested (nakenhund)

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det noen som har en Chinese crested? Eller har noe erfaring med denne hunden. Tips og råd? Pris? Annet?

Har lyst på en liten hund, og etter det jeg har lest om hunden ser den ut til å passe til mine behov. Har sett mange nettsider med info, men vil likevel sjekke mer rundt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den er kjempesøt :) Men synes powder puff er enda søtere, en hund uten hår blir liksom ikke helt det samme etter min mening.

Denne rasen blir litt kosedyr egentlig, det er ikke mange meterene den orker å gå selv.

Gå inn på canis.no og søk på chinese crested eller chinese crested powder puff.

Gjest gjesten
Skrevet

Jeg har en Chinese Crested, ei lita jenta på 4 kilo. Verdens nydeligste hund. Kjempe kosen og sosial. Det er ikke riktig at de ikke orker å gå mange meterne, de er glade og livlige på tur, og er utholdende. :)

Skrevet
Jeg har en Chinese Crested' date=' ei lita jenta på 4 kilo. Verdens nydeligste hund. Kjempe kosen og sosial. Det er ikke riktig at de ikke orker å gå mange meterne, de er glade og livlige på tur, og er utholdende. :)[/quote']

Ja ok, er sikkert forskjellig fra hund til hund da, for en venninne av meg hadde en slik en som ikke orket mer enn maks en km. :)

Rasen er nydelig, vurderte den da jeg skulle skaffe meg hund.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er nettopp en kosete, sosial og liten hund jeg er ute etter. Og gjerne en som ikke vil gå særlig langt, for det vil ikke jeg heller :-)

Men jeg er mest bekymret for at hunden er så kosete og sosial at den ikke synes det er særlig stas å være alene hjemme mens vi er på jobb. Men det må jo alle hunder, tenker jeg. Det er vel heller sjeldent at folk får seg hund bare hvis man er hjemmeværende. Takler denne hunden godt en arbeidsdag alene hjemme?

Kan dere anbefale en kennel? Ser på Canis at det er en hel del å ringe, men få som har planlagt valper i nærmeste fremtid. Tenker å ringe litt rundt å spørre om diverse. Men hva er lurt å spørre om?? Jeg har ikke veldig mye hundeerfaring, men vokste opp med hund så er ikke helt grønn. Vil bare ikke gjøre noe overilt ved å skaffe hunden, vil jo gi den et godt hjem..

Gjest Lille Lakris
Skrevet
Jeg har en Chinese Crested' date=' ei lita jenta på 4 kilo. Verdens nydeligste hund. Kjempe kosen og sosial. Det er ikke riktig at de ikke orker å gå mange meterne, de er glade og livlige på tur, og er utholdende. :)[/quote']

Vet du om dette er en hund som er allergivennlig?

Noen som vet? :)

Skrevet

Ingen hunder er vel egentlig al.venlige, men noen er mindre slitsomme for de med allergi. Blant disse finner du en del terriere, pudlene, vannspaniel og en av myndene skal visst også være grei (afgansk mynde).

Men alt kommer an på hvor allergisk du er. Vurderer du en hund. Lån en av lik rase over lengre tid og se hvordan du reagerer. Dra til oppdretter...se om du reagerer der osv. Flere råd finner du i egen tråd om allergiven. hunder.

Gjest gjesten
Skrevet

Hun klarer helt fint å være hjemme alene i en 6 timer ca. har vært hjemme 8 timer alene også, men da får jeg skikkelig "kjeft" når jeg kommer hjem :wink: + veeeldig dårlig samvittighet.

Jeg har brukt veldig lang tid til å venne henne til å være hjemme alene. Mye pga min dårlige samvittighet. Det har gått gradvis. Det er først nå, når hun er 1 år, at hun først har begynt å være "lengre" alene.

Jeg er heldig som har famile og venner som passer henne halve eller noen dager i uken når jeg er på jobb.

Men dersom du skal være borte 8 timer hver dag, tror jeg nok kinerseren din kommer til å bli litt ensom. De er som sagt veldig opptatt av nærhet og kos, og liker og været med overalt.

Rasen er veldig allergi vennlig, men det er sikkert noen som reagerer på de også, hvis de er sterkt plaget av allergi.

Hun er som sagt glad i og gå tur, så lenge det ikke regner eller er kaldt. Hvis være er dårlig ligger hun heller inne på fanget hele dagen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...