Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nyutdanna. Har fått jobb nå nylig! 

Problemet er jeg har sett øreskilling 2 ganger bli utført.  De på jobben har vist meg.

Men jeg lurer på er det  feil av meg å spørre til de som jobber der om de kan vise igjen? Føler meg ganske »rar» om jeg skal ta øreskilling på en pasient når jeg ikke er selvsikker i det jeg driver med! Og ikke nesten vet hva jeg skal..

Da jeg ønsket å se øreskilling for 2 gang, så sa hun som jeg spurte  «viste ikke jeg deg forrige gang» . Og det gjorde hun, men er ikke så lett! På skolen hadde vi helt annet utstyr for dette..

føler at for å være ny bør de respektere å kanskje ikke ha problem med å vise meg 3 gang?

kan jeg høres plagsom ut? Hva er riktig i denne situasjonen? 

Anonymkode: 4ea61...82f

Videoannonse
Annonse
Gjest Lama_Drama
Skrevet

Gjør som hun viste deg første gang. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På skolen hadde vi helt annet utstyr for dette..

Fortell de dette. Det er helt i orden at du spør om de viser deg hvordan du skal utføre øreskylling med deres utstyr.

Kan du spørre om du kan bruke det utstyret som du er vant med fra skolen?

Anonymkode: 1af56...d3e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må bare ut og prøve. Du får ikke gjort noe galt med øreSKYLLING. Les prosedyren, ta med deg utstyret og utfør oppgaven.

Anonymkode: b5358...528

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Lama_Drama skrev:

Gjør som hun viste deg første gang. 

Jeg vil så gjerne! Men har valgt feil yrket..  er ikke flink i dette. Syntes samtdiig det er ekkelt....

har bare litt av kontrakten igjen så må bare overleve egentlig..

AnonymBruker
Skrevet

Øreskilling?:laugh:

Hvorfor skyller du ikke bare dine egne ører hjemme eller på jobb? Det må da være den enkleste måten å lære?

Anonymkode: 80507...7d3

• Liker 1
Skrevet (endret)

Kan du ikke bare spørre om hun kan bistå deg når du skal utføre det for å få bekreftet at du forstått prosedyren ordentlig? Du lærer best ved å gjøre det selv. Hadde hun visst det, så hadde hun latt deg gjøre det den andre gangen du spurte og heller veiledet deg gjennom det mens du utførte det. 

Endret av Mass
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke du laget ganske mange tråder om hvor usikker du er på jobb? Kan det være en ide å høre om du kan hospitere eller Evt. Kreve opplæring i 1 måned før du styrer på egenhånd?

Anonymkode: e49c3...e8c

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Mass skrev:

Kan du ikke bare spørre om hun kan bistå deg når du skal utføre det for å få bekreftet at du forstått prosedyren ordentlig? Du lærer best ved å gjøre det selv. Hadde hun visst det, så hadde hun latt deg gjøre det den andre gangen du spurte og heller veiledet deg gjennom det mena du utførte det. 

Er ganske enig der. Veldig godt å ha «bekreftelse», så vet man også at man kan bli stoppet dersom man gjør feil. Så er man litt mer sikker

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ganske enig der. Veldig godt å ha «bekreftelse», så vet man også at man kan bli stoppet dersom man gjør feil. Så er man litt mer sikker

Helt sant. Jeg setter hvertfall pris på at folk spør en gang for mye enn for lite. Noen ting fester seg lett, mens andre ting tar litt mer tid. Sånn er det bare, og det er, i mine øyne, bare et stort plusstegn at man liker å være grundig i det man gjør. 

AnonymBruker
Skrevet

Det første du kan gjøre er å kalle det øreskylling og ikke øreskilling! 

Anonymkode: 3fe5f...7f2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det første du kan gjøre er å kalle det øreskylling og ikke øreskilling! 

Anonymkode: 3fe5f...7f2

Også er det disse negative folkene i alle tråder

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Spør om en av de på jobben kan se om du gjør det riktig. Hvis det er noe du ikke forstår eller får til må de bare vise deg det helt til du blir trygg på det

Anonymkode: 2569c...a4d

AnonymBruker
Skrevet

På min arbeidsplass må jeg ofte vise folk hvordan ting gjøres både tre, fire og fem ganger. Og mer.

Noen har jobbet her i årevis men sliter fortsatt når de skal fylle papir i printeren. Til slutt må man bare være litt streng og tvinge folk til å klare seg selv, uten at jeg står ved siden av. Bruker ufattelig mye tid på å hjelpe mennesker med «dataproblemer» (altså ikke seriøse dataproblemer, men ting de strengt tatt burde klare å fikse selv når datamaskinenen er deres viktigste arbeidsverktøy)

Men at en som er ny på arbeidsplassen må få noe vist noen ganger synes jeg ikke er rart. Snarere forventet. Det er jo noe av greia med nyansatte - trenger hjelp og opplæring. Selv om de har utdannelse. 

Anonymkode: 80854...bf9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...