Baby Skrevet 6. mai 2005 #1 Skrevet 6. mai 2005 Så på "TV2 hjelper deg" for noen uker siden der de gjorde en undersøkelse om kjøpsloven og hva butikkene kunne om den. Syns å huske at det kom frem at man hadde rett på å få dekket utgifter til transport av varen til og fra butikken når det var en reklamasjon. Noen av dere som husker det? Jeg har kjøpt en var i Oslo, og bor ett par timer unna. Det vil altså bli en utgift for meg å reise til Oslo med denne varen. Kan jeg kreve at butikken da dekker denne utgiften?
Nella Skrevet 6. mai 2005 #2 Skrevet 6. mai 2005 Det kommer jo ann på hvor den er kjøpt også det da Er det en kjede som er landsdekkende så drar du jo til nærmeste butikk å leverer og ikke til Oslo. Og det kommer ann på hva slags vare det er. Er det vaskemaskin f.eks så ringer du serviceverksted og de kommer hjem til deg, du slipper kjøreutgfter i det hele tatt. Men du skal få dekket utgifter ja, Evnt om butikken har sjåfører som kommer hjem å henter hos deg. Men som sagt, kommer ann på hva det er. Småapparater må inn i butikken og du må komme med selv. Hva slags vare er det forresten?
Nella Skrevet 6. mai 2005 #4 Skrevet 6. mai 2005 Ok. Da er jo sikkert ikke det en reparerbar ting akkurat Men ring butikken først og hør hvordan de vil gjøre det Er det kjede så ringe nærmeste butikk. For du har krav på å få dekket fraktkostnader.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå