AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #1 Skrevet 14. juli 2019 Like ved der jeg bor har jeg sett en måke-unge i 4 dager som ikke kam fly. Går rundt. Grålig og litt dun. Har sett det som sikkert er moren i området også og i dag en til yngre måke. Sikkert søsken. I dag ligger måken i gresset og går ikke like mye. Er det noe jeg kan gjøre? Kan jeg ta den hjem og slippe den fri senere i samme område? Anonymkode: f6e6f...2ac
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #2 Skrevet 14. juli 2019 http://nofoa.no/Sider/Avdelinger/Fuglevakta.php Anonymkode: 5b481...692
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #3 Skrevet 14. juli 2019 Den er kanskje ikke flyvedyktig enda? De går jo ganske lenge før de lærer å fly. I fjor hadde jeg en måke unge som gikk rundt i hagen i 6-7 uker før den kunne fly. Den lå mye å hvilte i skyggen på dagtid. Ikke rør den, da vil ikke moren mate den mer etterpå. Anonymkode: f41cc...c92 2
Tøytigern Skrevet 14. juli 2019 #4 Skrevet 14. juli 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Like ved der jeg bor har jeg sett en måke-unge i 4 dager som ikke kam fly. Går rundt. Grålig og litt dun. Har sett det som sikkert er moren i området også og i dag en til yngre måke. Sikkert søsken. I dag ligger måken i gresset og går ikke like mye. Er det noe jeg kan gjøre? Kan jeg ta den hjem og slippe den fri senere i samme område? Anonymkode: f6e6f...2ac Måkeunger skal gå omkring og være grå og dunete, det er sånn det er fra naturens side. Bare ikke rør den du og la måkeforeldrene gjete den ivei til et sted med vann. 2
Sandie Skrevet 14. juli 2019 #5 Skrevet 14. juli 2019 Det står endel om hva man kan gjøre på www.fuglehjelpen.no og der er også tlfnr man kan ringe for å få hjelp.
Tvist Skrevet 15. juli 2019 #6 Skrevet 15. juli 2019 Foreldrene vil mate og passe på den til den er flyvedyktig. Vare la den være i fred. 2
Howl Skrevet 15. juli 2019 #7 Skrevet 15. juli 2019 Ikke rør ungen! Måkeunger hopper ut av redet før de er flyvedyktige. Foreldrene er i nærheten og mater den på bakken. Om noen uker så flyr den. 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #8 Skrevet 15. juli 2019 Selvfølgelig skal du ikke ta inn ungen. Det er helt vanlig at måkeunger vandrer rundt sånn. Mora passer på til den greier seg selv. Anonymkode: 522f2...9df 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå