Gå til innhold

når er det økonomisk best å få barn

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest blakk

Ikke for å virke kald, men i dagens samfunn er det viktig å tenke økonomisk... synes jeg.

er fortiden arbeidsledig, men søker jobb, har hatt en god jobb frem til nå.

har veldig lyst til å starte egen familie, nærmer meg 30, så tiden flyr.

Så når er det best å få barn, økonomisk sett.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Turi

For å få fødselspenger (regner med det er det du mener - økonomisk er det sannsynligvis et underskuddsforetakende å få barn :wink: ), må du ha vært i jobb 6 av siste 10 måneder før permisjon.

Ellers er det en fordel om man har fast jobb når man får barn, slik at man kommer i lønnet arbeid umiddelbart etter endt permisjon - om man da bare tenker på økonomien.

Om du er 30 og ønsker deg barn, syns jeg ikke det skal stoppe deg at du er midlertidig uten fast arbeid. Pass på det med jobb siste 6 av 10 måneder, det kan godt være vikararbeid, du tjener allikevel opp rett til fødselspenger.

Og om du er i et stabilt forhold, og en av dere har jobb, så klarer dere dere helt fint selv med barn, men det er jo mulig levestandarden må senkes noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Pass på det med jobb siste 6 av 10 måneder, det kan godt være vikararbeid, du tjener allikevel opp rett til fødselspenger.

Du tjener også opp rett til fødselspenger om du har arbeidsledighets trygd. Vært der gjort det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...