Gå til innhold

30 000kr netto pr mnd....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

...er dette lavtlønnet eller middels? Skal holde til 1 voksen og 1 småbarn. 13000kr pr mnd i faste utgifter. Hva er gjennomsnittslønn?

Anonymkode: 2b76c...c84

Jeg har mellom 28 000 - 30 000 pr mnd og jeg synes det er bra. Jeg har mer i faste utgifter enn deg, sparer 8000 hver mnd. 

Anonymkode: d1bbc...b27

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, Factum Factaria skrev:

Så alt jeg trenger å gjøre for å bytte klasse, er å endre skattetrekket mitt? Nice! 

Eller ennå bedre; ta opp masse forbrukslån. Med de høye rentene får du mer fradrag på skatten og mer utbetalt. I tillegg til pengene du har lånt. 

Anonymkode: 4cda8...a0d

AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Eller hva med overklassedatteren som ikke har inntekt, med millioner i formue? Denne tabellen er forenklet og subjektiv.

30.000 utbetalt er bra, TS.

Anonymkode: 6638d...73c

Man skiller mellom kulturell og økonomisk klasse. De fleste vil være samme klasse kulturelt og økonomisk sett, men det finnes selvsagt unntak. Selv vil jeg, TS, si jeg har middelklasseverdier (eller middelklassekultur), min oppvekst var underklasse/arbeiderklassekultur og også økonomisk sett (vokste opp i trygdebolig med far på sosialen). 

AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har mellom 28 000 - 30 000 pr mnd og jeg synes det er bra. Jeg har mer i faste utgifter enn deg, sparer 8000 hver mnd. 

Anonymkode: d1bbc...b27

Men har du barn og kjæreste? Tror det er kjæresten og all kosen vi unner oss som gjør at jeg ikke sparer mer. Forresten så sparer jeg rundt det samme som deg, da.

AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Mon tro hva jeg er da, som er arbeidsledig nå, utdannet med flere BAs og en MA. Får 30000 ubetalt fra fond månedlig så lenge til jeg får meg jobb 😌 Bor på vestkanten i Oslo. 

Blir neppe sett på som «lavere middelklasse» her jeg bor i et hus til 15 mill heller. 

Anonymkode: 57b73...1ea

Velger du å mistforstå med vilje? Mtp at du har flere BAs og en MA har du vel vært borti noe sosiologi på høyskolen/universitetet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...