AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #1 Skrevet 14. juli 2019 Jeg er snart 40. Frisk, har tre barn. Har møtt ny mann, og lurer på hvor man starter for å finne ut av sjansene for å bli gravid igjen i denne alderen? Anonymkode: 1ee53...d32
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #2 Skrevet 14. juli 2019 Vil du bare vite sjansen, eller bli gravid? For det siste, er det jo bare å droppe kondom og kjøre på. Jeg er litt yngre (37) men ble gravid i PP2. Anonymkode: ce909...57c 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #3 Skrevet 14. juli 2019 Jeg var 39 da jeg fikk mitt første barn. Ble gravid på første forsøk da jeg var 38. Da babyen var 6 mnd ble jeg uplanlagt gravid igjen, noen uker før jeg fylte 40. Så for meg har det ikke vært vanskelig å bli gravid tross at jeg er gammel. Anonymkode: 6205f...1cb 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #4 Skrevet 14. juli 2019 Kontakt en fertilitetsklinikk og få gjort en sjekk av dere begge. Det kan gi svar på om det er lurt å vurdere prøverør med en gang. Anonymkode: 561b0...707 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #5 Skrevet 14. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg var 39 da jeg fikk mitt første barn. Ble gravid på første forsøk da jeg var 38. Da babyen var 6 mnd ble jeg uplanlagt gravid igjen, noen uker før jeg fylte 40. Så for meg har det ikke vært vanskelig å bli gravid tross at jeg er gammel. Anonymkode: 6205f...1cb Det jeg vil med innlegget er å si at det bare er å prøve. Ellers kan du jo kanskje få sjekket egglagrene dine hos en privat gynekolog. Man kan visst også ta blodprøver for å sjekke fertiliteten har jeg hørt. Anonymkode: 6205f...1cb
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #6 Skrevet 14. juli 2019 Du vet vel selv om du er i overgangsalder eller ikke Anonymkode: 408b7...112
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #7 Skrevet 14. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du vet vel selv om du er i overgangsalder eller ikke Anonymkode: 408b7...112 Så enkelt er det vel ikke? Man er ikke fertil de siste 10 årene før man kommer i overgangsalderen, mener jeg å ha lest et sted. Anonymkode: 1ee53...d32 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #8 Skrevet 14. juli 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er snart 40. Frisk, har tre barn. Har møtt ny mann, og lurer på hvor man starter for å finne ut av sjansene for å bli gravid igjen i denne alderen? Anonymkode: 1ee53...d32 Hva sier dine tre barn til at du tenker på å få baby med ny mann i den alderen? Ville hørt med de før jeg satt igang med et så egoistisk prosjekt. Anonymkode: 9d01d...9d2 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #9 Skrevet 14. juli 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva sier dine tre barn til at du tenker på å få baby med ny mann i den alderen? Ville hørt med de før jeg satt igang med et så egoistisk prosjekt. Anonymkode: 9d01d...9d2 Du høres bare bitter og misunnelig ut. Anonymkode: 6205f...1cb 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #10 Skrevet 14. juli 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du høres bare bitter og misunnelig ut. Anonymkode: 6205f...1cb Misunnelig på hva? Litt sur i humøret akkurat nå, men mener hvert ord jeg skriver. Anonymkode: 9d01d...9d2 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #11 Skrevet 14. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Misunnelig på hva? Litt sur i humøret akkurat nå, men mener hvert ord jeg skriver. Anonymkode: 9d01d...9d2 Lavmål å komme med slike uttalelser. Hold deg til saken, slutt å uttale deg om ting du ikke vet noe om og oppfør deg som et voksent menneske med omtanke for andre. Da får du det bedre med deg selv også. Garantert. Anonymkode: 1ee53...d32 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #12 Skrevet 14. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Lavmål å komme med slike uttalelser. Hold deg til saken, slutt å uttale deg om ting du ikke vet noe om og oppfør deg som et voksent menneske med omtanke for andre. Da får du det bedre med deg selv også. Garantert. Anonymkode: 1ee53...d32 Beklager, men jeg må da få ha mine meninger. Og jeg synes absolutt dette er noe man diskuterer med barna før man hopper i det. Anonymkode: 9d01d...9d2
Sandie Skrevet 14. juli 2019 #13 Skrevet 14. juli 2019 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Beklager, men jeg må da få ha mine meninger. Og jeg synes absolutt dette er noe man diskuterer med barna før man hopper i det. Anonymkode: 9d01d...9d2 TS er snart 40, ikke 50. Og barna til ts kan jo fortsatt være barnehagebarn for det vi vet så hvorfor diskutere med dem? Så sant man har god helse, ressurser og kapasitet til et barn (til) i den alderen er det da ingenting egoistisk med det. Endret 14. juli 2019 av Sandie 2
ididi Skrevet 14. juli 2019 #14 Skrevet 14. juli 2019 Er da bare å kjøre på og håpe på det beste. Jeg er 38, ble gravid på første forsøk (inseminasjon siden jeg er singel) og er nå 6 mnd. på vei. Jeg er bare én person, men dere kan jo ha flaks dere og. Kan sjekke dere hos gynekolog også, men det er ingen grunn til å ta sorgene på forskudd. Stress og bekymringer hjelper i hvert fall ingenting. Og slev om en del har vanskeligheter når de er rundt 40, er det også mange som er fertile da. Husk at om du har gått på hormonelle prevensjonsmidler i lang tid, kan det ta litt tid for kroppen din å få det ut av systemet. For noen funker f.eks. p-piller dårlig om man har glemt én pille på feil tidspunkt, mens pilla for andre funker som en brems litt vel lenge etter man har sluttet med den. Statistisk sett mener jeg å huske at sannsynligheten er noe sånt som 5-10 % per måned i den alderen, men i praksis er jo sannsynligheten 0 for noen fordi de er infertile da, og mye høyere for andre. Du trenger jo ikke å ligge på snittet. Hvis matten min ikke er helt på tur, gir 5-10 % sannsynlighet per forsøk, en 56-72 % sannsynlighet om dere prøver et år. Det er en rimelig god sjanse, syns nå jeg, og det er nok en grunn til at man pleier å få beskjed om å prøve en stund før man søker hjelp. Kanskje lurt å sjekke før det har gått et år når man er 40, men trenger dere hjelp, tror jeg uansett dere må gjøre det privat, for jeg tror aldersgrensa er lavere enn dette i Norge. Er uansett et bra alternativ å bare å nyte sexlivet med den nye mannen og se om det dukker opp en liten en av det. 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #15 Skrevet 14. juli 2019 2 minutter siden, ididi skrev: Er da bare å kjøre på og håpe på det beste. Jeg er 38, ble gravid på første forsøk (inseminasjon siden jeg er singel) og er nå 6 mnd. på vei. Jeg er bare én person, men dere kan jo ha flaks dere og. Kan sjekke dere hos gynekolog også, men det er ingen grunn til å ta sorgene på forskudd. Stress og bekymringer hjelper i hvert fall ingenting. Og slev om en del har vanskeligheter når de er rundt 40, er det også mange som er fertile da. Husk at om du har gått på hormonelle prevensjonsmidler i lang tid, kan det ta litt tid for kroppen din å få det ut av systemet. For noen funker f.eks. p-piller dårlig om man har glemt én pille på feil tidspunkt, mens pilla for andre funker som en brems litt vel lenge etter man har sluttet med den. Statistisk sett mener jeg å huske at sannsynligheten er noe sånt som 5-10 % per måned i den alderen, men i praksis er jo sannsynligheten 0 for noen fordi de er infertile da, og mye høyere for andre. Du trenger jo ikke å ligge på snittet. Hvis matten min ikke er helt på tur, gir 5-10 % sannsynlighet per forsøk, en 56-72 % sannsynlighet om dere prøver et år. Det er en rimelig god sjanse, syns nå jeg, og det er nok en grunn til at man pleier å få beskjed om å prøve en stund før man søker hjelp. Kanskje lurt å sjekke før det har gått et år når man er 40, men trenger dere hjelp, tror jeg uansett dere må gjøre det privat, for jeg tror aldersgrensa er lavere enn dette i Norge. Er uansett et bra alternativ å bare å nyte sexlivet med den nye mannen og se om det dukker opp en liten en av det. 😍❤️ Gratulerer til deg. Tøft valg du har tatt 😊 Anonymkode: 03ef6...428 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #16 Skrevet 14. juli 2019 Ta kontakt med en gynekolog, de kan sjekke antall egg igjen og hvordan eggstokker/eggledere og livmor ser ut. De kan også måle hormonverdier via blodprøver for å sjekke om alt er i orden Anonymkode: b8a68...9d6
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #17 Skrevet 15. juli 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Misunnelig på hva? Litt sur i humøret akkurat nå, men mener hvert ord jeg skriver. Anonymkode: 9d01d...9d2 Ts er egoistisk fordi hun ønsker ett barn til? Kan du forklare litt hvorfor du mener dette er egoistisk? Anonymkode: f087c...d75
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå