Gå til innhold

Har en sønn på 2,5 år som kysser og klemmer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, har en sønn på 2 år og 8 måneder. Han elsker å klemme og kysse på mor og far som alle andre unger.

MEN jeg har jo veldig mange andre barn rundt meg, både søsken med små barn og øvrig familie. Men vår sønn SKAL klemme oss mens han sovner, og vekker oss med kyss og klem til vi våkner. Eksempel: han kommer inn i soverommet vår og klatrer opp i sengen, da begynner han å kysse og klemme på en av oss, la oss si meg så sier jeg «god morgen NN», så begynner han på far. Når vi begge er våknet tar han oss begge under armene og klemmer til og vi «sover» alle i 3-5 minutter til.

så kommer det kyssing og klemming ila dagen. Som i dag. Vi var på lekeplassen og han hoppet trampoline, plutselig kommer han løpende og kysser meg bak på hånda, og løper tilbake. Og far fortalte at i går på lekeland så syklet ungen til far og kysset han på kneet, helt random. Dette kjenner jeg meg godt igjen i, mens vi sitter og ser Barne-TV kan han finne å kysse meg på pannen, kneet, hånden, armen, kinnet, på munner, etc. 

Jeg og barnefar har regnet på det, han deler ut i hvert fall 100 kyss iløpet av en dag. For flere ganger daglig er det kysskysskyss etter hverandre. Også er han den beste klemmeren, holder godt rundt oss og slipper ikke tak før han selv vil. Deler ut ca. 20 klemmer daglig.

nå er det fare for at han høres usikker ut, men dette er snakk om barnehagens mest utadvendte barn som leker på tross av avdelinger, og som alle barna kjenner og alle de voksne hilser på. Som ped.leder sa fint sa «NN er så utrolig glad når han kommer, og like glad når han går. Helt utrolig»

mens jeg skriver dette satt vi begge på sofaen, han i fanget med med Barne-TV og jeg med mobil. Fikk plutselig 2 kyss på låret. Omg 😍😍 

føler meg som verdens heldigste, men hvordan er andres barn? Er alle slike? Fort gjort å tro at sitt eget barn er så mye mer spesielt enn andres, men så er de egentlig ganske like 😛

vet dette ikke er en konkurranse, men hadde jo vært fint å vite om han vi har er en super god kysser/klemmer eller om han er heelt normal og at alle andre også gjør det.

Anonymkode: f7e18...9ae

Videoannonse
Annonse
Gjest Lama_Drama
Skrevet

Du trenger å vite om ungen din er normal eller bedre? Gi deg.

AnonymBruker
Skrevet

Min var også slik. Ofte blant andre folk også. Ikke noe uvanlig, men man føler mye kjærlighet både til og fra barnet 😊

Anonymkode: 50d65...f6b

AnonymBruker
Skrevet

På låret?? :sjokkbla: 

Anonymkode: 63d83...60f

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Lama_Drama skrev:

Du trenger å vite om ungen din er normal eller bedre? Gi deg.

Du lever godt opp til brukernavnet ditt, Lama Drama. Hvor i hovedinnlegget vil du si at trådstarter antyder at ungen hennes er «normal eller bedre»?

Synes barnet deres er veldig forelsket i dere og det er et supergodt tegn 🙂 og at barnet virker veldig trygg på dere 🙂

Bra jobba som foreldre!

• Liker 3
Skrevet

Vår hadde det på lignende vis en periode. Kanskje en liten måned. Veldig mye kyssing og kos. 

Men jeg mistenker at etterhvert var det oppmerksomheten kryssingen ga som var viktig. 

Vi var på besøk på aldershjemmet til bestemor, vi bodde på hjemmet en uke. Da fikk alle masse kos, kyss og klem. Veldig populært hos beboerne, og en veldig stolt bestemor. 

Men når vi var vel hjemme i Norge igjen var fasen over. 

Gjest Lama_Drama
Skrevet
1 minutt siden, nyjenta skrev:

Du lever godt opp til brukernavnet ditt, Lama Drama. Hvor i hovedinnlegget vil du si at trådstarter antyder at ungen hennes er «normal eller bedre»?

Synes barnet deres er veldig forelsket i dere og det er et supergodt tegn 🙂 og at barnet virker veldig trygg på dere 🙂

Bra jobba som foreldre!

«vet dette ikke er en konkurranse, men hadde jo vært fint å vite om han vi har er en super god kysser/klemmer eller om han er heelt normal og at alle andre også gjør det.»

Fra hovedinnlegget.

AnonymBruker
Skrevet

Fine ungen 😍

Anonymkode: 15200...b54

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På låret?? :sjokkbla: 

Anonymkode: 63d83...60f

Ta deg kraftig sammen. 

Anonymkode: 15200...b54

• Liker 5
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Han er like normal som de som ikke liker å kose, kysse og klemme hele tiden.

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min gjorde det samme, og gjør det fremdeles. Nå er han 5 år. Men jeg vil advare dere, fordi det er noen syke syke mennesker i samfunnet som ikke synes at det at barn som er glad i kyssing og klemming er greit. Det er noen som mener at dette kan være tegn på seksuelle overgrep, og disse syke, ondskapsfulle mennesker kan melde ifra til barnevernet. Se #4, for eksempel.

Anonymkode: bac71...4d9

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare en fase, det går over. 

Anonymkode: 1604e...81b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nyt det så lenge det varer. 

Anonymkode: 9e88f...d39

• Liker 2
Gjest WhisperingWind
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sønnen min gjorde det samme, og gjør det fremdeles. Nå er han 5 år. Men jeg vil advare dere, fordi det er noen syke syke mennesker i samfunnet som ikke synes at det at barn som er glad i kyssing og klemming er greit. Det er noen som mener at dette kan være tegn på seksuelle overgrep, og disse syke, ondskapsfulle mennesker kan melde ifra til barnevernet. Se #4, for eksempel.

Barn som blir misbrukt pleier sjeldent å kose og klemme på andre voksne. Som oftest er de apatisk, aggressive og tilbaketrukket.

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, WhisperingWind skrev:

Barn som blir misbrukt pleier sjeldent å kose og klemme på andre voksne. Som oftest er de apatisk, aggressive og tilbaketrukket.

Nettopp. Men dette vet ikke engang alle fagfolk. Det er jo veldig farlig at fagfolk ikke har nok kompetanse, men melder ifra på grunn av kyssing og klemming. Og barnevernet tar disse bekymringsmeldingene på alvor og ikke heller har nok kompetanse. 

AnonymBruker
Skrevet
På ‎14‎.‎07‎.‎2019 den 18.41, AnonymBruker skrev:

Hei, har en sønn på 2 år og 8 måneder. Han elsker å klemme og kysse på mor og far som alle andre unger.

MEN jeg har jo veldig mange andre barn rundt meg, både søsken med små barn og øvrig familie. Men vår sønn SKAL klemme oss mens han sovner, og vekker oss med kyss og klem til vi våkner. Eksempel: han kommer inn i soverommet vår og klatrer opp i sengen, da begynner han å kysse og klemme på en av oss, la oss si meg så sier jeg «god morgen NN», så begynner han på far. Når vi begge er våknet tar han oss begge under armene og klemmer til og vi «sover» alle i 3-5 minutter til.

så kommer det kyssing og klemming ila dagen. Som i dag. Vi var på lekeplassen og han hoppet trampoline, plutselig kommer han løpende og kysser meg bak på hånda, og løper tilbake. Og far fortalte at i går på lekeland så syklet ungen til far og kysset han på kneet, helt random. Dette kjenner jeg meg godt igjen i, mens vi sitter og ser Barne-TV kan han finne å kysse meg på pannen, kneet, hånden, armen, kinnet, på munner, etc. 

Jeg og barnefar har regnet på det, han deler ut i hvert fall 100 kyss iløpet av en dag. For flere ganger daglig er det kysskysskyss etter hverandre. Også er han den beste klemmeren, holder godt rundt oss og slipper ikke tak før han selv vil. Deler ut ca. 20 klemmer daglig.

nå er det fare for at han høres usikker ut, men dette er snakk om barnehagens mest utadvendte barn som leker på tross av avdelinger, og som alle barna kjenner og alle de voksne hilser på. Som ped.leder sa fint sa «NN er så utrolig glad når han kommer, og like glad når han går. Helt utrolig»

mens jeg skriver dette satt vi begge på sofaen, han i fanget med med Barne-TV og jeg med mobil. Fikk plutselig 2 kyss på låret. Omg 😍😍 

føler meg som verdens heldigste, men hvordan er andres barn? Er alle slike? Fort gjort å tro at sitt eget barn er så mye mer spesielt enn andres, men så er de egentlig ganske like 😛

vet dette ikke er en konkurranse, men hadde jo vært fint å vite om han vi har er en super god kysser/klemmer eller om han er heelt normal og at alle andre også gjør det.

Anonymkode: f7e18...9ae

Så søtt 🙂 Og så mange merkelige svar du får! Høres ut som du har en spesielt kosete gutt, synes jeg. Barn er absolutt ikke like på den måten, og dere har tydeligvis fått en i høyeste grad av koseskalaen 🙂 Jeg har to som er veldig forskjellige der. Den ene klemmer og kysser nesten bare mamma, selv om han er veldig nær knyttet til flere andre. Men den fysiske kosen er det nesten bare mor som får, en sjelden gang andre nære. Den andre er skikkelig fysisk kosete, og stryker og koser og nuffer på både barn og voksne han er knyttet til. Mye 🙂 

Jeg regner med at det blir noen sosiale endringer etter alder, men jeg tenker jo at man er forskjellig når det gjelder hvor "fysisk" man er sånn generelt. Noen voksne er jo klemmere og veldig fysisk når i sosiale sammenhenger, mens andre sparer det først og fremst til de man er aller nærmest.

Anonymkode: ebdf4...098

Skrevet (endret)

Håper han ikke fortsetter slik når han blir voksen da. Da kan det naturlig nok bli problemer, av met*o typen.

Endret av TrekStar
AnonymBruker
Skrevet

Koselig med koser, men gutten deres virker litt vel slitsom. 

Anonymkode: b3b05...aae

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også en veldig kosete gutt. Nå er han mye eldre enn din, men det har ikke blitt noe mindre kosing. Han kysser ikke lenger, men vil kose og klemme ofte. Jeg synes det bare er koselig. Faren hans synes det er rart at en gutt vil kose så mye med moren sin. 

Har en sønn til som er helt motsatt, han koser eller klemmer ikke i det hele tatt. Det ser han på som tull. 

Morsomt med forskjellige personligheter. 

Anonymkode: ced5b...775

AnonymBruker
Skrevet

Hahaha så koselig. Jeg har en slik gutt. Plutselig sitter han å masserer meg på albuen. Veldig koselig. Han er 6 da. 

Anonymkode: 6999b...9df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...