AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #1 Skrevet 14. juli 2019 Hei! Har snart vært separert i ett år og lurer på hva som skjer med gjeld når man skilles? Vi har felles inkassogjeld. hvordan kan jeg betale «min del» av gjeld nå, istedenfor å betale både min og hans gjeld? Prøver å få betalt ned og slettet anmerkninger.. Anonymkode: 6f0d0...958
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #2 Skrevet 14. juli 2019 Kan være vrient når det har gått til inkasso, men da jeg skilte meg ringte vi til hver enkelt og forklarte at vi skulle skilles å ønsket å betale halvparten hver. Min eks hadde nok penger til å betale ut sin halvdel, så hen «kjøpte seg ut» med en gang og fikk sitt navn fjernet fra kravene. Og så fikk jeg fortsette nedbetalingen av andre halvparten som avtalt. Anonymkode: 16aaf...10d 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #3 Skrevet 14. juli 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Har snart vært separert i ett år og lurer på hva som skjer med gjeld når man skilles? Vi har felles inkassogjeld. hvordan kan jeg betale «min del» av gjeld nå, istedenfor å betale både min og hans gjeld? Prøver å få betalt ned og slettet anmerkninger.. Anonymkode: 6f0d0...958 Er dere ikke solidarisk ansvarlig for felles stiftet inkassogjeld da? Betaler ikke den ene så må den andre betale? Vil råde deg til å kontakte inkassoselskapet skriftlig, for å ha dokumentasjon. Så spør du hvilke løsninger som må til for at du skal komme deg ut av uføret dere begge har havnet i. Om de godtar at du innfrir 50 % er situasjonsavhengig. Å ta dette på telefon kan virke enkelt, men da har du ingen dokumentasjon for opplysningene du får. Alternativt må du be om å få dem til å sende deg svaret du får muntlig i skriftlig form. Anonymkode: ccebd...0c3 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #4 Skrevet 14. juli 2019 Gjelden er jo stiftet i noens navn og den personen har ansvar for gjelden. Dvs du betaler det som står i ditt navn og han betaler det som står i sitt navn. Unntaket er hvis et lån er tatt opp i begges navn, men det er vel relativt sjeldent ved inkasso. Anonymkode: 26b88...001
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå