Gå til innhold

Å ha folk du ikke liker i bryllupet ditt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan stiller du deg til om kjæresten din vil be en venninne du ikke liker i bryllupet?

Dette er en relativt nær venninne av han og jeg føler egentlig det vil sette meg i et dårlig lys dersom jeg nekter han å invitere henne og samboeren hennes. Vi valgte å ikke invitere dem i dåpen til vår sønn i forfjor og dette er hun fortsatt sur (på meg) for. Men min samboer var enig i at dåpen skulle være kun familie og nære venner. Nå som det er bryllup blir det jo litt annerledes. Noen tanker?

Anonymkode: 13c3d...7fc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil tippe hun er ikke den eneste som er sur på deg..

Anonymkode: d14b3...763

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ble hun sur for at hun ikke ble bedt i dåp? Jeg har heller ikke vært i venninners barns dåp, med mindre jeg har vært fadder. 

Hvorfor vil hun absolutt være med? Og hva har gått skeis mellom dere? 

Likevel tenker jeg at et bryllup er noe annet, ja. 

Anonymkode: 671f8...a13

• Liker 10
Skrevet

La henne komme, du skal ikke sitte og snakke med hun hele kvelden uansett.

Hvorfor skulle hun sette deg i ett dårlig lys? Alle ville vel skjønne at ofte er dåp kun for nærmeste familie og faddere.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ble hun sur for at hun ikke ble bedt i dåp? Jeg har heller ikke vært i venninners barns dåp, med mindre jeg har vært fadder. 

Hvorfor vil hun absolutt være med? Og hva har gått skeis mellom dere? 

Likevel tenker jeg at et bryllup er noe annet, ja. 

Anonymkode: 671f8...a13

Hun oppfattet det som en vennefest, men for oss var dåp et familieselskap der vi inviterte kun nær familie og nære venner som har en relasjon til barnet og var faddere.

Det er ingen dyp konflikt mellom oss. Bare at hun er sur fordi min mann bruker mer tid med meg og barnet enn med henne. De har en felles hobby som hun er svært engasjert i mens min mann har dabbet litt av. Hun tror nok jeg står bak men det er noe han selv har styrt i den retningen. Hun svarer meg ofte flåsete eller overser meg helt. Men noe verre enn det er det ikke. 

Ts

• Liker 1
Skrevet

Med mindre du har en ekstremt god grunn, tror jeg du bare bør svelge denne kamelen. Nå vet jeg ikke hvor stort bryllup og hvor mange gjester dere skal ha, men det er vel sjelden man liker absolutt alle like godt i en forsamling på flere titalls personer? Bit tennene sammen og konsentrer deg om alt det andre positive ved bryllupet ditt.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, EvaLena skrev:

La henne komme, du skal ikke sitte og snakke med hun hele kvelden uansett.

Hvorfor skulle hun sette deg i ett dårlig lys? Alle ville vel skjønne at ofte er dåp kun for nærmeste familie og faddere.

Heller mest mot å invitere ja. Jeg tenkte ikke på henne når jeg skrev det med dårlig lys, men at det vil virke smålig ovenfor mannen min å nekte henne å komme når jeg vet at han gjerne vil invitere henne.

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er du ja.

Enten invitere du begge eller ingen.

Velger du ikke invitere henne så får hun være så sur om hun vil.

Din fest-og her har jeg fått inntrykk at du ikke ønsker å invitere begge?

Er det tilfelle er det helt innafor.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er du ja.

Enten invitere du begge eller ingen.

Velger du ikke invitere henne så får hun være så sur om hun vil.

Din fest-og her har jeg fått inntrykk at du ikke ønsker å invitere begge?

Er det tilfelle er det helt innafor.

Jeg synes at samboeren din burde å respektere at du ikke ønsker henne i bryllupet sitt.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Heller mest mot å invitere ja. Jeg tenkte ikke på henne når jeg skrev det med dårlig lys, men at det vil virke smålig ovenfor mannen min å nekte henne å komme når jeg vet at han gjerne vil invitere henne.

ts

Han overlever det fint.

Han burde å respektere det, og mså henge med henne alene, uten deg, ikke "tvinge" henne med når føler deg ukombertabel uansett hva det enn gjelder.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ts

Inviteres kompisen til samboeren din, så må hun få komme også. Jeg hadde ikke gått i ett bryllup bare jeg var invitert i.

Skrevet

Du hadde vel sikkert ikke utelatt feks samboeren til onkelen din heller hbis du ikke likte henne. Eller samboeren til søstera di.

Bare noen eksempler på at par bes sammen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, EvaLena skrev:

Du hadde vel sikkert ikke utelatt feks samboeren til onkelen din heller hbis du ikke likte henne. Eller samboeren til søstera di.

Har du lest?

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, EvaLena skrev:

Inviteres kompisen til samboeren din, så må hun få komme også. Jeg hadde ikke gått i ett bryllup bare jeg var invitert i.

Hæ?

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, EvaLena skrev:

Det er klart, enten bes begge eller ingen. Samboeren til denne venninnen er forøvrig en hyggelig kar.

ts

• Liker 3
Skrevet

Så lenge hun er venninne av mannen din og han vil invitere henne og det ikke er noen voldsom konflikt mellom henne og deg så synes jeg dere skal invitere. 

• Liker 10
Skrevet

Så lenge hun og mannen din er venner, synes jeg du burde godta at hun bees. Spesielt dersom hun ikke har gjort noe spesielt slemt mot deg heller, men dere bare ikke kommer så godt overens. Det kan man leve med. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi lar være å ha bryllupsfest fordi det er så mange i familien hans som er ufyselige, og familie kan man ikke la være å be 🙈

Er det en nær venninne av ham så synes jeg hun skal bes.

Anonymkode: 35943...946

• Liker 2
Skrevet

"Å ha folk du ikke liker i bryllupet DITT" sier litt om hva de fleste kvinner anser bryllupet som. Det er MITT, ikke VÅRT. Meg, meg, meg som gjelder.  

Mannen din har også venner, og hans halvdel av gjestene er ikke nødvendigvis dine bestevenner, det må du godta. Det er bryllupet HANS også, like mye som ditt!

• Liker 13
Skrevet
35 minutter siden, Million skrev:

"Å ha folk du ikke liker i bryllupet DITT" sier litt om hva de fleste kvinner anser bryllupet som. Det er MITT, ikke VÅRT. Meg, meg, meg som gjelder.  

Mannen din har også venner, og hans halvdel av gjestene er ikke nødvendigvis dine bestevenner, det må du godta. Det er bryllupet HANS også, like mye som ditt!

Akkurat det jeg kom inn for å skrive.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...