Gå til innhold

Virker grusomt å få barn i vår tid? Hilsen kvinne 25

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er selv kvinne på 25 og kunne aldri tenkt meg barn i vår tid. Det er et enormt press og fokus på kropp allerede fra svært ung alder. Seksualiserte småbarn løper rundt i trange bukser og korte topper inspirert av diverse bloggere og øvrige medier. Sosiale medier er noe som påbegynnes fra veldig ung alder og dette likes-hysteriet skiller de kule fra de ukule tidlig. 

I tillegg blir det mer og mer fokus på å henge med materielt og bruk og kast-samfunnet blir verre og verre.

Vi går også en fremtid i møte med ingen økonomisk vekst, oljen tar slutt, velferdsstaten tar slutt, kampen om ressursene blir hardere og forskjellene vil øke. Det er kommet voldelige kulturer til Europa og volden og terroren vil øke. I tillegg er planeten på vei til å ødelegges. Det er dårlige fremtidsutsikter for de unge (og ufødte).

Hva er egentlig positivt/fristende med å få barn i vår tid?

Anonymkode: aa0bb...ede

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Også er det en enorm frykt for å feile som foreldre og bli fratatt barna av barnevernet. Mange foreldre er fortvilte og livredde. Presset om å være en perfekt og god forelder er skyhøyt og har nok aldri vært så stort. 

Anonymkode: 7797c...aff

Skrevet

Norge er et av landene med høyest materiell velstand og velferdsgoder. Det meste av verden overlever da ganske bra de også. 

Kanskje lurt å bruke litt mindre tid på nettet når det gjør deg så engstelig. 

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet

Det som skremmer meg er at man ikke vet hvordan fremtiden blir for dem. Tror jeg ville blitt skuffet over mine foreldre om de valgte å ha barn og de visste at fremtiden ikke såg så lys ut, sånn hypotetisk.

Anonymkode: 1cd61...3a3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, stan skrev:

Norge er et av landene med høyest materiell velstand og velferdsgoder. Det meste av verden overlever da ganske bra de også. 

Kanskje lurt å bruke litt mindre tid på nettet når det gjør deg så engstelig. 

Enn så lenge. 10-20 år til så er det meste ødelagt. Det kuttes i studentbudsjett og AAP etc.

Selvom de overlever så er det lite fristende når alt er tomt.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

10-20 år til så er det meste ødelagt

Skal vi vedde? 

At økonomien blir litt trangere for folk, betyr ikke at verden går under. Men kanskje overforbruket blir litt mindre? 

Velferdsgoder er nok under press, men land som USA har aldri hatt noe slikt og har ikke kollapset av den grunn. 

• Liker 11
Skrevet

Barn er i seg selv positivt. Men da bør man ignorere alt våset folk kommer med om jordens undergang etc.

Velferdsstaten kan reddes hvis man stopper immigrasjonen.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker det er bedre å få barn her enn nesten alle land i verden, og det er bedre enn de fleste andre tidspunkt i tiden. Ser man det i stort perspektiv så er jo seksualisert barnemote litt irrelevant sammenliknet med å dø i barsel.

Enden på visa er at dersom man ikke vil ha barn, finner man godt grunnlag for den beslutningen. Og man kan finne samme gode, grunnlag for å få barn.

Forskjellen fra tidligere er at kvinner bestemmer mer selv, så beslutningen om å ikke få barn kan de overholde.

Anonymkode: 54f2b...95e

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

For å dele min nyfunne frelse; gi mer faen. Hva er det du vil? Løsrevet fra alle andre stressmoment med seksualisert barnemote, meninger om oppdragelse, barnevern-trussel osv. Hva jeg vil har i alle fall jeg ignorert alt for lenge.

Anonymkode: 76e51...22c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ville aldri valgt å få barn.

Vi har mye i norge, men når det kommer til menneskelighet og samhold er vi utrolig dårlig. 

Anonymkode: 2bb99...fd0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke om jeg skal være sjokkert eller få latterkrampe av dette innlegget. Det blir en fin sjokkert latterkrampe. 

Sånn at dere vet det! Verden har aldri vert tryggere enn nå. Dere er jo spik spenna gærne. Tenker dere at når det var verdenskriger at verden var tryggere? I den kalde krigen? Under hungersnøder? Fattigdom ? Middelalder? Pesten? Altså jeg kan bare fortsette og fortsette. Hva tror dere skjer? Ingen verdens ting folk levde da før oljen også. Vi har aldri hatt det bedre og tryggere. Kriger finnes alltid i verden og har alltid fantes.

jeg ser på mine tre barn. Vi er begge i full jobb og har det som plommen i egget. Vi har masse fritid og god lønn. Har hatt samme arbeidsplass i 15 år. Barna er sosiale, veltilpasset og lykkelige barn alle tre. Hvorfor i huleste skulle jeg unngå og få dem? 

Anonymkode: 9a662...003

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Hva om barnet du får er det barnet som kan «redde» verden fra noen av disse problemene? 

Anonymkode: fd7ec...5ee

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er fordi dere norske er tafatt og klarer å ikke sette grenser på barna deres.  

Anonymkode: ea70e...44a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er fordi dere norske er tafatt og klarer å ikke sette grenser på barna deres.  

Anonymkode: ea70e...44a

Det er bedre å slite med grensesetting enn å skrike til barna sine og gi de ørefik iallfall. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er bedre å slite med grensesetting enn å skrike til barna sine og gi de ørefik iallfall. 

Nå har jeg hatt klare grenser, for mine barn i alle år. Og har aldri skreket til de, og i hvert fall ikke gitt de ørefik. 

Og her er eldste 18 år, og jobber ved siden av skolen, og hun blir helt oppgitt over alle de bortskjemte drittungene hun jobber med. De som ikke finnes selvstendige, er sure mot kunder, ikke vet hva en støvsuger eller en klut er, må bli fortalt hver minste lille ting de skal gjøre, selv etter å ha jobbet der i flere måneder. 

Anonymkode: 417d4...de1

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg vet ikke om jeg skal være sjokkert eller få latterkrampe av dette innlegget. Det blir en fin sjokkert latterkrampe. 

Sånn at dere vet det! Verden har aldri vert tryggere enn nå. Dere er jo spik spenna gærne. Tenker dere at når det var verdenskriger at verden var tryggere? I den kalde krigen? Under hungersnøder? Fattigdom ? Middelalder? Pesten? Altså jeg kan bare fortsette og fortsette. Hva tror dere skjer? Ingen verdens ting folk levde da før oljen også. Vi har aldri hatt det bedre og tryggere. Kriger finnes alltid i verden og har alltid fantes.

jeg ser på mine tre barn. Vi er begge i full jobb og har det som plommen i egget. Vi har masse fritid og god lønn. Har hatt samme arbeidsplass i 15 år. Barna er sosiale, veltilpasset og lykkelige barn alle tre. Hvorfor i huleste skulle jeg unngå og få dem? 

Anonymkode: 9a662...003

Virkelig bra at et enkelte unngår å få barn, de virker totalt uegnet. 

Anonymkode: 4d290...218

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er selv kvinne på 25 og kunne aldri tenkt meg barn i vår tid. Det er et enormt press og fokus på kropp allerede fra svært ung alder. Seksualiserte småbarn løper rundt i trange bukser og korte topper inspirert av diverse bloggere og øvrige medier. Sosiale medier er noe som påbegynnes fra veldig ung alder og dette likes-hysteriet skiller de kule fra de ukule tidlig. 

I tillegg blir det mer og mer fokus på å henge med materielt og bruk og kast-samfunnet blir verre og verre.

Vi går også en fremtid i møte med ingen økonomisk vekst, oljen tar slutt, velferdsstaten tar slutt, kampen om ressursene blir hardere og forskjellene vil øke. Det er kommet voldelige kulturer til Europa og volden og terroren vil øke. I tillegg er planeten på vei til å ødelegges. Det er dårlige fremtidsutsikter for de unge (og ufødte).

Jeg ser hvor du vil hen, glemte bare noen fraser om islam her. 

Anonymkode: 4d290...218

AnonymBruker
Skrevet

Tipper det var ganske mye verre å få barn for 100-200 år siden, med dårlig hygiene, utedo, ingen vaksiner, trange kår, lite mat. 

Anonymkode: e619e...7d4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er nødt til å få barn for å kjempe det du skrev over dette. Altså det jeg siterte under her.

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er kommet voldelige kulturer til Europa og volden og terroren vil øke. I tillegg er planeten på vei til å ødelegges. Det er dårlige fremtidsutsikter for de unge (og ufødte).

Dersom vi ikke får barn og sikrer Europas fremtid så er det ikke noe Europa igjen om noen få tiår. Det er vi europeere som har laget og bygget Europa. Vi kom fra våre forfedre og det er vår fordømte plikt å videreføre deres arv og harde arbeid.
Jeg tipper de som kjempet og ofret livene sine i andre verdenskrig ville snudd seg i graven dersom de hadde sett hva Europa har blitt til, og hva de faktisk kjempet for.

Og svenskene, herregud, hva driver de med egentlig? Ser de ikke selv den massive endringen som foregår i eget land? Jeg er på ferie her nå og fy søren det er deprimerende! Det er 50/50 svensker og ikke-vestlige innvandrere her. Her jeg er må svenskene være i mindretall, jeg møter de bare som ansatte i butikker og på restauranter, ellers ser jeg omtrent bare innvandrere, overalt!

Anonymkode: 0f8be...e9e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Med generasjonene før oss har det vel gjerne vært et snev av optimisme, typ..krigen vil ta slutt, teknologien vil bli bedre osv. Det var vel alltid en tanke om at barna ville få det bedre på flere måter enn foreldrene, frem til nå. Vi vet barna kommer til å få det verre enn oss og det legger naturlig nok en demper på ting. Skjønner godt hvordan du tenker ts.

Anonymkode: 3a4f8...11b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...