Gå til innhold

Det dummeste dere har lest/sett i CV'er.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du sender bikinibildet med duck face trut så viser du jo ekstremt liten innsikt, både i hva som sømmer seg og generell sosial kompetanse. Du viser også et behov for selvhevdelse. Er det noen man vil ansette? Neppe. 

Når folk ikke klarer å beherske rettskriving i noe så sentralt som en jobbsøknad, hvordan skal de da klare det i hverdagen som representanter for bedriften? Hvis du er en av dem som skriver på dialekt og legger ved bikinibilder så har du her svaret på hvorfor du ikke får jobb. 

Anonymkode: 72839...1cf

har noen lagt igjen bilde av seg selv i bikini? garantert sikkert de var borte fra skolen når jobbsøknad var på tapetet. 

Anonymkode: b0a6b...9d6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sett så lange CV'er, hvor det er beskrevet i detalj hva som er gjort på hver enkelt jobb. Det kan være alt fra 10 linjer med superdetaljert informasjon som ikke betyr noe for denne stillingen, det orker jeg ikke å lese engang. Til de som beskriver at de tok ut av oppvaskmaskinen på forrige jobb. Skrivefeil er nå en ting, selv om det egentlig ikke burde forekomme. Men når det står "demmes" istedenfor "deres", "vårs" istedenfor "våres" osv, da blir jeg litt oppgitt. 

Anonymkode: e5959...83c

jeg har sett skrive feil i utlyste stillinger, bør jeg droppe bedriften da?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, Knirke skrev:

Joda, vi er nok i bunn og grunn enige. Det er jo helt individuelt hva man selv ønsker å ha med på en CV, og det kommer jo selvfølgelig an på hva slags jobb man søker. I min bransje (maritim) er det fullstendig bortkastet å ta med noe som ikke har med bransjen å gjøre. Så jobbene i skiheis, jernvarebutikk, svømmehall, diverse serveringssteder etc. blir ikke nevnt med et ord (Jeg må som sagt kutte en god del for å komme ned på en A4 side:P)

klarer du allikevel å prikke inn essensen bak menneske som har skrevet det, bare et lite drypp av ord som kan reflektere at dette er allikevel rette kandidat? Og hvem foretrekker du å velge til stillingen som er blitt utlyst? 

Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Det betyr du startet å jobbe i 30 årene og skriver kun det på CV? Hullene betyr ingenting altså?

Betyr det at du har kun en linje på relatert arbeiskontrakt relevant til yrke du jobber i nå, og kun en linje på utdannelsen?

Jeg tar kun med jobber på båt, det vil si at jeg har tatt med sommerjobber som lettmatros og stuepike, men strøket hele universitetsutdannelsen som ikke har noe med båt å gjøre, samt alle landjobber. Når jeg får litt mer erfaring i nåværende yrke kommer jeg til å ta vekk sommerjobbene også.

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Evt at de går inn for å forsøke gjøre noe på en skikkelig bra måte og bruker tid på å forsøke gjøre en bra innsats. Egenskaper man definitivt vil ha i en jobb, selv om de kan feilberegne hva som er "riktig" skriving av CV. Man må jo se på grunnen til at noen skriver CV-en som de gjør, ikke hvordan den er skrevet. Selv der noen har misforstått en CV, så kan man se om de bryr seg om ryddighet i CV-en, detaljer, har gjort en innsats eller bare klipp- og-limer

Jeg syntes det er rart at arbeidsgivere finner bra ansatte i det hele tatt, så blinde som de ser seg på CV-skriving. 

Anonymkode: 8de2e...2c6

kan det bli på feil nivå man skal prikke ut riktig kandidat, noe barnslig som en CV som skal være perfekt at man ikke kan se noe svakhet i det. Tar du frem CV opp ved senere anledning når kandidaten er ansatt? 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

klarer du allikevel å prikke inn essensen bak menneske som har skrevet det, bare et lite drypp av ord som kan reflektere at dette er allikevel rette kandidat? Og hvem foretrekker du å velge til stillingen som er blitt utlyst? 

Som sagt, jeg er ikke arbeidsgiver... Og det personlige inntrykket får man vel på intervjuet, ikke fra et papirark? 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Knirke skrev:

Jeg tar kun med jobber på båt, det vil si at jeg har tatt med sommerjobber som lettmatros og stuepike, men strøket hele universitetsutdannelsen som ikke har noe med båt å gjøre, samt alle landjobber. Når jeg får litt mer erfaring i nåværende yrke kommer jeg til å ta vekk sommerjobbene også.

konklusjon er at det er STORE sprik mellom jobbene som er relevante til den nye jobben du søker på?

eks.

01.01.18 - 01.01.19                        lettmatros

01.06.13 - 01.12.14                        stuepike

01.01.04 - 01.01.06                         lettmatros

Dette er godkjent?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Knirke skrev:

Som sagt, jeg er ikke arbeidsgiver... Og det personlige inntrykket får man vel på intervjuet, ikke fra et papirark? 

Men det er det inntrykket jeg sitter igjen med at kandidater som blir invitert har skrevet noe i CV som er bra nok. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

konklusjon er at det er STORE sprik mellom jobbene som er relevante til den nye jobben du søker på?

eks.

01.01.18 - 01.01.19                        lettmatros

01.06.13 - 01.12.14                        stuepike

01.01.04 - 01.01.06                         lettmatros

Dette er godkjent?

Absolutt godkjent;). Jeg pleier ikke å skrive eksakt dato heller, måned og år holder i massevis.

Det skal dog nevnes at arbeidsgiverne er mer opptatt av attester/anbefalinger enn CV'er.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Knirke skrev:

Absolutt godkjent;). Jeg pleier ikke å skrive eksakt dato heller, måned og år holder i massevis.

Det skal dog nevnes at arbeidsgiverne er mer opptatt av attester/anbefalinger enn CV'er.

da har jeg skrevet CV feil i alle år. Og det var noen kursledere som snakket om å tette hullene. Eller arbeidsgivere som ikke liker hull i CV. 

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Men det er det inntrykket jeg sitter igjen med at kandidater som blir invitert har skrevet noe i CV som er bra nok. 

De har vel skrevet en god søknad?

AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, Kontorotta skrev:

Tenker det kan være geit med noen tips begge veier.

Jeg har mottatt A4 sider med bikinibilder for eksempel. Om jeg nevner det her, er det ikke for å rakke ned på noen, men det kan være noe for jobbsøkere å ta med seg. Jeg har også mottatt festebilder. Bilde av hunden, en panda, fordi kjæresten syntes han var like søt som en panda. Om man ønsker å komme videre til intervjurundene, bør slike ting unngås.

har noen som har sendt sånne bilder fått jobb eller fått mulighet å komme på jobb intervju lell?

Skrevet
22 timer siden, EvaLena skrev:

Nei, trengte ingen utdannelse. Hun jobber på kundeservice i ett stort firma. Fikk full opplæring da hun begynte. Veldig enkel jobb.

Akkurat, enkelte ansettelsesprosesser er helt vanvittige. F. eks. Norgesgruppen har mange hundre spørsmål i flere tester man må gjennom for å sitte i kassa på Kiwi eller jobbe på lageret der varene blir kjørt ut til butikken fra!!! Og det er spørsmål av den typen du nevner i et annet innlegg her. Dvs. de fleste var div scenarioer der man skulle si hva man ville gjort i div. situasjoner, men et av dem var visst om man noen gang hadde følt at livet var helt håpløst, at det ikke var noen grunn til å fortsette (!) Akkurat som man i så fall ville legge ut om det i en ansettelsesprosess?!

Jeg kan forstå at omfattende tester kan fungere i enkelte tilfeller, men ser ikke poenget med det i så enkle jobber som butikkmedarbeider i en matbutikk eller på et grossistlager. Disse jobbene er jo ganske forskjellige også, så det er jo spesielt at de kjører samme testene enten man skal ha med kunder å gjøre eller kjøre truck på et lager ...

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

jeg er klar over at det er ikke du som skrev det, men hva betyr off topic?

Utenfor/på siden av tema.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Anonymus Notarius skrev:

Utenfor/på siden av tema.

ok, takk, da forstår jeg. 

Skrevet
På 15.7.2019 den 10.50, AnonymBruker skrev:

Så nedlatende du er. Hadde nok husket om jeg hadde lært om dette på skolen og det har jeg altså ikke gjort. Gikk på ungdomsskolen på starten av 2000 tallet. 

Anonymkode: e3c9b...b56

Samme her. Hadde ingenting om verken cv eller jobbsøknad i skolen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Jolene skrev:

Samme her. Hadde ingenting om verken cv eller jobbsøknad i skolen.

hvordan fikk du jobb da?

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Alle har hatt om CV- og søknadsskriving på skolen. Dere har bare glemt det. Man husker jo ikke absolutt alt man lærte på skolen. 

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sett så lange CV'er, hvor det er beskrevet i detalj hva som er gjort på hver enkelt jobb. Det kan være alt fra 10 linjer med superdetaljert informasjon som ikke betyr noe for denne stillingen, det orker jeg ikke å lese engang. Til de som beskriver at de tok ut av oppvaskmaskinen på forrige jobb. Skrivefeil er nå en ting, selv om det egentlig ikke burde forekomme. Men når det står "demmes" istedenfor "deres", "vårs" istedenfor "våres" osv, da blir jeg litt oppgitt. 

Anonymkode: e5959...83c

Det heter ikke våres. Det heter vår... 

• Liker 3
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

har noen som har sendt sånne bilder fått jobb eller fått mulighet å komme på jobb intervju lell?

Vi tok inn Pandaen til intervju, men det var fordi det var bare 7 søkere til stillingen. Alle ungdommer som kom rett fra yrkesskole. Han fikk ikke jobben.

Bikinibilder har havnet rett i søpla med en gang.

Tok også inn en med festebilde på intervju ei gang. Det viste seg at han var like umoden på intervjuet, som han hadde vært da han sendte med det bildet på CV-en.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...