Rioja Skrevet 6. mai 2005 #1 Skrevet 6. mai 2005 Da jeg ikke har noen far (mamma er enslig) lurer vi på om vi skal plassere brudgommens far ved min side og mamma ved brudgommens side? Synes det hadde vært koselig jeg... Vi lurer også på om vi skal blande slektene våre? Tenkte det var en ok måte for folk å bli kjent. Alle kommer likevel til å sitte i nærheten av noen de kjenner. Ellers lurer vi på om vi skal ha forloverne på hovedbordet eller foran oss (E-bord)? :klø: Hvordan skal dere gjøre det? (Det blir ca. 85 gjester)
Minerva Grey Skrevet 6. mai 2005 #2 Skrevet 6. mai 2005 Du kan gjøre akkurat som du vil, selvsagt. Hos oss er det han som ikke har far, og min mor får derfor toastmaster til bords. Men plassen ved siden av brudeparet er jo ganske spesiell, og jeg kan være enig i at det blir litt teit å dytte noen andre inn der - med mindre du har en veldig nær mannlig slektning som på en måte 'erstatter' faren din, en nær onkel f.eks. Vi er 56 stykker til bords, vi blander familie og venner fra hans og min side, og vi har forloverne på hovedbordet sammen med oss. Blanding er liksom litt av poenget, da - to slekter blir 'forent' gjennom dere, og det er om å gjøre at flest mulig av dem blir kjent i løpet av kvelden! Er allikevel også enig i at det lønner seg å plassere folk sammen med noen de kjenner! :-)
Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2005 #3 Skrevet 6. mai 2005 Min far er død, og vi løser bordsettinga på følgende måte: mamma sitter ved siden av meg, svigermor sitter ved siden av gommen. Ved siden av henne gommens far. Ved siden av mamma plasserer vi forlovere. På siste plass på hovedbord sitter den eneste av våre besteforeldre som skal delta i bryllupet. Strengt tatt er det jo fire sider som møtes: min morside, min farside, gommens morside og gommens farside. Vi har tenkt litt på kjemi - og hvem vi tror fungerer best sammen ved bordsetting.
TeddyToria Skrevet 6. mai 2005 #4 Skrevet 6. mai 2005 Her har ikke gommen noen far, og vi "løser" det ved at min mamma sitter vedsidenav han, og pappa ved meg, som igjen har svigermor til bords - antakelig plasserer vi toastmaster, som også er mammas bror ved sidenav mamma igjen, før hans bestemor og søsken, samt forlovere kommer etter... Og øvrig kommer vil til å blande familiene litt, men passe på at alle har noen kjente i nærheten!
Annie78 Skrevet 6. mai 2005 #5 Skrevet 6. mai 2005 Vi tenker å ha foreldrene våre på hver sin side av oss, og så søsken. Forloverne tror vi vi plasserer på den armen (skal ha E-bord med 3 armer) som er rett foran oss. Da blir de nærmere oss enn hvis de hadde sittet ytterst på hver sin kant av "hovedbordet". Mine besteforeldre har et noe problematisk forhold, og hans kommer ikke :-( , så dem plasserer vi på en av armene på sidene, nærmest hovedbordet. Ellers kommer vi til å blande familiene på n grei måte....håper vi...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå