Gå til innhold

Krampesmerte/strekksmerte i legg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

På torsdag som var hadde jeg 20 minutters trening på en ellipsemaskin da jeg etter dette gikk over til box jumps. Dagen etter kjente jeg selvsagt at jeg hadde trent i begge bein, men jeg har fått krampelignende smerter i venstre bakside legg når jeg trør på beinet og strekker ut fotbladet. 

Jeg mistenker at jeg kjørte en for hard økt, og vil gjerne komme meg i gamet igjen asap. Er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan ordne opp dette selv uten å måtte ta en tur til lege/fysio? 

På forhånd, takk! 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tid.  

Anonymkode: bbdfd...454

AnonymBruker
Skrevet

Tåhev hvis du klarer? Da strekker du i hvert fall ut musklene. Det hjelper meg veldig hvis jeg er plaget med kramper, men jeg vet ikke om dine smerter er pga overbelastning?

Anonymkode: 58a09...fd3

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tåhev hvis du klarer? Da strekker du i hvert fall ut musklene. Det hjelper meg veldig hvis jeg er plaget med kramper, men jeg vet ikke om dine smerter er pga overbelastning?

Det er meget mulig at det er pga overbelastning. Jeg kjørte meg nok noe for hardt på grunn av at jeg ville bevise for meg selv at jeg klarte flere repetisjoner enn det som var fornuftig 🤬

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Ulvgrim skrev:

Det er meget mulig at det er pga overbelastning. Jeg kjørte meg nok noe for hardt på grunn av at jeg ville bevise for meg selv at jeg klarte flere repetisjoner enn det som var fornuftig 🤬

Da hadde jeg nok gitt det tid, og trent andre muskelgrupper så lenge. Det er nok ikke noe annet enn rekonvalesens som vil hjelpe, og det er dumt å trene på seg en betennelse eller noe sånt. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da hadde jeg nok gitt det tid, og trent andre muskelgrupper så lenge. Det er nok ikke noe annet enn rekonvalesens som vil hjelpe, og det er dumt å trene på seg en betennelse eller noe sånt. 

Så sant som det er sagt. 

Takk for hjelpa! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...