Gå til innhold

Få barn sammen, men ikke bo sammen (100%)?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som er kjærester og har gjort det? 

(Uten at man er aleneforelder, ettersom man er i et forhold, til tross for manglende samboerskap)

Anonymkode: c8b5e...080

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis man er kjæreser og ikke makter å bo sammen er det selvsagt ingen god idé å få et barn. Et barn er MYE mer irriterende enn en voksen person. 

Anonymkode: 7deae...41e

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

I praksis har vi aldri vært 100 % samboende, selv om vi er gift og har barn. Mannen jobber to timer unna og har derfor tre døgn borte i uken, noe han har hatt siden før vi møttes for syv år siden. Helt uproblematisk, så lenge man vet hva man går til med tanke på hverdagslogistikk osv.

Anonymkode: 81df1...0dc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det slik, vi har bodd hver for oss heletiden som kjærester. Jeg ville ha barn, han var ikke så gira på det. Men gikk med på det om jeg tok hovedansvaret, for oss går dette veldig bra. Barnet bor hos meg, han kommer innom nesten hver dag 🙂 Tar seg av barnet mens jeg kan gjøre andre ting, han er flink som pappa. Glad jeg valgte denne løsningen.

Anonymkode: f6e51...ff8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man er kjæreser og ikke makter å bo sammen er det selvsagt ingen god idé å få et barn. Et barn er MYE mer irriterende enn en voksen person. 

Anonymkode: 7deae...41e

Det er ingen i vår familie som «ikke makter å bo sammen». Det er ikke problemet.

ts

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen i vår familie som «ikke makter å bo sammen». Det er ikke problemet.

ts

Tenk så mange aleneforeldre det er. Og så mange ektepar som krangler og lager ugrei stemning i hjemmet. Jeg synes det du foreslår er en spennende løsning. Det viktigste er at dere har kjærlighet og ressurser nok til å gi barnet et godt liv. Et godt samarbeid og kjærlighet mellom foreldre er ingen selvfølgelighet i dagens samfunn, men helt klart en stor bonus. Barnet kan nok ha det vel så bra med ordningen du foreslår, det er nok andre ting som er viktigere for barnets livskvalitet. 

Anonymkode: 1bcac...4f3

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har det slik, vi har bodd hver for oss heletiden som kjærester. Jeg ville ha barn, han var ikke så gira på det. Men gikk med på det om jeg tok hovedansvaret, for oss går dette veldig bra. Barnet bor hos meg, han kommer innom nesten hver dag 🙂 Tar seg av barnet mens jeg kan gjøre andre ting, han er flink som pappa. Glad jeg valgte denne løsningen.

Anonymkode: f6e51...ff8

Er det for å få støtte som aleneforsørger? Det er isåfall svindel.. 

Anonymkode: 2cc53...145

AnonymBruker
Skrevet

Vi er særboende kjærestepar med barn! Har gått greit. Noen ganger er det fantastisk å ha vært sitt å gå til når man er drittlei hverandre. Andre ganger blir man drittlei reiseveien. Og etterhvert som barnet har blitt eldre ser vi fler fordeler med å bo sammen enn hver for oss. Vi får se om vi flytter sammen etterhvert.

Anonymkode: 67006...e1d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...