Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste dagene har det samlet seg en 4-5 middelsstore fluer som stort sett holder til på kjøkkenet. Jeg har et ganske ryddig kjøkken. Dvs at mat ikke står ute, benkeplater vaskes flere ganger daglig og kjøkkenklut skiftes ofte. Søppel tømmes også ofte. Likevel er de her. De står på kjøkkenbenken og på utsiden av kjøkkenskapene. Fluer i klynge på kjøkkenet er nytt for meg.

Har noen noen tips om hvordan blir kvitt disse ekle fluene? Jeg blir snart gal!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I fjor fungerte det bra å bruke fluepapir på sånne gjennomsiktige strimler(til bruk på vindu) ved siden av lyset over benkeplaten(vi har ledlysrør under overskapene) og la det ene lyset stå på natten over. Det kom stadig nye, så heelt kvitt dem ble vi aldri, men det var i alle fall flere fluer på det papiret enn på de andre når vi gjorde det slik. 

Anonymkode: 0ec1b...65b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Puff skrev:

De siste dagene har det samlet seg en 4-5 middelsstore fluer som stort sett holder til på kjøkkenet. Jeg har et ganske ryddig kjøkken. Dvs at mat ikke står ute, benkeplater vaskes flere ganger daglig og kjøkkenklut skiftes ofte. Søppel tømmes også ofte. Likevel er de her. De står på kjøkkenbenken og på utsiden av kjøkkenskapene. Fluer i klynge på kjøkkenet er nytt for meg.

Har noen noen tips om hvordan blir kvitt disse ekle fluene? Jeg blir snart gal!

Fluer tiltresse av søppel. Få matsøppelet ditt ut hver dag oppbar matavfall i tett beholder. 

Flasker med søl rundt korken og ukorkede flasker tiltrekker seg fluer. 

Få deg en elektrisk fluesmekke og monter blått uv lys i kontakten som tiltrekker seg fluene og szitz dreper dem.

Anonymkode: 282d6...190

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

I fjor fungerte det bra å bruke fluepapir på sånne gjennomsiktige strimler(til bruk på vindu) ved siden av lyset over benkeplaten(vi har ledlysrør under overskapene) og la det ene lyset stå på natten over. Det kom stadig nye, så heelt kvitt dem ble vi aldri, men det var i alle fall flere fluer på det papiret enn på de andre når vi gjorde det slik. 

Anonymkode: 0ec1b...65b

Fluepapir skal prøves! Takk for tipset

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Puff skrev:

Fluepapir skal prøves! Takk for tipset

Fluepapir anbefaler jeg ikke. De vi kjøpte i 2018 kan du få gratis. Større klisterdritt skal du lete lenge etter. De limer alt annet enn det de skal lime, nemlig fluer. 

AnonymBruker
Skrevet

Logget inn for å poste en lignende tråd. Her gjelder det små svarte fluer, og jeg har lest at en skål med 50/50 edikk og vann og en dråpe zalo skal hjelpe. Men hvilken type edikk - den hvite eller den gule/brune ?

Anonymkode: ae8d9...c7c

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Logget inn for å poste en lignende tråd. Her gjelder det små svarte fluer, og jeg har lest at en skål med 50/50 edikk og vann og en dråpe zalo skal hjelpe. Men hvilken type edikk - den hvite eller den gule/brune ?

Anonymkode: ae8d9...c7c

Det er ikke bananfluer jeg sliter med. De er mellomstore møkkfluer (måtte Google navnet). Jeg får de ikke vekk. 

Håper selvsagt at du får bukt med ditt flueproblem😊

Skrevet

Kjøp fluepapir og heng opp foran vinduet (fluer søker ofte mot lyset). Fluepapir fikk jeg kjøpt på en jernvarehandel en gang, husker jeg, men det er mulig de har det flere steder.

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fluepapir anbefaler jeg ikke. De vi kjøpte i 2018 kan du få gratis. Større klisterdritt skal du lete lenge etter. De limer alt annet enn det de skal lime, nemlig fluer. 

De skal jo henge fritt da? Hvordan kan de lime "alt annet" da?

• Liker 1
Skrevet

Ta frem støvsugeren, ta av den delen man bruker på gulvet, ta det helt rolig. Gå forsiktig og sakte mot dem og la dem komme inn i støvsugeren for en sikker død. Så lenge du gjør det rolig så funker det veldig bra. La støvsugeren stå på en liten stund etter. 

• Liker 2
Skrevet

En runde med en god gammeldags fuglesmekker pleier å fungere bra! Gjenta når det dukker opp nye fluer. 

AnonymBruker
Skrevet

Har du frukt eller urter på kjøkkenet? Koriander? Isåfall kan det være grunnen..

Anonymkode: 2bf51...946

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du frukt eller urter på kjøkkenet? Koriander? Isåfall kan det være grunnen..

Anonymkode: 2bf51...946

Har 1 urt stående, sitronmelisse. Liker fluer koriander? 

AnonymBruker
Skrevet

Støvsug dem! Både mellomstore fluer og bananfluer. Funker hver gang. Og da slipper du rødvinseddik og andre kjerringråd på kjøkkenbenken 😊 Jeg prøvde alle slags kjerringråd før jeg fant frem støvsugeren. Jeg følte at jeg fikk mer fluer på kjøkkenet når jeg prøvde forskjellige lokkefeller. Nå sverger jeg kun til støvsugeren 😊👍🏻 

Anonymkode: 6684d...9c2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...