AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #1 Skrevet 14. juli 2019 Hvordan påvirker nikotin (gjennom snus) matlyst, søtsug, forbrenning , kondisjon og slikt? Bør gå ned noen kg, men med påvist lav forbrenning og en evig kamp mot sult pg søtsug føles det som en umulig oppgave.. Er så desperat at jeg er villig til å forsøke å snuse for å slippe kampen mot mat. Skal selvsagt fortsette å spise 1500 kcal og trene. Anonymkode: 07767...1fb
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #2 Skrevet 14. juli 2019 Snus reduserer matlyst. That's it. Men å begynne å snuse for å slanke seg er en utrolig dårlig idé. Hva tror du skjer den dagen du slutter å snuse? Skal du snuse resten av livet til 12.000 - 24.000 i året (dagens kurs!)? Nei, slank deg på ordentlig vis. Snus er ikke en slankemetode. Reduser karbohydrat og fjern sukkerinntaket, så får du stabilt blodsukker som fjerner sult og søtsug. Ligg på 1500-1600 kcal i tillegg, beveg deg moderat. That's it. Et spørsmål: hvordan påviser man "lav forbrenning"? Er det stoffskifte du tenker på da? Anonymkode: 5f2fa...146
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #3 Skrevet 14. juli 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Snus reduserer matlyst. That's it. Men å begynne å snuse for å slanke seg er en utrolig dårlig idé. Hva tror du skjer den dagen du slutter å snuse? Skal du snuse resten av livet til 12.000 - 24.000 i året (dagens kurs!)? Nei, slank deg på ordentlig vis. Snus er ikke en slankemetode. Reduser karbohydrat og fjern sukkerinntaket, så får du stabilt blodsukker som fjerner sult og søtsug. Ligg på 1500-1600 kcal i tillegg, beveg deg moderat. That's it. Et spørsmål: hvordan påviser man "lav forbrenning"? Er det stoffskifte du tenker på da? Anonymkode: 5f2fa...146 Er stoffskifte jeg tenkte på ja. Er medisinert for det, men bare slik at jeg akkurat er innafor referanaeområdet. Har gjort lavkarbo i 4 mnd, gikk ned 2 kg. Var mye stress med mat siden jeg er mye på farten. Trener 5 ganger i uken og går da 15000 skritt om dagen. Problemet er at jeg alltid er sulten uansett hvor mye jeg spiser. Har søkt hjelp om det, men er lang venteliste. Er bare så sliten av å alltid være sulten og være fanget av mattanker.. Anonymkode: 07767...1fb
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #4 Skrevet 14. juli 2019 Skjønner at du har problemer med dette. Men å starte å snuse fordi det gjør at man går ned i vekt, er feil. Er mange overvektige snusere også. Så snus i seg selv er ikke nok. Anbefaler deg å legge i fra deg snus tankene. For å starte med snus er sterkt avhengighetsskapende, og særdeles dyrt, og har lav til ingen effekt på det du spør om. Ser det du skriver. Jeg tenker at kanskje du trener for hardt? Og samtidig spiser for lite? Du brenner kruttet fra begge sidene, og da kan vekten henge seg, samt at matsuget oppstår. Husker når jeg gikk ned i vekt, så måtte jeg kutte ut trening for å få dette til. Hvorfor? Jo fordi jeg ble så inni hampen sulten av å trene hardt eller mye. Jeg fikk et enormt søtsug og sug etter mat, og sjansen for å sprekke kcal-messig var enorm. Fordi jeg mistet hemninger for mat etter å ha trent. Jeg anbefaler deg å trappe ned treningen å se hva som skjer. Hold deg på 1500-1600 kcal for da (vær nøye på det!) og vær i lav til moderat aktivitet. Gå deg en tur, driv med lettere styrketrening, var i daglig aktivitet osv. Ikke brenn deg ut som nå, slik at du får dette enorme suget etter mat. Ved høy aktivitet kjører du kroppens blodsukker så lavt at suget kommer. Det gjelder å ha et stabilt blodsukker, uten hverken bunner (trening) eller topper (feil mat). Kanskje det ikke funker for deg, men det du gjør nå fungerer jo heller ikke. Så kanskje det er verd å prøve en litt annen vei på den samme stien? Lavkalori med lavkarbo, under lav-medium aktivitetsnivå? Anonymkode: 5f2fa...146
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå