Gå til innhold

Min kjære stedatter..,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

.... Går meg på nervene..Til tider.

Jeg er gravid, og vært veldig hormonell de første mnd, og blitt helt klin kokos av tenåringsproblematikk..

Syns det er utrolig utfordrende å være raus og tålmodig når det blir lagt fra seg rot overalt, ikke tørker opp etter seg, badet er oversvømt osv osv 

Hun er bare snill, alltid, og prøver å samarbeide. Og jeg vet at tenåringer ikke har skrudd hodet på helt riktig.. Og det har ikke jeg heller nå..

Vi har pratet om dette mange ganger om mine hormoner osv. Hun sier at det går greit og at hun forstår.. Men jeg har sagt til henne at det er veldig viktig at hun ikke lar seg overkjøre uansett hvilke tilstand noen er i..

Har pratet med samboer om dette, men det hjelper lite når han blir minst like irritert over tenåringstendensene. Og da blir jeg enda mer bekymret for at hun skal føle at nå er stemora gravid, og pappa bare føyer seg etter henne osv. 

Måtte bare blåse ut. Det er godt å få være anonym av og til... Blir sikkert hengt nå som den onde stemora, men er sånn jeg føler meg nå..

Anonymkode: bd7e6...4d7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår det kan bli mye. Hvorfor ikke finne noen felles kjøreregler? Selv om hun er tenåring gir det ikke tillatelse til fullstendig latskap. Hun kan fint rydde rommet sitt, vaske badet, rydde etter seg, hjelpe på kjøkkenet osv. Det bør komme fra far, men det er helt innenfor med en liste med oppgaver som skal gjøres og en eventuell premie for dette eller konsekvens som følge av ikke utførte oppgaver. 

Anonymkode: 81027...dc4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Les deg opp på tenåringshjernen 💕

Anonymkode: d427b...c10

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er ju bra dere får øvd dere! Babyen blir ju å tenåring etterhvert! 

Vær glad hun er snill, det er det ikke alle som er mot stemoren sin.

Anonymkode: aebd7...325

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har en stesønn som snart er tenåring, og jeg er også gravid. Blir veldig sliten og emosjonell jeg også:P Har ikke like mye overskudd og kjærlighet å gi nå. Han går meg på nervene rett som det er, og jeg blir fort veldig stille rundt han i stedet for å være mer inkluderende. Jeg var på akkurat samme måte i det første svangerskapet. Det gikk over da ungen var ca 1 år, og jeg kom ut av bobla mi igjen:P Regner med det gjør det nå også! 

Anonymkode: d9e63...624

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Syns du høres helt normal ut, og en flott stemor til denne jenta. Virker som dere har et helt normalt og godt (ste)mor-tenåringsdatterforhold. Flott at du tar deg tid til å forklare henne hvorfor du er som du er. Fortsett som du gjør. Alt blir nok blåst bort når hun får møte sitt nye lillesøsken allikevel 🙂

Anonymkode: 99197...cfa

• Liker 3
Skrevet

Skjønner at sånt irriterer, men om 13-14 år er det din egen unge du irriterer deg over istede.

Jeg holdt på å klikke av rot med 2 tenåringer. Heldigvis er det voksne nå.

Gjest WhisperingWind
Skrevet (endret)

Tenker at du hadde blitt like irritert om det var var biologisk tenåring 😅 

Hormonene gjør deg litt gær’n og så lenge du ikke er helt ustabil så vil dette gå bra. Minn henne på hvordan hun har det når hun har pms og si at hun kan gange det med en million, slik har du det 🤯😅🐒

Men tenåring, stedatter eller ei, om hun ikke gjør pliktene sine så må dere være streng og følge hun ikke opp så må det få konsekvenser i form av inndragelse av goder.

Sett deg ned med henne og snakk om det i forkant. Hun er en del av familien og hun må bidra i hjemmet slik at det er trivelig for alle som bor der. Snart skal hun bli storesøster og hun vil bli en viktig person og et stort forbilde for lillebror/lillesøster. 

Endret av WhisperingWind

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...