Gå til innhold

Fant en sprøye på veien

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skulle ta meg en sykkeltur idag, så så jeg på den ene sykkelveien at det lå en sprøye med nål i, ikke langt unna fortauskanten, godt synlig.

Når det kommer til sprøyter som ligger på bakken, så rører jeg den uansett ikke, man vet aldri hva den er brukt til eller hva som kan vre på den.. Jeg ringte politiet og de sa at jeg bare skulle la den ligge eller ta den med meg.. 

Var ikke akkuratt det svaret jeg hadde håpa på fra politiet. Jeg sa til dem at da lar jeg den ligge, jeg har gjort mitt, og om en unge tar den så får dere ansvaret for at dere ikke gjorde noe med det.

Hva synes dere om det politiet sa?

Uansett om hva dere sier, så tar jeg ikke borti sprøyter uansett hva faen som skjer. Jeg føler også OM at jeg hadde flytta den, så måtte jeg ha kasta den på utsiden av fortauet, som da ligger i gresset, og det er unger som går der også så følte liksom ikke at jeg fant et svar.

Anonymkode: 2a855...4f6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde lagt den ligge, med mindre jeg hadde hatt mulighet til å kaste den på et trygt sted. 

Anonymkode: fc112...4fb

AnonymBruker
Skrevet

man trenger ikke å ta direkte på sprøyta. Men kan bruke en liten pose eller noe, som når man plukker opp hundemøkk, å leverer den på et apotek eller lekesenter hvor de har egnet sted å kaste slik. 

Anonymkode: b1682...2d2

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke nødvendig med direkte hudkontakt. Hvis du bruker en pose kan du plukke opp slik hundeeiere plukker opp etter hundene sine. 

Dumt å la den bli liggende. Barn som finner den vil kanskje leke doktor... 

• Liker 2
Skrevet

Politiet kan ikke rykke ut for slike ting. Du kan ta den med deg uten å ta på den. Bruk noen pinner eller noe slikt. 

• Liker 2
Gjest Familytree
Skrevet

Det er best å lagre det uten å berøre mye og kaste det på rett sted

AnonymBruker
Skrevet

Har du noe mellom deg og sprøyta er det virkelig ikke noe problem.. Slutt å vær hysterisk, hva om den plutselig hoppa på deg og satte seg i armen din? Siden du tydeligvis tror du kan bli smitta om du tar i den med en hanske eller en plastpose. 

Anonymkode: ce167...855

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde blitt rimelig sjokkert om politiet rykket ut for dette. De har mye bedre ting å foreta seg.

Ble også sjokkert for at du gadd å ringe dem...

Anonymkode: 50587...106

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo bare nålen som evt er smittefarlig, det er ikke farlig å ta på en sprøyte. 

Anonymkode: 14e35...7a4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

pakk nåla nedi sprøyta og hiv den, hvor vanskelig kan det være?

Anonymkode: e578a...27e

• Liker 1
Skrevet

Syns det er helt riktig av politiet å ikke rykke ut for å plukke opp en sprøyte. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg synes også det er riktig av dem å ikke rykke ut for noe slikt. Det er ikke farlig å ta på den med en pose, noe papir eller til og med et blad fra nærmeste tre. Ser man noen plastikkflaske i nærheten er det en perfekt oppbevaringsplass inntil man kan levere den på et trygt sted. Jeg synes du skulle tatt deg bryet med å ta den med deg. 

Anonymkode: c108a...1f0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ringte du 112 ? Les deg litt opp på smitte, så ser du at det er null problem å ta på sprøyten. 

Anonymkode: 2f042...106

• Liker 1
Skrevet

Du ringte politiet pga det? Mygod 

Du burde tatt den med deg! Det er da ikke farlig å ta på den, og om du er så redd burde du hatt noe imellom. Det er jo dumt av deg å la den bli liggende om det var sånn at det er sannsynlig at barn kan få tak i den. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...