AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #1 Skrevet 14. juli 2019 Skal til sverige. Vi er 2stk uten bil. Er det sånn at de slipper inn de uten bil før de med bil? + vi har tenkt til å kjøpe litt drikke, men vi skal rett fram og tilbake. Kan vi kjøpe ting da?Vi har ikkebestilt tur-retur billett, men vi har bestilt i to omgangen slik at vi reiserhjem igjen på kvelden. Kan vi handle på båten på hjemveien da? Anonymkode: 7e120...628
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #3 Skrevet 14. juli 2019 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal til sverige. Vi er 2stk uten bil. Er det sånn at de slipper inn de uten bil før de med bil? + vi har tenkt til å kjøpe litt drikke, men vi skal rett fram og tilbake. Kan vi kjøpe ting da?Vi har ikkebestilt tur-retur billett, men vi har bestilt i to omgangen slik at vi reiserhjem igjen på kvelden. Kan vi handle på båten på hjemveien da? Anonymkode: 7e120...628 Hilken båt og strekning er det ? Og du går inn et annet sted om du ikke har med bil som skal være med. Dere kan handle på båten Anonymkode: 2fd29...160
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #4 Skrevet 14. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hilken båt og strekning er det ? Og du går inn et annet sted om du ikke har med bil som skal være med. Dere kan handle på båten Anonymkode: 2fd29...160 Fra sandefjordtil strømstad, bohus fram og color viking tilbake senre. Anonymkode: 7e120...628
Million Skrevet 14. juli 2019 #5 Skrevet 14. juli 2019 Reglene finner du her : https://www.toll.no/no/varer/alkohol-og-tobakk/kvote/ Hvis du er i utlandet kortere enn ett døgn Ved utenlandsopphold på mindre enn ett døgn kan du én gang i løpet av 24 timer ta med deg alkohol- og tobakkskvoten hvis du kan dokumentere at du har betalt avgifter i et EØS-land. Du kan derfor ikke handle på tax-free. Eksempler Du reiser med fly tur-retur Brussel på en dag. Du kan handle kvoten på en butikk i Belgia der du betaler avgiftene, men ikke i tax-free-butikken på Gardermoen Du tar ferge til Strømstad tur-retur på en dag. Du kan da handle alkohol på Systembolaget og sigaretter i en butikk i Sverige, men ikke i tax-free-butikken på båten.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #6 Skrevet 15. juli 2019 Ts: kan vi handle sjokolade og brus på båten med tur-retur? Anonymkode: 7e120...628 1
Belima Skrevet 15. juli 2019 #7 Skrevet 15. juli 2019 Jeg er på ferjeleiet ca 45 min før avgang. Kan være litt folk der og da tar det tid å hente billetten.Dørene åpnes ca 30 min før avgang. Les tollreglene, står i det bladet med tilbudene båten har.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #8 Skrevet 15. juli 2019 1 minutt siden, Belima skrev: Jeg er på ferjeleiet ca 45 min før avgang. Kan være litt folk der og da tar det tid å hente billetten.Dørene åpnes ca 30 min før avgang. Les tollreglene, står i det bladet med tilbudene båten har. Er det lov å ta med egen mat? et par brødskriver f.e.ks? Anonymkode: 7e120...628
Belima Skrevet 15. juli 2019 #9 Skrevet 15. juli 2019 (endret) Ja, men da kan du ikke spise maten i restaurantene ombord. Er været greit så kan dere sitte ute eller så er det sitteplasser i gangene hvor du kan spise medbrakt. Jeg har alltid med mat og vann. Kjøper kaffe, en kopp koster under 30 kr og du får påfyll så mange ganger du orker. Endret 15. juli 2019 av Belima La til mer informasjon.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #10 Skrevet 15. juli 2019 5 timer siden, Belima skrev: Ja, men da kan du ikke spise maten i restaurantene ombord. Er været greit så kan dere sitte ute eller så er det sitteplasser i gangene hvor du kan spise medbrakt. Jeg har alltid med mat og vann. Kjøper kaffe, en kopp koster under 30 kr og du får påfyll så mange ganger du orker. Ligger det noen godisbutikker hvor de selger energidrikker og brus i strømstad i nærheten av brygga? Vi skal være i strømstad i 3 timer før vi tar åten tilbake og vil gjerne handle litt. Anonymkode: 7e120...628
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå