AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #1 Skrevet 14. juli 2019 Vil ha en hekk på minst 2 meter, på et solrikt sted. Den me være så tett at den beskytter mot innsyn. Noen tips? Jeg liker ikke tuja! Anonymkode: 9183a...568
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #3 Skrevet 14. juli 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil ha en hekk på minst 2 meter, på et solrikt sted. Den me være så tett at den beskytter mot innsyn. Noen tips? Jeg liker ikke tuja! Anonymkode: 9183a...568 Så lenge du ikke sier noe om hvor i landet du bor, vekstforhold mm, så er det vanskelig å komme med noen tips. Men jeg hadde dratt innom nærmeste planteskole eller gartneri og fått tips om noen som kan passe godt der dere bor og se hvilke de foreslår og valgt blant de. Ergerlig å bruke en formue på en hekk som kanskje ikke vil trives. Anonymkode: 9591c...485 2
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2019 #6 Skrevet 18. juli 2019 Aronia-hekken til naboen (som riktignok er noen år gammel) er to meter og tett som en mur. Spiselige bær, og fine høstfarger Ikke vintergrønn. Anonymkode: e2fa0...67b 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2019 #7 Skrevet 22. juli 2019 On 7/14/2019 at 7:25 AM, AnonymBruker said: Vil ha en hekk på minst 2 meter, på et solrikt sted. Den me være så tett at den beskytter mot innsyn. Noen tips? Jeg liker ikke tuja! Anonymkode: 9183a...568 Vintergrønt eller bladfellende? Blomster eller blad som skal være det dekorative elementet? Hvor bor du? Dette har med herdigheten til plantene og gjøre Hvordan er solforholdene? Noen liker sol, andre liker skygge. Hvordan er grunnforholdene? Noen som bøk skal ha dyp jord, fordi den har pælerot, bjørk og gran har vifteformasjon. Er det vått eller tørt? Anonymkode: 9acc3...424 1
Million Skrevet 23. juli 2019 #9 Skrevet 23. juli 2019 Skal du ha vintergrønn hekk, eller er det greit at den feller bladene om høsten? Vi hadde en bladfellende hekk, nydelig tett og grønn som blomstret rikelig med hvite blomster på forsommeren. Den var av en art som heter junisøtmispel. Må klippes en gang i året, vokser til over tre meter om du lar den være.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #10 Skrevet 25. juli 2019 Vi bor på østlandet og har Syrin iblandet med Hegg. Tett og fin. Ingen innsyn, men må klippes voldsomt ned ca hvert 10 år og da tar det et par år før den er høy og tett igjen. Anonymkode: 426b1...bd1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #11 Skrevet 25. juli 2019 På 14.7.2019 den 7.25, AnonymBruker skrev: Vil ha en hekk på minst 2 meter, på et solrikt sted. Den me være så tett at den beskytter mot innsyn. Noen tips? Jeg liker ikke tuja! Anonymkode: 9183a...568 Da må du jo ha noe vintergrønt som trives. Og da er jo spørsmålene: jordsmonn? Klima? Mengde vind? Mengde snø? Hvor tørt eller vått er det hos dere? Gå til et godt (ikke plantasjen med andre ord) plantesenter og spør, så gir de dere gode råd. Og, du, dersom du skal ha hekk på 2 meter så husk å sjekke at det ikke står «maks 0.5 meter hekk» i reguleringsplanen først, da. Det gjør nemlig ofte det. Anonymkode: 5103b...2f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå