Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En person er dømt for en voldshandling mot meg. Dommen er rettskraftig. Får jeg vite når han må sone? 

Vi er ikke i slekt og har ikke hatt et forhold om det har noe å si. 

Anonymkode: f8734...a4d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tvilsomt. Hvorfor skal du vite det? Hadde skjønt det om personen satt inne i varetekt fram til dommen og du ville vite når han slapp ut

Anonymkode: cabbb...a14

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En person er dømt for en voldshandling mot meg. Dommen er rettskraftig. Får jeg vite når han må sone? 

Vi er ikke i slekt og har ikke hatt et forhold om det har noe å si. 

Snakk med bistandsadvokaten din, eller politikontakten din. Sakens art avgjør hvilken info du får og har rettpå å få.

Anonymkode: 19fc3...dbb

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakk med bistandsadvokaten din, eller politikontakten din. Sakens art avgjør hvilken info du får og har rettpå å få.

Det er snakk om grov voldtekt, men skal høre med bistandsadvokaten min. 

Gjerningsmannen og jeg bor ikke i samme by, så spiller for så vidt ingen rolle er mest nysgjerrig.

AnonymBruker
Skrevet

Min voldtektsmann fikk 4 år. Jeg har ikke fått noen beskjed, og tipper at jeg ikke får det heller. 

Anonymkode: 92a0f...cfb

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er snakk om grov voldtekt, men skal høre med bistandsadvokaten min. 

Gjerningsmannen og jeg bor ikke i samme by, så spiller for så vidt ingen rolle er mest nysgjerrig.

De som også er gode på å svare på hvordan systemet fungerer, og som kjempet frem at offer skal varsles ved for eksempel drapsmann på permisjon, er Stine Sofies stiftelse. De har egne jurister. 

Jeg er usikker på hvordan loven skiller mellom drap og voldtekt når det kommer til dine rettigheter til informasjon. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...