Gå til innhold

Er jeg egoistisk? Jeg vil ikke at Norge skal bli overbefolket...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg ser sånne vidoer fra togstasjoner i India får jeg helt fnatt.. Mennesker som må presse seg for å komme inn på toget. For et mareritt.

De sier vi trenger flere mennesker her, men hvor mange er det snakk om at vi trenger? I Nederland begynner det allerede og bli ganske overbefolket. Virker som folk tror at det er uendelig med plass overalt, men det er jo ikke tilfelle.

Så er jeg ganske introvert og liker å ha mye avstand fra fremmende og ikke måtte gå tett oppi folk. Så hvordan blir dette i fremtiden mon tro? Kan Norge bli overbefolket en gang? Det er jo ikke så mye store byer her. De fleste kan ikke bo på fjellene heller og Norge består stort sett av fjell selv om det er landstrakt og relativt stort land...

Så hva tenker du om min frykt ?

Anonymkode: d6a23...a05

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Din frykt om overbefolkning i Norge er nok irrasjonell. Det er langt mer rasjonelle ting å frykte, slik som endringer i holdningene til innbyggerne i Norge i kraft av den demografiske endringen.

Endret av Husholdning1
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med deg. Mye av det fine med Norge, er at vi har masse plass, mye nydelig uberørt natur osv. Nord f.eks har utrolige avstander uten mennesker. Synes vi skal ta bedre vare på naturen f.eks ikke bygge ørten hytter her og der. Men ta vare på og la mye av naturen være uberørt med dyreliv. Synd mange av dagens politikere ikke ser dette i det hele tatt. Alt skal berøres og kartlegges. 

Anonymkode: 84fd5...ce4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Husholdning1 skrev:

Din frykt om overbefolkning i Norge er nok irrasjonell. Det er langt mer rasjonelle ting å frykte, slik som endringer i holdningene til innbyggerne i Norge i kraft av den demografiske ringen.

Hvorfor er den irrasjonell? Har man faktisk unnet ut hvor mange mennesker det er plass til her? Ikke alle steder er veldig beboelig fordi vi har så mye fjell... Norge har aldri vært et spesielt folkerikt land , ikke igjennom historien under vikingtiden heller.

Skrevet

Norge er det landet hvor folk bor mest fra hverandre du kan gå miiiiil uten å se en jævel så overbefolkningen i Norge kan du nok se langt etter, spesielt indisk version.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Slaskete Maskot skrev:

Norge er det landet hvor folk bor mest fra hverandre du kan gå miiiiil uten å se en jævel så overbefolkningen i Norge kan du nok se langt etter, spesielt indisk version.

Men Norge er også ikke flatt sånn som mange andre steder, som gjør at det blir plass til flere mennesker som i f.eks Nederland... alt er veldig flatt der, så det går fint.

Og dette er snakk om i fremtiden altså... Såklart er vi ikke overbefolket nå. Men Norge er et rikt land som kan føre til at vi trenger mer folk for å holde på den rikdommen i fremtiden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig med deg. Mye av det fine med Norge, er at vi har masse plass, mye nydelig uberørt natur osv. Nord f.eks har utrolige avstander uten mennesker. Synes vi skal ta bedre vare på naturen f.eks ikke bygge ørten hytter her og der. Men ta vare på og la mye av naturen være uberørt med dyreliv. Synd mange av dagens politikere ikke ser dette i det hele tatt. Alt skal berøres og kartlegges. 

Anonymkode: 84fd5...ce4

Ja, jeg er enig. Det er det som er fint og koselig med å bo her.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om klimaendringene fortsetter risikerer vi at deler av verdenen blir ubeboelig, noe som betyr at andre land i verden må ta imot klimaflyktninger, og da kan befolkingen øke ganske drastisk, også i Norge. De sliter allerede med tørke i india grunnet manglende monsunregn som tidligere har vært kilde til drikkevann

Anonymkode: 4cf43...d00

Skrevet

Det etniske norske folk og dens befolkningsvekst, klarer fint å holde seg relativt stabil. Norge vil aldri bli overbefolket grunnet vårt eget folk. Etniske norske par, får kanskje 1-2 barn, noe som da vil bli som å erstatte moren og faren til barna, når foreldrene dør. Slik holdes befolkningen seg stabil, gjennom flere generasjoner. Noen får kanskje 3-4 barn, men det er ikke mange nok til at befolkningen økes betraktelig eller nevneverdig mye.

Det som vil øke befolkningen i Norge, kommer som et resultat av innvandring, og da flerbarnspolitikken til religioner som islam, og også flerbarnskulturen til invandrende fra Afrika. Det er der befolkningsveksten vil ligge i Norge i fremtiden, blant den stadig økende andelen av innvandrere fra de deler av verden.

Leste også at Miley Cyrus ikke ville ha barn, grunnet klimaproblemene. Det er bare teit. Hun vil aldri redde verden ved å selv ikke ha barn. INGEN hvite vil redde verden ved å ikke få barn. Tvert imot vil jeg si. Hvis verden skal reddes ved å redusere befolkningsveksten, da vil det ikke nytte å redusere andelen av den hvite befolkningen, da som sagt, at vi klarer å holde den etniske befolkningen vår relativt stabil, og ikke overbefolke.

En reduksjon av mennesker på denne planeten, burde da gjøres på et helt annet sted på kloden, og da i områder som allerede er overbefolket, og som stadig øker til nye svimlende nivåer. I de områdene, er en befolkningsreduksjon blant de eneste stedene hvor dette vil ha noen effekt. I land som Norge, vil det ikke ha effekt i det hele tatt. Antallet etniske nordmenn, er allerde lav, og utgjør da heller ingen fare for klimaet.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror heller vi vil se befolkningsvekst i Europa, men ikke nødvendigvis overbefolkning. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...