Gå til innhold

Forkjøla på sydenferie

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Vi er på ferietur i Tenerife, og dattera vår på 8,5 år har blitt skikkelig forkjøla (hun har ganske store og vidåpne nesebor og kan derfor bli litt lett forkjøla). :forkjola: 🤧 Hun har gleda seg helt enormt til å prøve de nye snorklene hun fikk på 8-årsdagen i september i fjor, men er det så lurt å bade nå som hun er blitt forkjøla? Er det noe vi kan kjøpe på apoteket for å lindre forkjølelsen slik at hun han bade og snorkle? Snørr og slim bør også holdes i sjakk når vi gjør de andre ferietingene som f.eks. spise på restauranter og shoppe i Santa Cruz de Tenerife. Hun har gleda seg enormt til hele ferien, og da hun la seg kvelden før vi skulle reise smilte hun fra øre til øre og sa at hun nesten ikke klarte å vente.

Anonymkode: 8f907...2cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hun har ganske store og vidåpne nesebor og kan derfor bli litt lett forkjøla

Her står vi muligens ovenfor et vitenskapelig gjennombrudd.

Lemsip og nesespray er probate midler mot forkjølelsessymptomer.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Whistler skrev:

Her står vi muligens ovenfor et vitenskapelig gjennombrudd.

Det er hva jeg tror, da. Hun blir både lett forkjøla og har store nesebor, men det er heller ikke sikkert at de store neseborene er årsaken til at hun blir lett forkjøla.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

La nå jenta gjøre som hun vil  😊 En forkjølelse er ikke skadelig.  Kjøp nesespray og gi paracet hvis hun har feber,  men bortsett fra det la hun leke og kose seg. 

Anonymkode: 5edfa...560

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Vi er på ferietur i Tenerife, og dattera vår på 8,5 år har blitt skikkelig forkjøla (hun har ganske store og vidåpne nesebor og kan derfor bli litt lett forkjøla). :forkjola: 🤧 Hun har gleda seg helt enormt til å prøve de nye snorklene hun fikk på 8-årsdagen i september i fjor, men er det så lurt å bade nå som hun er blitt forkjøla? Er det noe vi kan kjøpe på apoteket for å lindre forkjølelsen slik at hun han bade og snorkle? Snørr og slim bør også holdes i sjakk når vi gjør de andre ferietingene som f.eks. spise på restauranter og shoppe i Santa Cruz de Tenerife. Hun har gleda seg enormt til hele ferien, og da hun la seg kvelden før vi skulle reise smilte hun fra øre til øre og sa at hun nesten ikke klarte å vente.

Herregud! Størrelsen på neseborene har da ingenting med forkjølelse å gjøre. Og til alt annet du skriver: La jenta gjøre det hun har lyst til og orker. Gi henne nesespray og paracet hvis det er behov for det, og pust med magen, senk skuldrene og nyt ferien.

Anonymkode: b48c0...e43

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

La nå jenta gjøre som hun vil  😊 En forkjølelse er ikke skadelig.  Kjøp nesespray og gi paracet hvis hun har feber,  men bortsett fra det la hun leke og kose seg. 

Anonymkode: 5edfa...560

Hun har ikke feber. 🙂 Bortsett fra forkjølelsen er hun like blid og frisk som hun ellers er.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Gå til en farmacia å kjøp medicamento para la gripe en ninos, vær nøye med hygiene. Store nesebor har ingenting med smittefare å gjøre, men hygiene derimot er veldig viktig. 

Anonymkode: a913a...e6d

AnonymBruker
Skrevet

At neseborene til jenta di er litt store tror jeg ikke har noe å si. At hun både har store nesebor og blir lett forkjøla er nok bare en tilfeldighet, tenker jeg. Men jeg kan anbefale nesespray, paracet og saltvann. Det hjelper mot meg når jeg er forkjøla i hvertfall. I såfall ønsker jeg lykke til og god bedring til din datter! 🙂

Anonymkode: 94302...641

AnonymBruker
Skrevet

Logg ut av KG og ta ferie.

Anonymkode: ba9e7...132

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

La henne gjøre det hun ønsker, hun sier ifra selv hvis hun ikke orker. 

Air condition er en stor "synder" til at nordmenn blir forkjølet i Syden. Mange setter temperaturen for lavt og for høy styrke på vifta/blåsingen. Slimhinnene i munn og hals tørker ut, blir kalde og man blir lettere forkjølet. 23-24 grader og laveste nivå på vifta er anbefalt. 

Anonymkode: e071a...992

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...