Pinocchio Skrevet 30. august 2002 #1 Del Skrevet 30. august 2002 Dette har sikkert vært oppe både her og der en tusen ganger. Brukt i mer eller mindre saklige og uskalige sammenhenger. Men jeg undrer meg en god del rundt akkurat dette emnet. Hvis jeg ble rykket opp ett hakk til på grunn av at jeg f. eks. bodde i Akerhus eller fordi jeg var mellom 30-35 år, så ville jeg hatt problemer med å godta forfremmelsen. Er det rart eller naturlig? Den beste bør vinne. Sier alle. Mener alle det? Vi er alle ute etter lik behandling uansett farge eller kjønn. Jeg undrer meg stort. Hvordan kom f. eks. kjønnskvotering inn under lik behandling? Tror noen at det er så såre lett å bli toppleder bare fordi man er hvit mann? Jeg undrer. Jeg undrer kanskje mest over hvordan noen med hevet hode kan takke ja til en forfremmelse i det de kommer ut av heisen,velvitende om at konkurrentene fortsatt løper i trappen.. Eller hva sier du? Du som snart tar over nestledervervet i APE? Jeg kjenner deg ikke. Men tror du har færre hår på leggene enn meg. Håper den beste vant. Håper det for din skyld. Håper du slipper å få hjertefeil på grunn av at du burde gått av i etasjen under.. Ikke bare for deg, men for alle andre som har blitt kvotert frem rundt omkring. Håper vi slipper en fremtid hvor sjefen tok snarveien. Eller en fremtid hvor de kvinnene eller mørkhudete lederne som virkelig kjempet seg frem med målbevisst egenutvikling blir ansett som fripassasjerer.. Da var vi vel like langt? Fine statestikker. Likt av alt. Men hvor sunt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå