Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan jeg bli flinkere til det?

Jeg har noen høyhælte sko men er så vaklete synes jeg. Liker de veldig godt da, så jeg trenger å bli bedre så jeg kan faktisk bruke de ute. :lol:

Er det bare øving, øving, øving som hjelper eller finnes det noen små triks som kan gjøre meg flinkere? hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil vel tro det bare er øving som kan hjelpe deg med akkurat det gitt!

Skrevet

Øvelse gjør mester :wink:

Skrevet

Tenkte at det var den eneste løsningen ja. :tunge1:

Da får jeg bare begynne å gå med de rundt huset hver dag til jeg mestrer å gå med de ute uten å se full ut. :ler:

Skrevet

begynn med litt tykke heler og jobb deg innover :wink:

Skrevet

:ler:

Det er bra å se at du øver, vi har vel en slags avtale, har vi ikke vel? :wink:

Skrevet

slenger meg på de som synes du skal øve :) jeg er en "velter" selv, så vet hvordan du har det! :ler: så du får sprade rundt litt der hjemme, så går det nok lettere etter hvert. jeg for min del, har funnet ut at jeg trives best på bakken :ler:

Gjest Catwoman
Skrevet

jeg går kun med høye hæler hvis det er littt tykkelse på hælene.

Noe annet tør jeg ikke, blir så vaklete at jeg er redd jeg skal tippe og brekke ankelen. :ler:

Litt synd bare, at jeg finner så mange pene sko med spiss hæl.

Men tren i vei :-) øvelse gjør mester :wink:

Skrevet

gikk masse med høye hæler før, og kunne til slutt løpe på glattisen med høøøy hæler uten minste problem!! :ler: så øvelse gjøre virkelig mester.

nå liker jeg best sko uten hæl, mer effektivt! :ler:

men en ting du kan tenke på, er at med høyere hæler, kan det være greit å ta kortere skritt en du tar uten hæl. du "treffer" bakken før du gjør uten hæl.

kortere skritt, myke steg så du ikke hakker bortover.

å gå i høye hæler uten å kunne det, ser tåpelig ut synes jeg.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg øver også (går nesten bare i sneakers); i dag har jeg på meg støvletter med (tror jeg) 9 cm stilett på jobb *sitter i ro*

Å gå er ikke det verste, det verste er smerten som etterhvert kommer under forfoten, til tross for geleputer som liksom skal dempe trykket.

Skrevet

Her finner du kanskje noen tips som kan hjelpe :wink:

Skrevet

Jeg har ikke sett på linken over her, men her er et par ting å tenke på mens du øver:

- pass på at du retter ut "ståbeinet" skikkelig så du ikke går med knekk i knærne. Ikke så lekkert!

- pass på at du ikke "sitter" i hofta, det er lett å synke litt sammen. Tenk på at du skal dytte hofta litt opp og fram, da får du en flott holdning i høyhælte sko.

Skrevet

Jeg er født med hæler på beina:)går aldri i flate sko, går faktisk rarere i flate enn høye sko jeg:)...gå myyye med skoene dine inne først du, så kommer det nok etterhvert:)

Gjest Gjesta
Skrevet

Er nok øvelse gjør mester som teller her, ja. Selv ser jeg full ut den ene gangen jeg har på meg høyhælte sko. :wink:

Gjest gjest1
Skrevet

Husk at hælen skal treffe underlaget før foten, enten du har høyde på dem eller ikke. Knærne skal også rettes ut på samme måte som når du går i lave sko. Videre må du passe på at du heiser deg opp i kroppen, retter deg opp så du ikke blir gående med rompa inn og magen ut.

Guri det er mange der ute som ser ut som kyr på de høye hælene sine...

Skrevet

Tusen takk for alle tipsene! :D

Skal øve som en helt her hjemme.

Singlå: Ja, så jeg tenkte det var best å komme i gang. ;)

Lilith: Uff, vet hvordan det er. Går bare i sneakers selv så smerten er grusom til å begynne med.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg kjenner ei som overhodet ikke kan gå i laaaaave sko med bittelitt hæler engang. Det ser ut som hun har bæsjet på seg, kreker seg avgårde med bøyde ben og føttene liksom vrir seg i skoene mens hun går. Er jp ustyrtelig morsom å se på da men... :hoho:

Selv trodde jeg da jeg var yngre at jeg aldri ville klare å bevege meg rundt på høye hæler. Men etterhvert gjorde jeg som flere andre har anbefalt her; jeg begynte med litt tykkere hæl. Avanserte etterhvert og nå kan jeg om ikke løpe seksti meter hekk ihvertfall skyndte meg ganske så fort i høye støvletter. God ide å øve hjemme, da går du jo inn skoene samtidig :)

Skrevet

Gode tips her! Takk, jenter. :)

Og en liten ekstra takk til mysan

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...