Marsipan86 Skrevet 13. juli 2019 #1 Skrevet 13. juli 2019 Er det flere her som har foreldre som prøver å bestemme selv om dere er voksne? hvordan håndterer dere dette? Er så lei av innblanding fra foleldre og at de mener at de vet best. Har bestemt meg for å leve livet mitt som jeg vil, og hvis de vil straffe meg eller komme med andre konsekvenser så får de bare gjøre det, de har alltid kommet med gjør du det så skjer det og det, du får ikke lov osv, også etter jeg ble voksen, men antageligvis er det bare et middel de bruker for å skremme meg. Skal nå vise dem at dette ikke lenger funker på meg. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #2 Skrevet 13. juli 2019 Har det heldigvis ikke sånn 😅 Men har flere venner hvor mødrene er skikkelig kontrollerende og omtrent bestemmer hvilken sofa sønnen/datteren skal bestille. Har du sagt ifra til foreldrene dine på en ordentlig og tydelig måte? Anonymkode: 82729...9d3
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #3 Skrevet 13. juli 2019 Tja, eg føler det veldig sånn. De tror ikke de bestemmer og tar ikke «avgjørelser» for meg men de (spesiellt mamma) går veldig langt for å påvirke valgene mine. Jeg har opplevd hersketeknikker og følt meg manipulert flere ganger og spesielt når store avgjørelser skal tas som feks hvor vi skal kjøpe hus, om vi skal kjøpe eller bygge, yrkesvalg, familieforøkelse ol. Sånne store personlige valg. Siden de har så mange andre gode sider ellers og vi egentlig har ett godt forhold så har jeg bare sluttet med å fortelle de noe på forhånd. Bare forteller at «vi har kjøpt hus i det området» ol. En stund prøvde også da hardt å påvirke men da sa jeg bare at det var noe jeg om min samboer hadde diskutert og blitt enig om og at det ikke vare noe de hadde noe med. Da jeg var i slutten av tenårene, begynnelsen av tjueårene kunne de også komme med sånne kommentarer som du beskriver. Jeg skulle ta en tatovering og da sa mamma at jeg «ikke fikk lov». Gjorde selvsagt likevel og etterhvert så har de nok skjønnt mer og mer at det ikke nytter. Anonymkode: 64380...476
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #4 Skrevet 13. juli 2019 Har én som anser seg selv som meningsberettiget når det gjelder det meste. Vi forteller vedkommende veldig lite om hva vi driver med, for jeg gidder ikke dramaet. Anonymkode: 996cb...515 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #5 Skrevet 14. juli 2019 Når jeg var ferdig med videregående, så søkte jeg på fast jobb i en større by veldig langt hjemmefra. Det var EKSTREMT få ledige stillinger på hjemstedet, og det var som regel flere som forsøkte seg på de få ledige stillingene som dukket opp. Så det kunne være temmelig vanskelig å få til noe fast. Dermed måtte man ut. Men dette hadde foreldrene mine overhodet ikke lyst til. Når jeg fortalte dem om en bedrift som jeg hadde oppdaget som nettopp hadde lyst ut en ledig stilling, så fant de faktisk telefon-nummeret til denne bedriften og påstod ovenfor dem at jeg hadde løyet om hva slags utdannelse / linje jeg hadde gått på videregående, og at papirene mine viss nok var "forfalsket" slik at denne bedriften ikke skulle ansette meg. Selv om alle papirene mine egentlig var korrekt, så valgte bedriften likevel å velge en annen kanidat som ikke hadde noe slikt "drama" rundt seg... Anonymkode: 31912...498
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #6 Skrevet 14. juli 2019 Ja. Min mor er veldig manipulerende, og jeg ser det tydeligere og tydeligere. Jeg blir snart 50, så hun prøver ikke å bestemme så mye lenger. Men hun har sine metoder! Jeg forteller og deler mindre og mindre, for å slippe alle meningene og argumentene. Liker hun ikke min mening, så får mannen min skylden for å ha påvirket meg.... jeg har bodd hjemmefra over halve livet, og hun skal fortsatt lære meg husarbeid - for hennes måte er alltid best... Anonymkode: 30b02...ec3 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #7 Skrevet 14. juli 2019 Jeg har kuttet kontaktet med min mor. Blander seg inn i absolutt alt og kritiserer meg for alt og snakker stygt om meg og mannen min til alle som vil høre, lyver og finner opp historier om oss og er gift med store alkoholproblemer som snakker stygt om både oss og barna våre og har sendt oss masse sjikanerende mld. Orket ikke mer rett og slett. Anonymkode: f9b89...e72 1
Gjest theTitanic Skrevet 14. juli 2019 #8 Skrevet 14. juli 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når jeg var ferdig med videregående, så søkte jeg på fast jobb i en større by veldig langt hjemmefra. Det var EKSTREMT få ledige stillinger på hjemstedet, og det var som regel flere som forsøkte seg på de få ledige stillingene som dukket opp. Så det kunne være temmelig vanskelig å få til noe fast. Dermed måtte man ut. Men dette hadde foreldrene mine overhodet ikke lyst til. Når jeg fortalte dem om en bedrift som jeg hadde oppdaget som nettopp hadde lyst ut en ledig stilling, så fant de faktisk telefon-nummeret til denne bedriften og påstod ovenfor dem at jeg hadde løyet om hva slags utdannelse / linje jeg hadde gått på videregående, og at papirene mine viss nok var "forfalsket" slik at denne bedriften ikke skulle ansette meg. Selv om alle papirene mine egentlig var korrekt, så valgte bedriften likevel å velge en annen kanidat som ikke hadde noe slikt "drama" rundt seg... Anonymkode: 31912...498 Wow! Det var drøyt! De burde skamme seg!
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #9 Skrevet 14. juli 2019 Foreldrene mine prøver ikke å bestemme ting som gjelder meg personlig, men etter at jeg fikk barn har de prøvd å blande seg inn i oppdragelsen ganske ofte. De synes vi er altfor strenge og at vi bør dulle like mye med barna som de har gjort. Broren min er 30, bor hjemme og klarer ikke lage middag eller sette på en vaskemaskin, og han sov sammen med mamma til han var 13. De mener de sitter på fasiten fordi barna deres har blitt så bra... Jeg var også både hjelpeløs og bortskjemt før jeg møtte mannen min, men han fikk skikk på meg. De mener han har hjernevasket meg siden jeg har forandret meg og ikke følger vår families måte å oppdra barn på... Anonymkode: 9fea1...015
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #10 Skrevet 14. juli 2019 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når jeg var ferdig med videregående, så søkte jeg på fast jobb i en større by veldig langt hjemmefra. Det var EKSTREMT få ledige stillinger på hjemstedet, og det var som regel flere som forsøkte seg på de få ledige stillingene som dukket opp. Så det kunne være temmelig vanskelig å få til noe fast. Dermed måtte man ut. Men dette hadde foreldrene mine overhodet ikke lyst til. Når jeg fortalte dem om en bedrift som jeg hadde oppdaget som nettopp hadde lyst ut en ledig stilling, så fant de faktisk telefon-nummeret til denne bedriften og påstod ovenfor dem at jeg hadde løyet om hva slags utdannelse / linje jeg hadde gått på videregående, og at papirene mine viss nok var "forfalsket" slik at denne bedriften ikke skulle ansette meg. Selv om alle papirene mine egentlig var korrekt, så valgte bedriften likevel å velge en annen kanidat som ikke hadde noe slikt "drama" rundt seg... Anonymkode: 31912...498 😲 Sykeste jeg har lest på lenge. Jeg hadde droppet de foreldrene tror jeg. Anonymkode: 65547...e00
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå