Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal være turnusfysioterapeut på sykehus (akutten og kirurgisk avdeling). Får svært lite info på forhånd. Noen som vet om fysioterapeuter jobber turnus (dag, kveld, eventuelt natt?) på sykehus? Eller er de der sånn typisk kl. 8-16? Er spent på hvordan arbeidshverdagen min blir det neste året.... 

Anonymkode: 5ab91...df3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Trening foregår jo som oftest på dagtid på sykehus da! Men når det gjelder akutten og kirurgisk avdeling vet jeg ikke! Kan du ikke ta en telefon å høre da?😊

Anonymkode: 9f47c...ad1

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trening foregår jo som oftest på dagtid på sykehus da! Men når det gjelder akutten og kirurgisk avdeling vet jeg ikke! Kan du ikke ta en telefon å høre da?😊

Anonymkode: 9f47c...ad1

Det er vanskelig å få tak i dem på telefon. Og kontaktpersonen min har ferie fram til samme uka som jeg starter. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde turnus på st olav, og da hadde vi lørdagsvakter(på dagtid). Ikke så hyppig, tror bare det var hver 8.uke eller noe sånt. Da var det kun høyt prioriterte pasienter som fikk fysio, typ intensivpasienter, helt nyopererte osv. Jobbet ellers 8:00-15:12. 

Anonymkode: c8985...5a8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde turnus på st olav, og da hadde vi lørdagsvakter(på dagtid). Ikke så hyppig, tror bare det var hver 8.uke eller noe sånt. Da var det kun høyt prioriterte pasienter som fikk fysio, typ intensivpasienter, helt nyopererte osv. Jobbet ellers 8:00-15:12. 

Er dette lenge siden? Hvilken avdeling var du på? Jeg skal ikke på St. Olavs, men kan jo være noe lignende likevel :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ved Nordlandssykehuset i Bodø er det en fysioterapeut på lørdag og søndag dagtid. Kun til de pasientene med aller størst behov (nyopererte, intensiv, akutt slagrammet med særs behov osv). Lurer på om dette utgjør hver 6. helg?

Anonymkode: 72c52...e58

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er dette lenge siden? Hvilken avdeling var du på? Jeg skal ikke på St. Olavs, men kan jo være noe lignende likevel :)

Det nærmer seg vel 8 år siden. Var på kirurgisk avd, men alle fysioterapeutene på sykehuset rullerte på lørdagene, og da kunne man risikere å få pasienter fra andre avd. Var vel 5-6 stk på jobb på lørdager. Mener de andre gikk søndager og, men at man slapp det som turnus

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg jobbet på Haukeland gikk fysioterapeutene dagtid men inkl. Lørdag. På lørdagene var det bare prioriterte pasienter :) 

Anonymkode: 648a0...321

AnonymBruker
Skrevet

På Oslo universitetssykehus jobber de fleste fysioterapeuter mandag til fredag, 8 til 15.15. På noen avdelinger har fysioterapeuter helgevakt, tror det er hver 6. lørdag/ helg, og jobber da også 8 til 15.15. 

Anonymkode: e057b...d74

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...