Gå til innhold

Gumi barnebasseng ødeleger gresse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Litt rart spørsmål, men jeg virkelig lurer på hva dere tenker. Jeg kjøpte c.a. 1.5 meter barnebasseng til dattera mi. Jeg bor i borettslag. Det er vanskelig å fylle opp bassengen hver dag og fylle det ut. Også solen varmer vanet, så er det en del fordeler bassengen å stå ut. Men i dag fikk jeg klage fra en ikke ung nabo dame at bassengen ødeleger grensen så må jeg hver dag ta det hjem og neste dag sette det opp igjen. Jeg tenker det er litt dum fordi gressen kan ikke dø i 3-4  dagger men også det er så sjelden at været i Norge er så fint at jeg synes å klæge på noe sånt er nesten tull. Hva bør jeg gjøre egentlig gjøre litt hard arbeid og sette på bassengen hver dag eller bære ignorere damaen?

Anonymkode: 4fc35...39e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke la bassenget stå på plenen i fellesområdet i dagevis, det ødelegger faktisk gresset. 

Anonymkode: 49a13...de3

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du skal høre med styret i borettslaget ditt og høre hva de sier. Mest sannsynlig er de enige med naboen din. Dessuten så står du ansvarlig for sikkerheten i bassenget, så hvis du lar det stå på fellesarealet i borettslaget ditt, kan du heller ikke nekte andre barn å bruke bassenget, og skulle det skje noe med disse barna, eller dyr, så er det ditt ansvar. Du er pliktig til å ha et godkjent bassengtrekk når det ikke er i bruk, uansett størrelse. 

Anonymkode: 93611...325

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt rart spørsmål, men jeg virkelig lurer på hva dere tenker. Jeg kjøpte c.a. 1.5 meter barnebasseng til dattera mi. Jeg bor i borettslag. Det er vanskelig å fylle opp bassengen hver dag og fylle det ut. Også solen varmer vanet, så er det en del fordeler bassengen å stå ut. Men i dag fikk jeg klage fra en ikke ung nabo dame at bassengen ødeleger grensen så må jeg hver dag ta det hjem og neste dag sette det opp igjen. Jeg tenker det er litt dum fordi gressen kan ikke dø i 3-4  dagger men også det er så sjelden at været i Norge er så fint at jeg synes å klæge på noe sånt er nesten tull. Hva bør jeg gjøre egentlig gjøre litt hard arbeid og sette på bassengen hver dag eller bære ignorere damaen?

At grsset blir flatt er en bagatell i denne sammenhengen. Å la barnet ditt bade i stillestående vann som har stått ute over natten er i beste fall tankeløst i realitet å utsette barnet ditt for helseskadelige bakterier som gror raskt i vannet. Katter, fugler og andre dyr kan i tillegg være innom vannet når du ikke er der. 

Så damen har virkelig et viktig budskap, få bassenget tømt og ta det med deg hjem hver dag for barnet ditt sin helse, ikke for gresset skyld. At du synes dette er stressende mye arbeid får så være. Ditt barns helse bør komme i første rekke.

Anonymkode: 7363d...e2e

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvor tungt er bassenget? Hvis du klarer å flytte på det med vannet i, så blir ikke gresset ødelagt hvis bassenget flyttes daglig.

Anonymkode: 2e282...dae

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At grsset blir flatt er en bagatell i denne sammenhengen. Å la barnet ditt bade i stillestående vann som har stått ute over natten er i beste fall tankeløst i realitet å utsette barnet ditt for helseskadelige bakterier som gror raskt i vannet. Katter, fugler og andre dyr kan i tillegg være innom vannet når du ikke er der. 

Så damen har virkelig et viktig budskap, få bassenget tømt og ta det med deg hjem hver dag for barnet ditt sin helse, ikke for gresset skyld. At du synes dette er stressende mye arbeid får så være. Ditt barns helse bør komme i første rekke.

Seriøst?

Aldri verden om foreldre tømmer badebasseng hver dag 😂 Du høres i overkant hysterisk ut. 

Anonymkode: 2624a...cd3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke la bassenget stå på plenen i fellesområdet i dagevis, det ødelegger faktisk gresset. 

Anonymkode: 49a13...de3

Hva om jeg beveger det hvert andre dag. Da gressen vil ikke dø. 

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor tungt er bassenget? Hvis du klarer å flytte på det med vannet i, så blir ikke gresset ødelagt hvis bassenget flyttes daglig.

Anonymkode: 2e282...dae

Det er gumi basseng. Vekten er nokk for å tåre(tear) bassengen om prøver det. :(

AnonymBruker
Skrevet

Basseng med vann er en drukningsrisiko, og må sikres. 

Borettslaget kan ikke tillate at det står i fellesområder uten tilsyn av den grunn alene.

Vann som bades i og står over flere dager må behandles med klortabletter, og helst algemiddel. Igjen, det er en helsemessig fare borettslaget ikke kan godta. 

At gresset blir dødt, for det kveles og gulner raskt, er sånn sett det minste problemet. Men like fullt skade på fellesskapets eiendom, og noe borettslaget neppe synes er ok. Skjønner godt nabo klager.

Skal du ha barnebasseng ute i fellesområdet, så er du også ansvarlig for at det er sikkert og trygt. Sørg for å tøm det og ta det inn.  

Anonymkode: 5336c...35c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst?

Aldri verden om foreldre tømmer badebasseng hver dag 😂 Du høres i overkant hysterisk ut. 

Du klarte ikke lese linken for å få dokumenter at innlegget mitt er seriøst? 

Hvor mange barn tror du ikke kommer til lege etter å ha blitt syke av bading i denne typen plaskebasseng? 

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du klarte ikke lese linken for å få dokumenter at innlegget mitt er seriøst? 

Hvor mange barn tror du ikke kommer til lege etter å ha blitt syke av bading i denne typen plaskebasseng? 

Jeg synes linken er veldig interresant. Nå vil jeg bytte vannet oftere.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det blir regelrett en myggkulp hos oss etter 2-3 dager. Gresset tåler det, men jeg ville aldri badet barnet der. 

Anonymkode: a04a6...d3a

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst?

Når barnet mitt var lite satte jeg han i plaskebasseng hver ettermiddag etter bhg. ( sånt i plastikk ) fyllte det med deilig varmt vann og litt såpe i. Så tok han kveldsbadet på terrassen, og han var nedstøvet etter bhg.. Lot han ikke bade i dagevis gammelt badevann nei. 

Anonymkode: 9e719...3ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...