Gå til innhold

Hvor får man sendt inn lovforslag til Stortinget?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Noen som vet hva e-postadressen til Stortinget er? Eller om et nettsted eller noe hvor jeg kan kontakte dem direkte? Jeg synes nemlig at samisk er et fint og interessant språk og vil derfor at hele Norge skal innenfor forvaltningsområdet for samisk språk. Dette vil jeg skrive en e-post/nettbrev om og sende det til Stortinget slik at de kan vurdere dette lovforslaget. Og dersom den blir stemt for, vil jeg helst at den nye samiske ordningen blir lansert før jul slik at jenta mi på 7 år og alle norske skolebarn kan vokse opp som tospråklige mennesker (snakke både norsk og samisk parallelt).

Hilsen ei ung kvinne fra Revetal i Vestfold.

Anonymkode: 3554a...46c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da må du få et politisk parti til å tenne på ideen, og utarbeide og fremme forslaget. 

Anonymkode: d57d4...7b5

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da må du få et politisk parti til å tenne på ideen, og utarbeide og fremme forslaget. 

Ja, det skjønner jeg, men hvordan får jeg sendt inn forslaget?

Ts

Skrevet

Antar at dette bare er kødd, men kort oppsummert kan ikke du som privatperson komme med et lovforslag

• Liker 1
Skrevet

Eller en enkeltrepresentant som vil fremme representantforslag. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Jojoen skrev:

Antar at dette bare er kødd, men kort oppsummert kan ikke du som privatperson komme med et lovforslag

Dette er ikke kødd. Jeg tror faktisk at både norsk og samisk som offisielle språk over hele Norge er en fantastisk idé.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det skjønner jeg, men hvordan får jeg sendt inn forslaget?

Ts

Skal du ha et lovforslag fremmet så er første bud å begynne med riktig prosedyre. 

Ellers kan du sende eposter i hytt og gevær uten at det er verdt bryet verken for deg, mottakeren eller saken. Har du hørt om google? 

Lykke til.

Anonymkode: 6e32e...6f1

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke ta med kvensk eller finsk med det samme?

Anonymkode: 8e02c...8e0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvilket av de samiske språkene tenkte du skulle blitt innført i skolen? For du vet at det er en god del forskjellige samiske språk og at ikke alle som snakker ett av språkene forstår de andre, ikke sant?

Å innføre en ny slik lov, lage læringsplan for det osv vil minimum ta noen år. Og det er etter at du har fått overbevist flertallet på Stortinget for å stemme for det, noe jeg antar du må bruke minst 20 år på, og få med deg mange tusen andre nordmenn på å kjempe for.

Virker som en veldig gjennomtenkt plan, dette. Så gjennomtenkt at den hører til under ei bro med kryssende geiter..

Anonymkode: 69e19...4d6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Dette er ikke kødd. Jeg tror faktisk at både norsk og samisk som offisielle språk over hele Norge er en fantastisk idé.

....sånn i tillegg til at norske skolebarn allerede må lære seg nynorsk og bokmål, da eller? Hva er det du mener at barna skal lære mindre av på skolen for å få dette til?

Anonymkode: 385da...c78

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

[email protected]

Sjekkes hver fredag når det er skattekake og avgiftskaffe rundt kl 14.00. Feriestengt fra mai til oktober.

Forslag koster 120.000,- + mva å fremme. Faktura tilsendes fra Statens innkrevingssentral med fem dagers forfall.

Anonymkode: a5843...385

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du vet at både bokmål og nynorsk og samisk allerede er offentlige språk i Norge? 

Anonymkode: 9ca0b...7ec

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...