Gå til innhold

Hvor mye koster det på finn.no å ha en husannonse? Vurderer å selge privat

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi skal nå selge vårt hus når vi nå ha har kjøpt nytt hus. Vi vurderer å selge privat men er litt i tvil om det er lurt. Har nien erfaring om det? Bor i bærumområdet. 

Hvor mye koster det å ha annonsen på finn.no

Anonymkode: 7445f...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom du trenger å lage en tråd på kg om hva prisen på en annonse er, så hadde jeg nok droppet å selge huset privat. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
30 minutter siden, Anonym90059005 skrev:

Dersom du trenger å lage en tråd på kg om hva prisen på en annonse er, så hadde jeg nok droppet å selge huset privat. 

Hvorfor det?  Mye billigere å selge huset selv enn å la en megler gjøre det, og ikke alltid en megler skaffer de rette kjøperne. Dessuten er jo selve salget enkelt.

Anonymkode: d22e9...536

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det?  Mye billigere å selge huset selv enn å la en megler gjøre det, og ikke alltid en megler skaffer de rette kjøperne. Dessuten er jo selve salget enkelt.

Anonymkode: d22e9...536

Tror han tenkte mer på om de ikke klarer å finne prisen på Finn.no, så kan de gå på noen smeller med resten av salgsprosessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

5k for en boligannonse, what?? 

Blir jo fattig av å selge jo, det man får for huset går rett til finn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er de 5k inkludert med megler? Eller må jeg betale de 5k selv med megler, synes det var rådyrt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5k er jo ikke dyrt hvis du får solgt huset! En megler har vel snittpris på rundt 100k! Men så er det jo litt mer enn bare annonsen som koster i forbindelse med salg. Lykke til!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

5k for en boligannonse, what?? 

Blir jo fattig av å selge jo, det man får for huset går rett til finn...

Er du seriøs?

Det er ikke gratis å selge bolig selv, men det er mye billigere enn å leie inn en megler.

Du bør og ta med i beregningen å betale en ekstern for å ordne oppgjøret.

(Jeg hadde ikke hatt noe imot å kjøpe bolig av en privat selger, men jeg hadde forventet at en advokat ordnet kontakten og oppgjøret)

Anonymkode: ad440...0fc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

5.000 for en annonse på Finn er ikke dyrt, men det er bortkastede penger hvis du tar elendige bilder med mobilen og har en annonsetekst som er mangelfull med masse skrivefeil.

Det koster selvfølgelig mer å bruke en megler, men den det kan fort bli mye dyrere hvis du skal gjennomføre alt som har med salget på egen hånd.

Anonymkode: 89642...7a9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde aldri kjøpt av en privat selger. Da skulle jeg ha fått huset billig altså....

Anonymkode: a3c86...c79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...