Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Får man bostøtte en måned på etterskudd? 

Dvs hvis jeg 1. august søker på bostøtte for august måned, så vil jeg ikke få det utbetalt før 20. september? Og bostøtten for september blir dermed utbetalt i oktober (osv)? 

Anonymkode: f7219...ccf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, du får det etterbetalt! Bostøtten for juli kommer rundt den 20august osv. osv. Søknadsfrist er 25. hver måned, men har du først søkt en gang så videreføres søknaden din til neste måned, det gjelder også hvis du får for mye utbetalt og du får avslag en måned.

Anonymkode: a27a9...e34

AnonymBruker
Skrevet

Det er det som ble de nye forandringene som kom i år tror jeg, at det gjøres i ettertid og ikke på forskudd slik som før. 

Anonymkode: 9e20b...c6a

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er det som ble de nye forandringene som kom i år tror jeg, at det gjøres i ettertid og ikke på forskudd slik som før. 

I etterkant har vært vanlig de siste årene! Det som ble gjort før men ikke nå lengre var derimot å se på årslønnen og ikke hva man tjener hver enkelt måned! Nå er inntektsgrensen på litt over 17.tusen per måned, så får du f.eks. tre utbetalinger på AAP en måned så får du ikke bostøtte måneden etter.

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I etterkant har vært vanlig de siste årene! Det som ble gjort før men ikke nå lengre var derimot å se på årslønnen og ikke hva man tjener hver enkelt måned! Nå er inntektsgrensen på litt over 17.tusen per måned, så får du f.eks. tre utbetalinger på AAP en måned så får du ikke bostøtte måneden etter.

Jeg vet, det går nå fra måned til måned og ikke helheten i årsinntekten. Og da sier det jo seg selv at det må gå bakover i tid og ikke fremover. Du kan ikke spå at du skal jobbe x antalltimer med x i lønn for August nå i Juli. Jeg kan, fordi jeg mottar aap. Men de som jobber kan ikke det.

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det vil si at jeg ikke får bostøtte for desember? :(

Jeg får utbetaling 2., 16. og 30. desember i år. Det er jo dumt, 3000 kroner til eller fra i jula har mye å si når man sliter økonomisk. 

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får utbetaling 2., 16. og 30. desember i år. Det er jo dumt, 3000 kroner til eller fra i jula har mye å si når man sliter økonomisk. 

Ja, det vil si at du ikke får i januar ja, dessverre! 

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke i August heller, eller juli eller hvilken gruppe du tilhører. Du mister bostøtten to ganger i året, men sluttsummen er fortsatt høyere enn det du får til vanlig, det er jo derfor du ikke får bostøtte. 

Men du må husk at du får 1 ekstra utbetaling + halvskatt på en utbetaling i Desember. Så du vil gå uti pluss. Jeg sitter igjen med 4.900 kr ekstra etter å ha trukket fra bostøtten som jeg mister. Altså jeg får 7000 egentlig, men jeg mister jo bostøtte og må da trekke ifra den summen på alt jeg får ekstra i Desember.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...