Gå til innhold

Anmelde noen man ikke vet hvem er.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan man anmelde noen man ikke vet navnet på, eller har annen informasjon om?

Jeg vet at personen ligger inne i systemet, og at politiet finner ut hvem det er hvis vi forklarer saken. Det er allerede tatt ut tiltale mot personen i den samme saken, men ønsker å anmelde selv (det gjelder brudd på taushetsplikten. Det er tatt ut tiltale på vegne av institusjonen personen er ansatt i, men jeg ønsker å anmelde fordi det er spredt taushetsbelagte opplysninger om meg, og er i samme slengen blitt gjort narr av). Jeg vet som sagt ikke hvem som har gjort det, jeg vet bare at det er blitt gjort. Er det noen hensikt for meg å anmelde? 

Anonymkode: 15689...96f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det blir som regel henlagt etter kort tid når gjerningsmannen ikke er kjent og det ikke finnes bevis som kan føre til oppklaring av saken. Eneste hensikten med å anmelde er at du da har dokumentasjon på at det har blitt anmeldt en gang om det oppstår flere lignende situasjoner. 

Anonymkode: 2e566...e8e

Skrevet

Du kan anmelde ja. Det er ikke din oppgave å etterforske og samle bevis.

AnonymBruker
Skrevet

Du anmelder forholdet (saken), ikke personen,  så der er ikke noe problem.  

Anonymkode: 892a6...fdd

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir som regel henlagt etter kort tid når gjerningsmannen ikke er kjent og det ikke finnes bevis som kan føre til oppklaring av saken. Eneste hensikten med å anmelde er at du da har dokumentasjon på at det har blitt anmeldt en gang om det oppstår flere lignende situasjoner. 

Anonymkode: 2e566...e8e

Det finnes bevis, men jeg har ikke tilgang til dem. Bevisene ligger allerede hos politiet.  Det er en alvorlig og omfattende sak, og det er allerede tatt ut tiltale i samme sak. Jeg regner med personen vil bli straffet, men ønsker å anmelde på mine egne vegne. 

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du anmelder forholdet (saken), ikke personen,  så der er ikke noe problem.  

Anonymkode: 892a6...fdd

14 minutter siden, The Kitten skrev:

Du kan anmelde ja. Det er ikke din oppgave å etterforske og samle bevis.

Takk! Da tar jeg turen på politihuset iløpet av helgen :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...