AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #1 Skrevet 13. juli 2019 Vil ikke skrive for mange detaljer, men dette er en som er veldig bortskjemt på materielle ting. Nå skal hun gifte seg og har lagt ut en ønskeliste. Mange i familien reagerer på at minsteprisen på ønskelista er 800 kroner. Hun er ung, og gjestelista er lang. Jeg tenker på hennes venninner som for eksempel studerer. Nevnte til et eldre familiemedlem at de kanskje kan spleise. Svaret jeg fikk var at det virket som bruden var dømt. Trodde det var vanlig å ønske noe som kostet 2-3 hundre? Anonymkode: b107e...885
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #2 Skrevet 13. juli 2019 Da ville jeg enten kjøpt noe billigere, eller spleiset med noen på en ting fra listen. Anonymkode: 70ab1...203 26
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #3 Skrevet 13. juli 2019 Gi et gavekort på et lite beløp fra butikken hun ønsker seg noe fra. Anonymkode: 2b3dd...caf 14
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #4 Skrevet 13. juli 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil ikke skrive for mange detaljer, men dette er en som er veldig bortskjemt på materielle ting. Nå skal hun gifte seg og har lagt ut en ønskeliste. Mange i familien reagerer på at minsteprisen på ønskelista er 800 kroner. Hun er ung, og gjestelista er lang. Jeg tenker på hennes venninner som for eksempel studerer. Nevnte til et eldre familiemedlem at de kanskje kan spleise. Svaret jeg fikk var at det virket som bruden var dømt. Trodde det var vanlig å ønske noe som kostet 2-3 hundre? Anonymkode: b107e...885 Hva får man for 2-300,- da? Ikke mye, så da er det vel bedre å spleise. Anonymkode: 9201f...333 3
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #5 Skrevet 13. juli 2019 Det er ikke uvanlig å ønske seg ting som koster mer enn 200 kroner i bryllupsgave. Mange ønsker seg servise, og da har man i alle fall mulighet til å kjøpe én tallerken hvis man ikke har råd til flere. Kan dere ikke bare spleise på en gave? Anonymkode: 4ad47...bc8 5
Anim92 Skrevet 13. juli 2019 #6 Skrevet 13. juli 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke uvanlig å ønske seg ting som koster mer enn 200 kroner i bryllupsgave. Mange ønsker seg servise, og da har man i alle fall mulighet til å kjøpe én tallerken hvis man ikke har råd til flere. Kan dere ikke bare spleise på en gave? Anonymkode: 4ad47...bc8 Men det er veldig vanlig å også sette noen ting på lista i den prisklassen.. 800 som laveste beløp er heftig! 20
Ullvott Skrevet 13. juli 2019 #7 Skrevet 13. juli 2019 Sier som de andre: spleising er tingen når brudeparet ikke har magemål når det gjelder prisen på gaveønskene sine. 9
The Kitten Skrevet 13. juli 2019 #8 Skrevet 13. juli 2019 Jeg ville gitt faen i gavelisten og gitt det jeg følte for. Ville selvfølgelig tenkt på hva paret kom til å like, men ikke brydd meg om prisen. 10
Sessan_ Skrevet 13. juli 2019 #9 Skrevet 13. juli 2019 Står det virkelig ikke noe servise på lista? Ofte ønsker folk seg f.eks «12 dessertskåler modell blablabla», og tilsvarende antall i middagstallerkener etc. Da kan man fint kjøpe en/to/tre skåler, avhengig av hva man har råd til. Man trenger ikke kjøpe alle 12. Men hvis ikke det står noe slikt på listen, evt. at de har valgt et så dyrt servise at ingen elementer koster under 800 alene, ja da er det spesielt... 6
Gjest O.G. Skrevet 14. juli 2019 #10 Skrevet 14. juli 2019 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Da ville jeg enten kjøpt noe billigere, eller spleiset med noen på en ting fra listen. Anonymkode: 70ab1...203 Dette.
solmåneogstjerner Skrevet 14. juli 2019 #11 Skrevet 14. juli 2019 Oi, det var mye som minstesum! Hadde aldri gitt for så mye, bortsett fra til egne barn. Kjøp noe annet 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #12 Skrevet 14. juli 2019 12 timer siden, Sessan84 skrev: Står det virkelig ikke noe servise på lista? Ofte ønsker folk seg f.eks «12 dessertskåler modell blablabla», og tilsvarende antall i middagstallerkener etc. Da kan man fint kjøpe en/to/tre skåler, avhengig av hva man har råd til. Man trenger ikke kjøpe alle 12. Men hvis ikke det står noe slikt på listen, evt. at de har valgt et så dyrt servise at ingen elementer koster under 800 alene, ja da er det spesielt... Det står ikke noe om service på lista. Vil ikke skrive detaljert hva som står der, men en del utstyr til blant annet kjøkken. Det dyreste ønsket ligger på cirka seks tusen. Har snakket med en annen som har fått intern info om hva ellers man kan kjøpe, det angår de som ikke er invitert. Å spleise på en gave er vanlig da? Jeg synes det er merkelig at de ikke har litt billigere ønsker blant alt det andre, de har bodd sammen noen år og har nok alt det de trenger, men som kanskje ikke er fint nok. Ts Anonymkode: b107e...885
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 14. juli 2019 #13 Skrevet 14. juli 2019 (endret) Hadde aldri brukt så mye penger, syns det er frekt å kreve 800 kr. Jeg hadde brukt max 300. Endret 14. juli 2019 av AthenaRavenLuna
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #14 Skrevet 14. juli 2019 1 time siden, Luna Llena skrev: Hadde aldri brukt så mye penger, syns det er frekt å kreve 800 kr. Jeg hadde brukt max 300. Enig med deg. Det er ikke alle som har lyst eller mulighet til å spleise. Dette er et stort bryllup med mye over hundre gjester. I mine øyne er brudeparet unge. Hun er kanskje ikke en brudzilla, men bortskjemt. Det er da ikke hennes feil, men jeg er irritert fordi hun ikke har fått bedre rådgivning. Lista er ikke lang nok til at alle gjestene får gitt gave, spleiser de vil gaven for gjestenes del være på cirka en 30 kroner hver, mulig mindre. ts Anonymkode: b107e...885 2
~white lady~ Skrevet 14. juli 2019 #15 Skrevet 14. juli 2019 1 time siden, Luna Llena skrev: Hadde aldri brukt så mye penger, syns det er frekt å kreve 800 kr. Jeg hadde brukt max 300. Men å komme som gjest i bryllupet, der kuverten din koster minst 500 kr, pluss drikkepakke til minst 300 kr, det er greit? Legg til velkomstdrink, kaker, frukt, nattmat og eventuelt fri bar, så koster hver gjest 1500 til 2000 kr. 17
~white lady~ Skrevet 14. juli 2019 #16 Skrevet 14. juli 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig med deg. Det er ikke alle som har lyst eller mulighet til å spleise. Dette er et stort bryllup med mye over hundre gjester. I mine øyne er brudeparet unge. Hun er kanskje ikke en brudzilla, men bortskjemt. Det er da ikke hennes feil, men jeg er irritert fordi hun ikke har fått bedre rådgivning. Lista er ikke lang nok til at alle gjestene får gitt gave, spleiser de vil gaven for gjestenes del være på cirka en 30 kroner hver, mulig mindre. ts Anonymkode: b107e...885 Da lar du være å gå i bryllupet, så kan heller de som tenker godt om bruden være rundt henne på den store dagen. 4
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #17 Skrevet 14. juli 2019 1 minutt siden, ~white lady~ skrev: Men å komme som gjest i bryllupet, der kuverten din koster minst 500 kr, pluss drikkepakke til minst 300 kr, det er greit? Legg til velkomstdrink, kaker, frukt, nattmat og eventuelt fri bar, så koster hver gjest 1500 til 2000 kr. Men dette er jo helt opp til brudeparet selv, og ikke noe gjestene kan kontrollere Brudeparet kunne jo fint servert ei diger hjemmelaget gryte til en billig penge. Eller mener du helt seriøst at gjestene skal ta regningen fordi brudeparet ønsker seg et prinsessebryllup ? Anonymkode: 4343d...dbc 31
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #18 Skrevet 14. juli 2019 1 minutt siden, ~white lady~ skrev: Da lar du være å gå i bryllupet, så kan heller de som tenker godt om bruden være rundt henne på den store dagen. Tenker man ikke godt om bruden med mindre man er villig til å kjøpe en gave man egentlig ikke har råd til ? Anonymkode: 4343d...dbc 8
Cata Skrevet 14. juli 2019 #19 Skrevet 14. juli 2019 Synes ikke 800 på en gaveliste høres så ille ut. Det er tross alt et bryllup og ikke en hvilken som helst bursdag. Gaveliste er vel også en form for ønskeliste så du blir sikkert ikke uthengt offentlig om du gir noe som ikke står på listen (og er billigere). 10
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #20 Skrevet 14. juli 2019 1 minutt siden, Cata skrev: Synes ikke 800 på en gaveliste høres så ille ut. Det er tross alt et bryllup og ikke en hvilken som helst bursdag. Gaveliste er vel også en form for ønskeliste så du blir sikkert ikke uthengt offentlig om du gir noe som ikke står på listen (og er billigere). 800 kr. er mye for en student... Og alt for mye å forvente. Normal skikk og bruk innebærer at man legger til noen gaver i alle prisklasser dersom man skal ha en ønskeliste. Takt og tone, folkens! Anonymkode: 4343d...dbc 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå