AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #1 Skrevet 13. juli 2019 Var hos legen og tok blodprøver forrige uke. Fikk svar om at jeg har jernmangel. Han anbefalte meg å ta 200 mg jern sammen med vitamin C daglig. Startet med dette på tirsdag denne uka. På torsdag morgen var plutselig avføringen min svart, og det har den vært til nå. Har googlet at jerntabletter kan gi svart avføring. Vil fargen etter hvert normalisere seg selv om jeg fortsetter å ta jern, eller vil den være evig svart så lenge jeg fortsetter? Vil jo fortsette å ta tilskudd siden legen anbefalte det. Kan spørre legen om dette, men spør her i tilfelle noen har erfaringer Anonymkode: d4ced...939
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #2 Skrevet 13. juli 2019 Den fortsetter å være mørk. Det er ikke farlig. Anonymkode: dd185...a9d
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #3 Skrevet 13. juli 2019 Spiller det noen rolle hvilken farge den har, så lenge den er normal i konsistens ellers og kommer ut når den skal? Nei, den vil ikke endre seg tilbake til normal brunfarge så lenge du tar jerntilskudd. Men det er ikke farlig. Anonymkode: 4dd2d...c93
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #4 Skrevet 13. juli 2019 Det blir sånn når man tar jerntilskudd. Anonymkode: 264ce...d28
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #5 Skrevet 13. juli 2019 Pass deg for forstoppelse også. Det fikk jeg. Måtte bare slutte med tablettene og drikke noe med mindre jern i. Anonymkode: 264ce...d28
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #6 Skrevet 13. juli 2019 Jeg begynte å ta jerntabletter for 2 mnd siden. fikk kullsvart bæsj🤣 dette skremte livet av meg! Trodde først det var sykdom eller noe slikt. Men så googlet jeg og fant ut at det kan være jerntabletter noe det stemte med! Jeg pleide å syntes det var rart med svart bæsj, men slutta å bry meg om det 2 uker etter. Men er litt morsomt i starten da fargen endrer totalt! Anonymkode: 6a885...0db
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #7 Skrevet 13. juli 2019 Har ennå svart bæsj forresten ! Anonymkode: 6a885...0db
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #8 Skrevet 13. juli 2019 Tror avføringen ellers er normal ja, men synes det er ekkelt at den er helt mørk. Føler liksom den "ser syk ut" Gjelder dette alle typer jerntabletter, eller finnes det noen som ikke gir slike bivirkninger? Bør jo ta jern siden jeg har jernmangel. Men mulig jeg blir vant til den mørke fargen. Anonymkode: d4ced...939
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #9 Skrevet 13. juli 2019 Den vil holde seg svart hele tiden. Gikk selv på jerntabletter i 2 år og hadde svart avføring hele tiden. Anonymkode: 1c950...43a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå