Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ufør, og merker jeg er veldig bekymret for hvordan velferden blir framover. Jeg bor billig og klarer meg greit nå, men jeg ser tendenser til at hjelp vil bli mer og mer behovsprøvd og at man kanskje kan ende opp med sosial hjelp eller lignende til slutt. Finnes det en forsikring man kan ha mot redusert inntekt ifm reduksjon av ufør i fremtiden eller lignende?

Anonymkode: abcdf...f33

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg aldri hørt om. Forsikring som gir deg uføretrygd når du allerede har uføretrygd?

Anonymkode: 2a785...363

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg aldri hørt om. Forsikring som gir deg uføretrygd når du allerede har uføretrygd?

Anonymkode: 2a785...363

Nei, forsikring for endring i inntekt(ufør). 

Anonymkode: abcdf...f33

AnonymBruker
Skrevet

Nytter vel ikke, problemet blir boutgifter som stiger mer enn inflasjonen, og inflasjonen på alt annet du kjøper vil være høyere enn justeringen du får på trygden, de vil aldri sette ned trygden din de vil bare gjøre kjøpekraften til trygden din lavere år for år. Er ikke forsikring mot dette ut over å bruke stemmeretten forsvarlig. Ingen vil forsikre deg mot noe som er garantert å skje, det lønner seg nemlig ikke

Du får bruke stemmeretten din forsvarlig, samt spare litt hver måned.

Og nei, å stemme på rødt er ikke forsvarlig .... du må se igjennom overflaten, og se på sikt, hvordan skal verdier genereres, og hvor store utgifter skal staten ta på seg fremover, jo større de utgiftene er jo mer vil din utbetalings kjøpekraft reduseres i fremtiden. Det innebærer at du kanksje ikke kan redde hele kloden, selv om det ville vært morror. Ting koster.

Anonymkode: 118f7...d9f

AnonymBruker
Skrevet

Nei det finnes ikke

Anonymkode: 2ce2d...369

AnonymBruker
Skrevet

Det er dessverre ikke mulig å tegne forsikring på et hus som allerede brenner....

Anonymkode: 0015f...fc7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Barn og familie er det som trengst. 

Anonymkode: f1f66...d83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...