Hanne67 Skrevet 13. juli 2019 #1 Skrevet 13. juli 2019 Jeg tenkte først å opprette en meningsmåling, men det er et hav av merker å velge mellom så det ble nytteløst. 😅 Så hvilket merke bruker du og er fornøyd med? Vi bruker Ever Clean, men synes det er litt dyrt så vurderer Vitakraft compact ultra. Mange merker inneholder bentonitt som visstnok er den som klumper best, men hvilken skal vi velge?
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #2 Skrevet 13. juli 2019 Jeg bruker vitacraft og både jeg og frøkna er fornøyd Anonymkode: c293c...fce 1
Hanne67 Skrevet 13. juli 2019 Forfatter #3 Skrevet 13. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker vitacraft og både jeg og frøkna er fornøyd Anonymkode: c293c...fce Så bra! Jeg ser den er billigst på zoopermarked.no, vetzoo.no og animail.no (kr 85,- for 8 kg)
Gliffy Skrevet 13. juli 2019 #4 Skrevet 13. juli 2019 Bruker everclean, er ganske sensitiv for lukt og det er den eneste jeg har prøvd som jeg syns eliminerer lukt bra nok. Har prøvd andre som klumper like bra, men som ikke er like gode på lukt. Har ikke prøvd vitacraft da, si gjerne fra her hva du syns. Hvis den er bra på lukt kan jeg kanskje spare noen kroner på å bruke den framover 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #5 Skrevet 13. juli 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker vitacraft og både jeg og frøkna er fornøyd Anonymkode: c293c...fce Bruker du den med eller uten duft? Hvordan synes du den eliminerer lukt? Anonymkode: e8f7d...9c7 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #6 Skrevet 13. juli 2019 Vetivo som du får på rema, eller cat san gul. De gjør jobben. Anonymkode: 8ecf5...8b7 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #7 Skrevet 13. juli 2019 Jeg bruker CatSan. Koster rundt 80 kr. Jeg har prøvd Everclean. Verste kattesanden jeg har vært borti! Jeg synes billig kattesand som er 10(!) ganger billigere er bedre. Tuller ikke engang. Jeg foretrekker sand som ikke klumper, faktisk. Så synes CatSan er bra. Jeg har sensitiv luktesans, og blir ikke plaget av denne sanden. Synes Everclean luktet for mye (lavendel?), kunne kjenne lukten noen meters avstand. Kattekassene mine stinker ikke, og som sagt blir jeg lett plaget av lukt. De ligger i stua og er rundt 3 meter unna meg når jeg sitter i sofaen. Luktmessig merker jeg ikke at de er der. Tar vekk bæsjen med én gang, og tømmer og vasker kassene ordentlig med klor minst en gang i uka. Tømmer så fort jeg merker at det begynner å lukte piss. Anonymkode: 8e01e...1de
Hanne67 Skrevet 13. juli 2019 Forfatter #8 Skrevet 13. juli 2019 (endret) 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker CatSan. Koster rundt 80 kr. Jeg har prøvd Everclean. Verste kattesanden jeg har vært borti! Jeg synes billig kattesand som er 10(!) ganger billigere er bedre. Tuller ikke engang. Jeg foretrekker sand som ikke klumper, faktisk. Så synes CatSan er bra. Jeg har sensitiv luktesans, og blir ikke plaget av denne sanden. Synes Everclean luktet for mye (lavendel?), kunne kjenne lukten noen meters avstand. Kattekassene mine stinker ikke, og som sagt blir jeg lett plaget av lukt. De ligger i stua og er rundt 3 meter unna meg når jeg sitter i sofaen. Luktmessig merker jeg ikke at de er der. Tar vekk bæsjen med én gang, og tømmer og vasker kassene ordentlig med klor minst en gang i uka. Tømmer så fort jeg merker at det begynner å lukte piss. Anonymkode: 8e01e...1de Everclean har kattesand som er tilsatt lavendel-duft, så det må være den du har vært borti. De har flere alternativer uten duft. Jeg foretrekker klumpesand da den varer lenger og man bare trenger å ta vekk klumpene. Med den andre sanden må man ta vekk mye mer/alt oftere. Jeg er ute etter et billigere alternativ til Everclean, da jeg synes den er for dyr, - takk for tips! Endret 13. juli 2019 av Hanne67
Hanne67 Skrevet 13. juli 2019 Forfatter #9 Skrevet 13. juli 2019 3 timer siden, Gliffy skrev: Bruker everclean, er ganske sensitiv for lukt og det er den eneste jeg har prøvd som jeg syns eliminerer lukt bra nok. Har prøvd andre som klumper like bra, men som ikke er like gode på lukt. Har ikke prøvd vitacraft da, si gjerne fra her hva du syns. Hvis den er bra på lukt kan jeg kanskje spare noen kroner på å bruke den framover Jeg er ikke så sensitiv for lukt, men mannen er. Fint om noen andre som har prøvd Vitakraft compact ultra kan si noe om hvordan den er mht. det. Hører gjerne flere erfaringer om kattesand!
Tabris Skrevet 13. juli 2019 #10 Skrevet 13. juli 2019 Vi har prøvd en del forskjellig og så langt er det ingenting som slår EverClean. Vi bruker helst Unscentet Extra Clumping. Den tar lukt veldig bra og lager gode, store klumper som ikke smuldrer når man spar dem ut. 1
282_NaughtySpark Skrevet 13. juli 2019 #11 Skrevet 13. juli 2019 Jeg pleide å sverge til EverClean Unscented, men fant ut at klumpesanda på Europris (hvit og grønn pakke, 10 kg) er omtrent like drøy i bruk, og mye billigere... Eneste er at den støver litt mer enn EverClean. 1
rosaprosa Skrevet 23. juli 2019 #12 Skrevet 23. juli 2019 Jeg bruker canada litter fra felleskjøpet. Koster rundt 200 kr for 18 kg og fungerer veldig bra. Med og uten parfyme 👍 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå