AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #1 Skrevet 13. juli 2019 Jeg trenger å se litt slankere ut til slutten av august, og har derfor begynt på ketodietten for å få meg litt godt i gang. Etter det tenker jeg å starte et liv på lavkarbo, der jeg har lov til å spise kake på kaffebesøk, ta en øl ute med venner og spise en pizza etter at jeg har vært på byen. Jeg skal altså slutte å gå opp i vekt, men ikke leve så trengt at jeg mistrives. Keto bli nok ikke en livsstil. Problemet er at jeg sliter med å vite hva jeg kan spise. Før lagde jeg aldri mat (jeg H A T E R å lage mat), så jeg spiste mye ute, og gikk for raske løsninger hjemme (som frossenpizza, polarbrød ol.). Siden jeg er så motivert for denne dietten, har jeg brukt mye tid på kjøkkenet - men nesten alt jeg lager blir en katastrofe (har mestret lavkarbopizza, men er litt lei)! Jeg har brukt en formue på disse "spesialingrediensene", men det meste har gått i søpla. Oppskriftene følges, men ingenting blir som bildene eller beskrivelsene av smaken Huff, jeg er håpløs. Siden jeg er vegetarianer (og ikke veldig glad i grønnsaker), tror jeg at jeg sliter litt mer enn andre. Dietten fungerer som bare det, men jeg tviler på at det bare er lavkarboen som gjør det. Siden jeg ikke vet hva jeg skal spise, ender jeg med å spise minimalt. Dette tærer på energi, humør og det sosiale livet. Jeg har mistet vekt, men er ikke interessert i å fortsette med å "sulte" meg Så mitt spørsmål til dere andre lavkarboentusiaster er: Hvilken "rask" mat finnes det med lite karbohydrater? Hva kan jeg kjøpe på Rema, og spise nesten med en gang jeg kommer hjem? Og hva kan jeg spise når jeg er på farten? Håper på andre forslag enn gresk yoghurt Og hva kan jeg spise ute, når jeg verken kan spise brød, potet, maischips eller kjøtt? Er det sånn at alt som er glutenfritt og sukkerfritt er lov? Anonymkode: 6a0f3...c9f
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #2 Skrevet 13. juli 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Og hva kan jeg spise ute, når jeg verken kan spise brød, potet, maischips eller kjøtt? Er du allergisk for noe av dette? Hvis ikke du blir syk av å få det i deg så kan du spise det, - du velger jo bare å ikke ville spise det. Så liker du ikke grønnsaker, vil ikke sulte deg, men skal spise lavkarbo. Les deg litt opp på lavkarbo og tren på kjøkkenet. Å lage god mat er en treningssak selv om du kommer langt med å følge oppskriftene. Anonymkode: 0981f...271 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #3 Skrevet 13. juli 2019 Skinke og osterull... lager det av og til når jeg bare må ha litt proteiner raskt. Avocado smaker nydelig også. Anonymkode: 53eb2...6b0
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #4 Skrevet 13. juli 2019 Makrell i tomat med majones, rett fra boksen. Proteinpudding. Skyr uten sukker (sitron er best) - tilsett valnøtter. Salat. Ovnsbakt tomat med kjøttdeig og ost. Pølselapskaus fra rema 1000. Hjemmelagde supper (knallgodt!) Oopsies med div pålegg Maule pålegg (ost, skinke, salami, spekemat osv) Egg i alle former Bringebærsyltetøy uten tilsatt sukker fra Lerum (kun 4kh PR 100 g) Ute kan du spise stort sett som før, velg rent kjøtt eller fisk, be om ekstra grønnsaker isteden for potet/ris/pasta. Null problem. Anonymkode: 85cb4...c8c 6
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #5 Skrevet 13. juli 2019 Knekkebrødet Wasa fiber balanse har også lite kh. Anonymkode: 85cb4...c8c
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #6 Skrevet 13. juli 2019 Brisk knekkebrød (den hvite pakken), og frøknekkebrødene fra trine og lena( er visst bare å få i kjøpt i nordlandsområdet) men kan visstnok bestilles. Begge disse har veldig lite karbohydrater . Anonymkode: a2247...0eb 1
Tvist Skrevet 13. juli 2019 #7 Skrevet 13. juli 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Makrell i tomat med majones, rett fra boksen. Proteinpudding. Skyr uten sukker (sitron er best) - tilsett valnøtter. Salat. Ovnsbakt tomat med kjøttdeig og ost. Pølselapskaus fra rema 1000. Hjemmelagde supper (knallgodt!) Oopsies med div pålegg Maule pålegg (ost, skinke, salami, spekemat osv) Egg i alle former Bringebærsyltetøy uten tilsatt sukker fra Lerum (kun 4kh PR 100 g) Ute kan du spise stort sett som før, velg rent kjøtt eller fisk, be om ekstra grønnsaker isteden for potet/ris/pasta. Null problem. Anonymkode: 85cb4...c8c Du fikk visst ikke med deg at hun er vegetarianer. 9
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #8 Skrevet 13. juli 2019 Spiser du ost? Sånne mozzarellastaver i små pakninger er kjekt, Rema har sitt eget merke, det der "rett i matpakka", gul pakning, ellers har Synnøve den som heter "Skrella Mozzarella", i blå pakning. Anonymkode: 5d2d5...3d0 2
Wilmus Skrevet 14. juli 2019 #9 Skrevet 14. juli 2019 mulig jeg er idiot, men spiser vegeterianere egg...? Det er ihvertfall kjemperaskt å steke eggerøre:) grønnsaker med dipp er godt, jeg pleier å smøre kremost i et salatblad og ha i spekeskinke og paprika og rulle sammen, du kan jo det bare droppe skinka? Spiser du fisk? Sånne salatruller er godt med røktlaks i og
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #10 Skrevet 14. juli 2019 Blande cottage cheese med litt vaniljeyoghurt med nøtter og eventuelt litt bær. Anonymkode: dfca5...aca 1
Tøytigern Skrevet 14. juli 2019 #11 Skrevet 14. juli 2019 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg trenger å se litt slankere ut til slutten av august, og har derfor begynt på ketodietten for å få meg litt godt i gang. Etter det tenker jeg å starte et liv på lavkarbo, der jeg har lov til å spise kake på kaffebesøk, ta en øl ute med venner og spise en pizza etter at jeg har vært på byen. Jeg skal altså slutte å gå opp i vekt, men ikke leve så trengt at jeg mistrives. Keto bli nok ikke en livsstil. Problemet er at jeg sliter med å vite hva jeg kan spise. Før lagde jeg aldri mat (jeg H A T E R å lage mat), så jeg spiste mye ute, og gikk for raske løsninger hjemme (som frossenpizza, polarbrød ol.). Siden jeg er så motivert for denne dietten, har jeg brukt mye tid på kjøkkenet - men nesten alt jeg lager blir en katastrofe (har mestret lavkarbopizza, men er litt lei)! Jeg har brukt en formue på disse "spesialingrediensene", men det meste har gått i søpla. Oppskriftene følges, men ingenting blir som bildene eller beskrivelsene av smaken Huff, jeg er håpløs. Siden jeg er vegetarianer (og ikke veldig glad i grønnsaker), tror jeg at jeg sliter litt mer enn andre. Dietten fungerer som bare det, men jeg tviler på at det bare er lavkarboen som gjør det. Siden jeg ikke vet hva jeg skal spise, ender jeg med å spise minimalt. Dette tærer på energi, humør og det sosiale livet. Jeg har mistet vekt, men er ikke interessert i å fortsette med å "sulte" meg Så mitt spørsmål til dere andre lavkarboentusiaster er: Hvilken "rask" mat finnes det med lite karbohydrater? Hva kan jeg kjøpe på Rema, og spise nesten med en gang jeg kommer hjem? Og hva kan jeg spise når jeg er på farten? Håper på andre forslag enn gresk yoghurt Og hva kan jeg spise ute, når jeg verken kan spise brød, potet, maischips eller kjøtt? Er det sånn at alt som er glutenfritt og sukkerfritt er lov? Anonymkode: 6a0f3...c9f Det glutenfrie har veldig raske karbohydrater. FYI. 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #12 Skrevet 15. juli 2019 På 13.7.2019 den 22.50, AnonymBruker skrev: Spiser du ost? Sånne mozzarellastaver i små pakninger er kjekt, Rema har sitt eget merke, det der "rett i matpakka", gul pakning, ellers har Synnøve den som heter "Skrella Mozzarella", i blå pakning. Anonymkode: 5d2d5...3d0 Sånn kjøpte jeg faktisk i dag Prøvde å lage rundtstykker også i dag, men de smaker mel. Haha I morgen skal jeg lage mange "pitabrød", sånn at jeg enkelt kan lage meg en pitapizza som rask mat eller til å ha med i matpakka. Litt lei av pizza, så prøver forskjellige deiger. Anonymkode: 6a0f3...c9f
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #13 Skrevet 15. juli 2019 På 14.7.2019 den 7.32, Tøytigern skrev: Det glutenfrie har veldig raske karbohydrater. FYI. Takk! Det visste jeg ikke. Anonymkode: 6a0f3...c9f
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #14 Skrevet 15. juli 2019 På 14.7.2019 den 7.27, Wilmus skrev: mulig jeg er idiot, men spiser vegeterianere egg...? Det er ihvertfall kjemperaskt å steke eggerøre:) grønnsaker med dipp er godt, jeg pleier å smøre kremost i et salatblad og ha i spekeskinke og paprika og rulle sammen, du kan jo det bare droppe skinka? Spiser du fisk? Sånne salatruller er godt med røktlaks i og Ja, det gjør vi : ) Er ikke noe glad i fisk, men jobber med saken. Tenkte å prøve å lage fiskepinner en dag. Hvilken hvit fisk er det som gir minst smak/er best for nybegynnere? Anonymkode: 6a0f3...c9f
Tvist Skrevet 16. juli 2019 #15 Skrevet 16. juli 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Sånn kjøpte jeg faktisk i dag Prøvde å lage rundtstykker også i dag, men de smaker mel. Haha I morgen skal jeg lage mange "pitabrød", sånn at jeg enkelt kan lage meg en pitapizza som rask mat eller til å ha med i matpakka. Litt lei av pizza, så prøver forskjellige deiger. Anonymkode: 6a0f3...c9f Kan anbefale pizza av tortillalefser.
Tvist Skrevet 16. juli 2019 #16 Skrevet 16. juli 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, det gjør vi : ) Er ikke noe glad i fisk, men jobber med saken. Tenkte å prøve å lage fiskepinner en dag. Hvilken hvit fisk er det som gir minst smak/er best for nybegynnere? Anonymkode: 6a0f3...c9f Helt greit at du vil spise fisk, men da kandu ikke kalle deg vegetarianer. 4
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #17 Skrevet 16. juli 2019 Vegetarianer som ikke liker grønnsaker... det er jo litt av en utfordring. Da er det bedre å kaste inn håndkleet og blir kjøtteter. Er vel nesten umulig å gå på keto-diett som vegetarianer med mindre du bare spiser egg og ost... Anonymkode: 70826...034 6
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2019 #18 Skrevet 16. juli 2019 Keto uten egg, kjøtt og grønnsaker er vel nærmest umulig. Linser og kikerter er gode proteinrik alternativer til kjøtt men er ikke tillatt på Keto. Du kommer til å bli feilernært. Anonymkode: 09bfd...07c 4
Gjest Nina1975 Skrevet 16. juli 2019 #19 Skrevet 16. juli 2019 Bak deg lavkarbobrød og lavkarbolapper å ha oppskjært og klar i fryseren. Ha på ost, skinke, egg, avokado ol. Brukes som vanlig brød.
Blue Berry Skrevet 16. juli 2019 #20 Skrevet 16. juli 2019 På 13.7.2019 den 14.46, AnonymBruker skrev: Makrell i tomat med majones, rett fra boksen. Proteinpudding. Skyr uten sukker (sitron er best) - tilsett valnøtter. Salat. Ovnsbakt tomat med kjøttdeig og ost. Pølselapskaus fra rema 1000. Hjemmelagde supper (knallgodt!) Oopsies med div pålegg Maule pålegg (ost, skinke, salami, spekemat osv) Egg i alle former Bringebærsyltetøy uten tilsatt sukker fra Lerum (kun 4kh PR 100 g) Ute kan du spise stort sett som før, velg rent kjøtt eller fisk, be om ekstra grønnsaker isteden for potet/ris/pasta. Null problem. Anonymkode: 85cb4...c8c Man skal helst ikke spise pølser og kjøttdeig på lavkarbo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå