Gå til innhold

Dere med flere enn 1 barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor ønsket dere flere? 

Jeg ønsker meg veldig ett barn, og har prøvd en stund men kan ikke skjønne hvorfor noen ønsker flere. Har jobbet 10 år i bhg og ser hvor krevende det kan være for andre foreldre, pluss at vi også merker veldig stor forskjell på 1 eller flere barn uansett hva man skal gjøre 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For at de skal ha hverandre. Fordi man har lyst til å oppleve det flere ganger. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg selv er enebarn og det er ikke noe jeg unner noen. Med tanke på hvor tungt det som voksen er å stå alene med ansvar for syke foreldre over tid, dødsfall, sorg,begravelser, ordne med arv alene osv.

Anonymkode: 718e1...8fb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det å ha 2 barn fører til merarbeid når den yngste er liten, men etter ca 4 år går det i pluss pga at barna interakterer med hverandre 

Anonymkode: d600a...9d0

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Fordi overgangen mellom ingen barn og ett barn er så fundamental at det faktisk ikke utgjør så stor forskjell om du har ett eller to.

Vi endte på fire, som var mer enn vi hadde planlagt, men vi var så godt inne i trakten og syntes det var så moro med barn. Selv om det naturligvis er travelt med flere.

Anonymkode: 9fbad...bd0

• Liker 3
Skrevet

Ser ikke problemet! Vil du ha ett barn, og partneren din er enig, så får dere ett barn.

Selv har jeg bare en søster, og vi er ekstremt forskjellige, så vi har dessverre aldri vært venninner. (Vi er ikke uvenner altså! Men møtes kun i familieselskap o.l.)

Så jeg har alltid ønsket meg 3 barn. Brukte å tenke at dersom jeg fikk to, og det skjedde noe med et av dem, så ville det bare være en igjen, alene... Ett barn har aldri vært aktuelt for meg!

Vel, etter 3 så følte jeg meg ikke "ferdig"... Så vi har 4, og det kjennes helt "rett" for meg! De er ganske spredt i alder, men er alle venner. Blir gøy når de begynner å få barn 🙈😂😍

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

vi har 5 barn fordi det er gøy med barn og vi elsker barn! Det er tidskrevende, dyrt og slitsomt, men helt verdt det.

Anonymkode: 9d522...05e

AnonymBruker
Skrevet

Vi har to, fordi vi ønsket to og fordi det er greit med søsken. Synes ikke det er så voldsomt styrete med to barn i grunn. Det går helt fint. Når man allerede har et barn er mange rutiner rundt det å ha barn på plass og nummer to gled inn i den familiedynamikken vi hadde. Dette er individuelt som alt annet. Det sagt ville jeg ikke hatt 3 barn, fordi vi synes det er greit å kunne ta 1 barn hver innimellom og fordi jeg bare har 2 hender om begge vil hver sin vei 😅

Anonymkode: 9c9df...119

Skrevet (endret)

Fikk tvillinger, så hadde ikke noe valg😂

Ønkset meg egentlig ett barn, men tok selvfølgelig imot tvillingbroren og ville aldri vært foruten🥰

Valgte faktisk å få barn nr 3 noen måneder senere siden vi allerede var så godt igang😂

Endret av multe
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Prøver18 skrev:

Hvorfor ønsket dere flere? 

Jeg ønsker meg veldig ett barn, og har prøvd en stund men kan ikke skjønne hvorfor noen ønsker flere. Har jobbet 10 år i bhg og ser hvor krevende det kan være for andre foreldre, pluss at vi også merker veldig stor forskjell på 1 eller flere barn uansett hva man skal gjøre 

Noen ganger kommer flere barn på en gang uten at man kan si neitakk, deg vil jeg ikke ha. 

Anonymkode: 571e2...531

• Liker 1
Skrevet

Da vi fikk vårt første stod det snart klart for oss at han burde få søsken å leke med og bryne seg på. Jeg har selv mange søsken og husker godt hvor mye glede vi hadde av hverandre. Jeg synes ikke det er spesielt slitsom å ha flere. Bare i barseltiden og når man har en baby og en i trassalderen. Jeg har en partner som tar det som en selvfølge at barna er begges ansvar og glede, så jeg har aldri vært alene om oppgavene. Det er sikkert tungt med flere hvis mannen er av den gamle skolen eller pendler, men når man har friske barn og en partner som er aktiv i barnas liv går det veldig greit, synes jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Syns nesten det virker mer slitsomt å ha ett barn enn to. De aktiviserer hverandre. Det er også fint å være en kjernefamilie på 4, og det å vite at barna har søsken i livet. Mine har heller ikke søskenbarn i nærheten. Når jeg ser mine to, og hva de lærer av hverandre, også gjennom krangling, er jeg veldig glad de ikke er enebarn. Jeg er en type som ikke er så glad i babytiden eller å gå gravid, så flere enn to er også uaktuelt.

Anonymkode: 772f3...a39

AnonymBruker
Skrevet

Ønsker flere, men med flere år i mellom. Slik at de får være små aleine og få den oppmerksomheten de trenger når de er små. Jeg vet at jeg ikke klarer å gi nok hvis jeg hadde fått to tette.

Anonymkode: 451c8...9a3

• Liker 1
Skrevet

Nå har jeg ikke barn, men ønsker meg to! 

grunenn er vel enkelt fordi det er koselig? Man blir en stor familie og barna får søsken. Jeg kunne ikke forestille meg å vokse opp uten noen søsken! Syntes alle barn

AnonymBruker
Skrevet

For meg var overgangen langt større fra 0 til 1, enn fra 1 til 2 og 2 til 3. 

Først og fremst fikk vi flere fordi vi - i all ydmykhet - lager helt vidunderlige barn. 🙈 Det er så gøy å lage nytt liv og så bli kjent med et helt nytt lite menneske. Og veldig fint å gi storesøsken den opplevelsen også. 

Vi stortrives med å være en stor familie. Ungene har utrolig masse glede av hverandre.

Men vi stopper på tre. Enda flere ville presset økonomien en god del, særlig med tanke på større bolig. Og selv om jeg elsker unger, så elsker jeg ikke svangerskap og fødsel. Mannen har klippet strengen nå, så det blir definitivt ikke flere. :) 

Anonymkode: 374d0...ac0

Skrevet

Fordi jeg/vi syns det er gøy og koselig med barn. Tenkte egentlig to fordi jeg syns den første burde få søsken, og ble overrasket over hvor koselig det var med to, så fikk en tredje. Kunne egentlig tenke meg en fjerde, men tror tre er passe for oss. 

Ja, det er mer jobb med flere barn, men mer gøy også, syns jeg. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ett barn, og kunne ikke tenke meg flere. Kjæresten min har også ett barn på samme alder som min, og jeg merker stor forskjell på å ha to stykker. Det er mye glede mellom dem men utrolig mye krangling og erting hele tiden. Så må si det er mer slit en kos! 

Jeg kommer værtfal ikke til å få flere enn ett barn.

Anonymkode: c2abf...137

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...