AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #1 Skrevet 13. juli 2019 Hat fått etterbetalt ung ufør tillegget helt tilbake til 2010, men det er jo ikke inkludert renter? Har man ikke krav på det? Og hvordan gå frem for å fremme et eventuelt krav om renter? Anonymkode: 5b907...e6b 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #2 Skrevet 13. juli 2019 Nope, man får de ikke med renter. Det er først nå du har hatt krav på pengene. Vanligvis er det foreldelsesfrist på 3 år hos nav, så denne etterbetalingsordningen er igrunn helt gull. Anonymkode: 6a325...705
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #3 Skrevet 13. juli 2019 Du må selv fremme krav om renter. De beregner ikke dette med automatisk. Bare å be om renteberegning på etterbetaling. Anonymkode: 7e5c8...c28 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #4 Skrevet 13. juli 2019 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må selv fremme krav om renter. De beregner ikke dette med automatisk. Bare å be om renteberegning på etterbetaling. Anonymkode: 7e5c8...c28 Så det går an? Anonymkode: 5b907...e6b
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #5 Skrevet 13. juli 2019 Ja. Flere i gruppen på Facebook har fremmet krav. Anonymkode: 7e5c8...c28 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #6 Skrevet 13. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hat fått etterbetalt ung ufør tillegget helt tilbake til 2010, men det er jo ikke inkludert renter? Har man ikke krav på det? Og hvordan gå frem for å fremme et eventuelt krav om renter? Anonymkode: 5b907...e6b Skal du skape presidens og gå i bresjen for en endring, får du skaffe deg en advokat med vilje til å jobbe for deg og saken. Men om du vinner frem, det er heller tvilsomt. Vær fornøyd med det du har fått fremfor å satse pengene (på advokatregninger) i håp om å få mer penger en den gode pengesummen du har fått. Husk at beløpet skal skattes av og kan komme som en restskattbombe til neste år. Anonymkode: a85ab...375 5
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #7 Skrevet 13. juli 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. Flere i gruppen på Facebook har fremmet krav. Anonymkode: 7e5c8...c28 Vet du hvordan de gikk frem? Sendte de på en melding på nav med krav om renter? Anonymkode: 5b907...e6b
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #8 Skrevet 13. juli 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal du skape presidens og gå i bresjen for en endring, får du skaffe deg en advokat med vilje til å jobbe for deg og saken. Men om du vinner frem, det er heller tvilsomt. Vær fornøyd med det du har fått fremfor å satse pengene (på advokatregninger) i håp om å få mer penger en den gode pengesummen du har fått. Husk at beløpet skal skattes av og kan komme som en restskattbombe til neste år. Anonymkode: a85ab...375 Advokat gidder jeg ikke. Beløpet er allerede skattet ganske mye mer av, enn det det skulle gjort og jeg kommer til å kontakte skatteetaten og få det beregnet på de årene, så restskatt blir det nok ikke Anonymkode: 5b907...e6b
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #9 Skrevet 13. juli 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal du skape presidens og gå i bresjen for en endring, får du skaffe deg en advokat med vilje til å jobbe for deg og saken. Men om du vinner frem, det er heller tvilsomt. Vær fornøyd med det du har fått fremfor å satse pengene (på advokatregninger) i håp om å få mer penger en den gode pengesummen du har fått. Husk at beløpet skal skattes av og kan komme som en restskattbombe til neste år. Anonymkode: a85ab...375 Det skattes automatisk 44% så man får ikke noe restskattbombe nei. Anonymkode: de675...12e 4
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #10 Skrevet 13. juli 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det skattes automatisk 44% så man får ikke noe restskattbombe nei. Anonymkode: de675...12e 34% trakk de hos meg 😉 Anonymkode: 5b907...e6b
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #11 Skrevet 13. juli 2019 Husk på neste skattemelding å be om å få skatten vurdert ut ifra de årene de gjelder Anonymkode: ed2b1...21a
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #12 Skrevet 13. juli 2019 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal du skape presidens og gå i bresjen for en endring, får du skaffe deg en advokat med vilje til å jobbe for deg og saken. Men om du vinner frem, det er heller tvilsomt. Vær fornøyd med det du har fått fremfor å satse pengene (på advokatregninger) i håp om å få mer penger en den gode pengesummen du har fått. Husk at beløpet skal skattes av og kan komme som en restskattbombe til neste år. Anonymkode: a85ab...375 Man trenger ikke advokat. Setter man seg inn i ting klarer man det utmerket selv. 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det skattes automatisk 44% så man får ikke noe restskattbombe nei. Anonymkode: de675...12e Dette er liksom en sannhet, men jeg ba de ligne meg år for år, og selv om nav ved en feiltagelse bare hadde trukket meg 32 prosent av etterbetalingen, fikk jeg over 60 tusen tilbake på skatten året etter. Ja, dette var en etterbetaling som hadde vært forsinket i par ti år. Anonymkode: 46542...958
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #13 Skrevet 13. juli 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man trenger ikke advokat. Setter man seg inn i ting klarer man det utmerket selv. Dette er liksom en sannhet, men jeg ba de ligne meg år for år, og selv om nav ved en feiltagelse bare hadde trukket meg 32 prosent av etterbetalingen, fikk jeg over 60 tusen tilbake på skatten året etter. Ja, dette var en etterbetaling som hadde vært forsinket i par ti år. Anonymkode: 46542...958 Vet du hvor jeg skal sende kravet om renter? Ringe, inn på NAV sine sider eller brev til forvaltningsavdelingen? Sjekket over nå og de trakk 32% her og, det alle utbetalingene mine utenom tabelltrekk skal trekkes, i følge skattekortet mitt. Er uansett mye høyere enn det jeg skulle betalt hver gang Anonymkode: 5b907...e6b
Erin84 Skrevet 13. juli 2019 #14 Skrevet 13. juli 2019 Har noen en link til et lovutdrag som kan oppgis til NAV om dette?
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #15 Skrevet 13. juli 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet du hvordan de gikk frem? Sendte de på en melding på nav med krav om renter? Anonymkode: 5b907...e6b De bare sendte et brev om at de ville ha renter beregnet og henviste til lovverket. Anonymkode: 7e5c8...c28
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #16 Skrevet 13. juli 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja. Flere i gruppen på Facebook har fremmet krav. Anonymkode: 7e5c8...c28 Å fremme krav kan en gjøre om alt mulig, er vel mer interessant om de fikk medhold i kravet eller ikke? Sa de ikke noe om det ? Anonymkode: ab11b...49b
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2019 #17 Skrevet 13. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å fremme krav kan en gjøre om alt mulig, er vel mer interessant om de fikk medhold i kravet eller ikke? Sa de ikke noe om det ? Anonymkode: ab11b...49b De venter. Det er ikke så lenge siden krav ble framsatt. Anonymkode: 7e5c8...c28
Erin84 Skrevet 13. juli 2019 #18 Skrevet 13. juli 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: De bare sendte et brev om at de ville ha renter beregnet og henviste til lovverket. Anonymkode: 7e5c8...c28 Paragraf???
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #19 Skrevet 14. juli 2019 Du kan jo lese deg litt opp på dette https://www.skatteetaten.no/rettskilder/type/handboker/skatte-abc/2018/etterbetaling-av-pensjon-trygdeytelser-eller-lonn/E-7.002/ og https://lovdata.no/nav/ . Noen ganger er det bedre å bruke tiden på å finne fakta, enn å spørre på KG. Anonymkode: f5446...d90
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2019 #20 Skrevet 14. juli 2019 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet du hvor jeg skal sende kravet om renter? Ringe, inn på NAV sine sider eller brev til forvaltningsavdelingen? Sjekket over nå og de trakk 32% her og, det alle utbetalingene mine utenom tabelltrekk skal trekkes, i følge skattekortet mitt. Er uansett mye høyere enn det jeg skulle betalt hver gang Anonymkode: 5b907...e6b Skriv et brev til Nav, med kopi til forvaltningsavdelingen. Hvis du mener etterbetaling av renter. Hvis de har trukket 32 prosent så sørg for å ha penger på konto hvis du får baksmell året etter. Hva du må betale i skatt avhenger også av hva du får i fradrag på renter. Men som sagt så fikk jeg tilbake året etterpå når jeg ba de ligne meg år for år. Det siste må du rette til ligningskontoret og ikke til nav. Anonymkode: 46542...958
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå