Gå til innhold

Forskjell på microgynon oralcon og microgynon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg var på apoteket i dag for å hente nye p-piller før jeg reiser til syden. Jeg bruker til vanlig microgynon oralcon i en blå pakning, men i dag fikk jeg en som vare heter microgynon som var i en hvit og grønn pakning. Er disse to den samme p-pillen eller er de forskellige? Er så utrolig redd for å få mensen når jeg er på ferie:(

Anonymkode: b1100...81e

Videoannonse
Annonse
Gjest bienvilleparish
Skrevet

Jeg bruker oralcon og såvidt jeg har forstått er det microgynon som er orginalproduktet og oralcon er den billigere identiske alternativet du får som et valg om å bruke istedet for på apoteket. 

AnonymBruker
Skrevet

Microgynon og Oralcon er i prinsippet samme. Samme virkestoff og mengde. Oralcon er billigversjonen

Anonymkode: 7ee70...950

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Microgynon og Oralcon er i prinsippet samme. Samme virkestoff og mengde. Oralcon er billigversjonen

Kommer jeg til å få nye bivirkninger når jeg bytter da, eller?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Neppe

Anonymkode: c09f8...a86

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg fikk intens hodepine av Oralcon, men ikke av Microgynon. Farmasøyten sa det muligens var ulike bindestoffer i de to jeg reagerte på. Men ellers skal de være helt like

Skrevet

Jeg kan ikke bruke Oralcon, da blir jeg et pms-monster av dimensjoner. Men er bivirkningsfri på Microgynon.
Andre reagerer dårlig på Microgynon, men elsker Oralcon.

Rent teoretisk sett skal de være helt like og du skal reagere helt likt på dem, men det er dessverre ikke tilfellet for mange av oss.

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg var på apoteket i dag for å hente nye p-piller før jeg reiser til syden. Jeg bruker til vanlig microgynon oralcon i en blå pakning, men i dag fikk jeg en som vare heter microgynon som var i en hvit og grønn pakning. Er disse to den samme p-pillen eller er de forskellige? Er så utrolig redd for å få mensen når jeg er på ferie:(

Oralcon er synonympreparat med microgynon. Samme virkestoff og samme ting i tabletten. Det er en annen dom produserer dem. Jeg fikk ingen nye bivirkninger av oralcon. 

Anonymkode: 62e30...a87

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...